InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Inspiratie opdoen op vakantiebeurzen

Inspiratie opdoen op vakantiebeurzen

Inspiratie opdoen op vakantiebeurzen Sommige mensen weten al ver van te voren wat voor soort vakantie ze willen boeken. Voor andere mensen kan het juist een stuk lastiger zijn en willen ze graag inspiratie opdoen. Dat is mogelijk tijdens een vakantiebeurs. Gelukkig zijn er diverse soorten vakantiebeurzen waaraan men een bezoekje kan brengen. Wil je alleen informatie over een specifiek land? Of wil je meer weten over diverse kampeermogelijkheden? Misschien gaat jouw voorkeur uit naar vliegvakanties? Dan ben je bij een vakantiebeurs aan het juiste adres. De Caravana in Leeuwarden vindt plaats van 23 tot en met 28 januari 2020. De vakantiebeurs in Utrecht is er van 15 tot en met 19 januari 2020.

Inhoud

Inspiratie opdoen op diverse vakantiebeurzen

Er zijn diverse vakantiebeurzen om eens een kijkje te gaan nemen. Wil je informatie over verre reizen met of zonder kinderen? Of wil je liever alles weten over de verschillende kampeermogelijkheden? Of gaat jouw interesse uit naar een specifiek land? Bezoek dan eens een vakantiebeurs die speciaal op jouw wensen is gericht. Er zijn namelijk diverse soorten beurzen waar iedereen zijn hart kan ophalen.

Vakantiebeurs in Utrecht 2020

De vakantiebeurs is er weer van 15 tot en met 19 januari 2020 en wordt gehouden in de Jaarbeurs in Utrecht. Dit is een grote beurs waar je van alles kunt vinden. Informatie over landen, maar ook alles op het gebied van kamperen, of vliegreizen. Deze beurs vindt meestal plaats rond medio januari en is te vinden in de jaarbeurs van Utrecht. De beurs begint op woensdag en eindigt op zondag. Er zijn meer dan 1200 exposanten. Wil je echt alles weten over een land? Er zijn reisleiders en inwoners van dat land (locals) die je hierover alles kunnen vertellen. Van leuke tips tot bezienswaardigheden. Vaak krijg je informatie die je niet of nauwelijks op het internet kunt vinden.

Diverse informatie

Tijdens deze beurs zie je leuke aanbiedingen die slechts geldig zijn tijdens de vakantiebeurs. Er zijn diverse terrasjes waar je even kunt uitrusten onder het genot van een hapje of drankje. En je kunt er genieten van muziek, zodat je al een beetje in de sfeer van een bepaald werelddeel komt. Wil je meer weten over accommodaties van kamperen bij de boer tot een cruisevakantie? Of liever van kamperen met een tent tot het zeer luxe kamperen, oftewel Glamping? Wil je alles weten over de nieuwste voortenten of andere kampeeraccessoires? Heb je informatie nodig over reisbenodigdheden of reizigersvoorlichting? Ook hiervoor kun je terecht bij deze vakantiebeurs.

Verschillende vakantietypen

Er zijn een zestal verschillende soorten vakantietypen waar je voor diverse activiteiten en nieuws & aanbiedingen terecht kunt:
  • Ontdek - verre bestemmingen
  • Actief - outdoor en sport
  • Zien - steden en cultuur
  • Samen - familie en kinderen
  • Vaar - cruises en zeilen
  • Buiten - kampeer en camping

Werelddelen

Op de beurs zijn 8 werelddelen vertegenwoordigd. Ieder werelddeel heeft weer zijn specifieke informatie.
  • Afrika
  • Australië
  • Europa
  • Oceanië
  • Antarctica
  • Azië
  • Noord-Amerika
  • Zuid-Amerika

Toegangsbewijzen

De toegangskaartjes kun je direct bij de kassa kopen. Ook bestaat er een mogelijkheid om ze vooraf met korting te kopen.
Kinderen tot 12 jaar hebben gratis toegang, voor kinderen van 13 t/m 16 jaar betaal je een ander tarief dan voor volwassenen.
Kortom: voor diegene die ervan houden, is dit een gezellig dagje uit.

Caravana Kampeerbeurs in Leeuwarden 2020

De Caravana is er van 23 tot en met 28 januari 2020. Dit is de grootste kampeerbeurs van Nederland. Deze beurs vindt meestal plaats aan het einde van januari en start op donderdag en eindigt op dinsdag. Tot 2006 vond de Caravana plaats in de Prins Bernhard Hoeve in Zuidlaren. Vanaf 2007 is deze kampeerbeurs te vinden in WTC Expo in Leeuwarden.

Vertegenwoordigers uit diverse landen

Er zijn ruim 200 campings uit heel Europa vertegenwoordigd. Onder andere de volgende landen zijn aanwezig: Noorwegen, Zweden, Oostenrijk, Frankrijk, Duitsland. Maar natuurlijk zijn er ook nog vele andere landen te vinden. Je kunt een praatje houden met de mensen die de camping vertegenwoordigen, indien gewenst kun je informatie meenemen. Ook zijn er diverse kampeergidsen te koop.

