InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Waddeneilanden op Vakantiebeurs in Utrecht

Waddeneilanden op Vakantiebeurs in Utrecht

Waddeneilanden op Vakantiebeurs in Utrecht Elk jaar is er een meerdaagse vakantiebeurs in de Jaarbeurs in Utrecht. De VVV’s van de Waddeneilanden zijn present. De Vakantiebeurs is het begin van een vakantie en een dagje uit op zich. Verschillende branches die op wat voor manier ook te maken hebben met vakantie, staan gepresenteerd in een stand en er wordt tevens een congres voor de branche gehouden. De wereld ligt in Utrecht aan je voeten en de Nederlandse waddeneilanden Texel, Vlieland, Terschelling, Ameland en Schiermonnikoog liggen daarbij.

Jaarbeurs in Utrecht

Ze staan samen op de Vakantiebeurs in Utrecht: de VVV’s van de Waddeneilanden. VVV Texel staat met VVV Vlieland, VVV Terschelling, VVV Ameland en VVV Schiermonnikoog in één stand op de Vakantiebeurs. In 2013 is er voor de eerste keer is er op de Vakantiebeurs ook aandacht voor het Werelderfgoed Waddenzee. Het is niet voor de laatste keer.

Lekker weg in eigen Land

De Wadden-VVV’s staan bijvoorbeeld op stand D079 in Hal 11. De Waddenstand doet zes keer per dag een spel waar bezoekers aan mee kunnen doen en een leuke vakantie kunnen winnen. Lekker weg in eigen land is het thema. Elk jaar bedenken de eilanden een dergelijke trekker.

VVV en mede-exposanten

De Eilander VVV’s hebben op hun eilanden bedrijven gevonden die participeren op de beurs.
VVV Ameland heeft mede exposanten gevonden:
  • Vakantiepark Boomhiemke
  • Vakantiepark Klein Vaarwater
  • VVV Vlieland staat er met:
  • Hotel Zeezicht
  • VVV Texel staat hand in hand met:
  • Mooi Texel;
  • Kampeerterrein Stortemelk

De Wereld aan je voeten

Op de Vakantiebeurs staan zo'n 1400 exposanten. Allemaal geven ze tips voor een heerlijke vakantie. De beurs legt de nadruk op ervaren en beleven. De Wereld aan je Voeten is de ondertitel van de beurs. De vakantie begint op de Vakantiebeurs, zegt de organisatie. Feit is dat bezoekers heel wat informatie over grote en kleine vakanties, over uitstapjes en droomreizen kan vinden.
Standhouders kunnen uit eigen ervaring vertellen over de vakantiebestemming van hun stand.

Dagje uit

Een bezoek aan de Vakantiebeurs is al een kleine vakantie. De organisatie propageert het als een dagje uit. Op de beurs wordt de bezoekers ontvangen met exotische muziek en lekker eten. De vakantiesfeer kan worden opgesnoven en de vakantievoorpret begint.
Elk jaar worden er een paar aandachtsgebieden uitgekozen. Zoals:
  • Actief & Avontuur;
  • Fiets & Wandel;
  • Kamperen & Campingvakanties;
  • Stedentrips.

2018

In 2018 is de Vakantiebeurs open van 10 t/m 14 januari.

Bron: VakantiebeursBron: Vakantiebeurs

Standhouders

Op de beurs staan standhouders uit de volgende branches:
  • Reisorganisaties;
  • Touroperators;
  • Verkeersbureaus;
  • Accommodaties;
  • Airlines;
  • Airports;
  • Steden vertegenwoordigingen;
  • Regionale vertegenwoordigingen;
  • Reisaccessoires;
  • Ambassades;
  • Consulaten;
  • Verzekeringen;
  • Onderwijs;
  • Transport.

Vakantiebeurs Vakdag

Een dag van de beurs is besloten voor mensen uit de branche. Dat is de Vakantiebeurs Vakdag. Wie uit de branche komt en daar naar toe wil, moet een speciale Vakdag-badge aanvragen.
De Vakdag is een dag van:
  • Netwerken;
  • terugblikken op het afgelopen jaar;
  • vooruitblikken op het komende vakantiejaar;
  • workshops;
  • landenpresentaties van Verkeersbureus;
  • uitreiking Reisveren;
  • netwerkborrel.

Congres

Onderdeel van de beurs is een ANVR-congres, met lezingen, workshops en panelsdiscussies.

Gastland

Elk jaar staat tijdens de beurs één gastland of meerdere gastlanden centraal. Dat land krijgt tijdens de beurs en op de website extra aandacht.

Gegevens Vakantiebeurs Utrecht

  • Jaarbeurs Utrecht
  • Telefoon: 030 - 295 2731
  • Website: www.vakantiebeurs.nl
  • E-mail: visitorsinformation@vnuexhibitions.com

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Waddentoernooi op de Nederlandse WaddeneilandenWaddentoernooi op de Nederlandse WaddeneilandenHet Waddentoernooi is een jaarlijks sportief treffen tussen de vijf Waddeneilanden. Om de beurt is een van de eilanden g…
Een dagje uit naar een WaddeneilandEen bezoekje aan één van de Nederlandse Waddeneilanden is altijd leuk. In de zomervakantie als dagje uit, maar ook voor…
Vakantiebeurs 2017: openingstijden en kaartverkoopVakantiebeurs 2017: openingstijden en kaartverkoopBen je op zoek naar de ideale vakantie of ben je werkzaam in de vakantiebranche? In dat geval is de Vakantiebeurs de ple…
Atlantikwall Bunkerproject Nederlandse WaddeneilandenAtlantikwall Bunkerproject Nederlandse WaddeneilandenDe Waddeneilanden krijgen er allemaal een museum bij. De bunkers die na de Tweede Wereldoorlog op de eilanden zijn achte…
Geschiedenis van de Wadden - Canon van de WaddeneilandenGeschiedenis van de Wadden - Canon van de WaddeneilandenAnne Doedens en Jan Houter schreven een lijvig werk: Geschiedenis van de Wadden - de Canon van de Waddeneilanden. Het be…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Vakantiebeurs logo
  • VVV Ameland
  • Vakantiebeurs.nl
  • Persbureau Ameland
  • Afbeelding bron 1: Vakantiebeurs

Reageer op het artikel "Waddeneilanden op Vakantiebeurs in Utrecht"

Infoteur: Sjaanfanameland
Laatste update: 04-06-2017
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Special: Waddeneilanden
Schrijf mee!