Diverse informatie

Er zijn diverse aanbiedingen die uitsluitend geldig zijn tijdens de Caravana. Je kunt de nieuwste caravans en campers bewonderen. En natuurlijk ontbreekt de stand met vouwwagens ook niet. En voor diegene die nog gewoon lekker met een tent willen kamperen, ook die zijn hier te vinden. Wil je misschien nieuwe stoelen voor bij de caravan kopen? Dat is ook mogelijk op de beurs. Of ben je de huidige voortent van je caravan zat en wil je weleens iets anders? Tijdens deze beurs kun je heel veel te weten komen over de nieuwste snufjes op kampeergebied.

Toegangsbewijzen

Je kunt de toegangsbewijzen aan de kassa kopen. Maar er zijn ook mogelijkheden om vooraf toegangsbewijzen met korting te kopen. Kinderen tot 12 jaar hebben gratis toegang.

Vakantiebeurzen voor bijzondere reizen 2020

Deze beurs is op 11 en 12 januari 2020 in Amsterdam (Beurs van Berlage) en op 1 en 2 februari 2020 in Breda. Wil je alles weten over bijzondere reizen? Dan kun je hiervoor terecht bij een vakantiebeurs die speciaal gericht is op deze bijzondere reizen. Op deze beurs staan aanbieders die reisproducten hebben ontwikkeld die zich van andere aanbieders onderscheiden. Ze onderscheiden zich door kwaliteit en vaak wijken de traditionele normen af. Op deze beurs kun je dus ook echt iets nieuws ontdekken. Dus wil je je op nieuwe bestemmingen en mogelijkheden oriënteren, dan ben je hier op het juiste adres.

Deze beurzen vinden plaats in Amsterdam (Beurs van Berlage) en in Breda (Grote Kerk Breda). Voor mensen die meer op bijzondere reizen in het zuiden zijn gericht, is de beurs in Breda een aanrader.

Overige vakantiebeurzen 2020

Ook vinden er in 2020 andere vakantiebeurzen plaats. Een aantal hiervan zijn:
  • De Fiets- en wandelbeurs Nederland van 28 februari tot en met 1 maart 2020 in de Jaarbeurs in Utrecht. Ook in Vlaanderen wordt deze wandelbeurs gehouden. Dat is het geval van 15 februari tot en met 16 februari 2020 in Gent.
  • Camper Expo van 20 tot en met 22 maart 2020 in Expo Houten (Utrecht). Specifieke informatie over campers.
  • Duikvaker op 31 januari tot en met 2 februari 2020 in Expo Houten (Utrecht). Dit is een beurs voor mensen die van duiken en snorkelen houden.
  • Verre reizen Event vindt in 2020 plaats in de maand mei (exacte datum is nog niet bekend). Informatie over reizen naar bijvoorbeeld Zuid-Afrika en Thailand.

Vakantiebeurzen in 2019

In 2019 vinden er nog een aantal vakantiebeurzen plaats. Een aantal hiervan zijn:
  • De Kampeer en Caravan Jaarbeurs vindt plaats op 19 en oktober 2019 in Jaarbeurs in Utrecht.
  • Cruise Event in 19 en oktober 2019 in de Passenger Terminal in Amsterdam. Hier kun je alles te weten komen over cruisereizen
  • Verre reizen Event op 26 en 27 oktober 2019 in de Fokker Terminal in Den Haag.

Op de website vakantiebeurzen is overzichtelijk te zien waar en wanneer een vakantiebeurs plaatsvindt.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Waddeneilanden op Vakantiebeurs in UtrechtWaddeneilanden op Vakantiebeurs in UtrechtElk jaar is er een meerdaagse vakantiebeurs in de Jaarbeurs in Utrecht. De VVV’s van de Waddeneilanden zijn present. De…
Vakantiebeurzen: van kamperen tot verre reizenVakantiebeurzen: van kamperen tot verre reizenOnline 'gaan' is een van de populairste manieren waarop we inspiratie en informatie verzamelen over onze volgende vakant…
Vakantiebeurs 2019: openingstijden en kaartverkoopVakantiebeurs 2019: openingstijden en kaartverkoopBen je op zoek naar de ideale vakantie of ben je werkzaam in de vakantiebranche? In dat geval is de Vakantiebeurs de ple…
Tips bij het kamperen in een tentTips bij het kamperen in een tentKamperen is iets wat mensen al jarenlang doen. Eigenlijk is kamperen al zo oud als de mensheid. Het kamperen in een tent…
Bronnen en referenties
  • http://www.vakantiebeurzen.nl/beurs/fvakbeursamsterdam.htm
  • http://www.vakantiebeurzen.nl/

Reageer op het artikel "Inspiratie opdoen op vakantiebeurzen"

Infoteur: Ottergraafjes
Laatste update: 10-09-2019
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Special: Informatie over vakantie
Schrijf mee!