InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > Vakantie naar Turkije? Goedkoop in Lara of Side?

Vakantie naar Turkije? Goedkoop in Lara of Side?

Heeft u al een vakantie op het oog voor 2012? Turkije staat dit jaar weer hoog gewaardeerd! Dit komt in de eerste plaats natuurlijk door het warme weer en het heerlijke klimaat. De plaatsen Lara en Side zijn erg populair. Royal Wings, Lara Beach & Lima hotel in Lara scoren hoog op de beoordelingen site Zoover.nl. Je kunt ook goedkoop naar Turkije! Dat doe je door een hotel slim en goedkoop te veilen op vakantieveiligen. Zo kan je al voordelig een goedkope vakantie naar Turkije boeken!

Side

Deze leuke havenstad is een bekende badplaats aan de Turkse Rivièra. De binnenstad is historisch te noemen en ligt heel leuk en idyllisch op een klein schiereiland. Voor cultuursnuivers zijn er veel restanten van vroeger te zien, zoals een Griekse tempel, stadsmuur, stadspoort en een amfitheater.

Lara

Deze nieuwe vakantiebestemming heeft een prachtige uitgerekt zandstrand dat uniek is in Turkije. De Hotels en Resorts zijn super luxe en hebben vaak een all inclusive formule. Er zijn veel leuke winkeltjes langs de boulevard te vinden. Lara is het makkelijkste te bereiken vanaf de luchthaven van Antalya. De antieke stad Termessos ligt op ongeveer 30 km van Lara. Er zijn hier diverse ruïnes te zien, evenals de restanten van de stadsmuren, tempels en een amfitheater.In de buurt van Lara zin ook de Düdenwatervallen te bewonderen. Het is spectaculair om te zien hoe het water 20 meter naar beneden valt in een canyon. Je kunt hier ook heerlijk wandelen omdat het een prachtig groen gebied is.

Royal wings, Lara Beach & Lima hotel in Lara

Royal Wings, Lara Beach en Limak zijn de drie top hotels in Lara. Ze scoren op Zoover maar liefst een 9 of hoger! Royal Wings heeft meer dan 1400 beoordelingen en bij het Limak hotel staat de teller inmiddels boven de 900 beoordelingen. Bij deze fantastische 5 -sterren hotels kom je niets tekort en ze hebben een geweldige all inclusive formule!

Gebruik Zoover als Bron!

Voordat je een hotel gaat boeken is het verstandig om het hotel te checken. Dit kan op Zoover.nl, maar ook op Tripadvisor.nl. Op beide sites kan je reviews en beoordelingen lezen over het hotel. In Turkije let je vooral op de beoordeling van het eten wanneer je all inclusive boekt. Minimaal een acht als eindbeoordeling is dan zeker aan te raden! Je kan ook andersom zoeken door op Zoover leuke hotels met hoge beoordelingen te zoeken. Op de startpagina van Zoover vul je bijvoorbeeld Turkije (of een plaats in Turkije) in de zoekbalk in. Nu kan je aanklikken of je wilt zoeken op “waardering” of op “aantal beoordelingen”. Je krijgt nu bijvoorbeeld alle hotels in volgorde te zien van hoogst gewaardeerd - tot -laagst gewaardeerd. Wanneer je een hotel hebt gevonden wat aan jou wensen voldoet ga je via Google op zoek naar aanbieders, zo vind je vanzelf de goedkoopste door prijzen van verschillende aanbieders met elkaar te vergelijken.

Goedkoop naar Turkije met Vakantieveilingen of Corendon

Op de website van VakantieVeilingen worden dagelijks goedkope reizen naar Turkije geveild.
De aanbieders van deze veilingen zijn meestal Jongo en Corendon. De reizen worden goedkoop geveild, wanneer je vooral buiten de drukke spitstijden meedoet met de veiling. Vertrek en aankomst liggen meestal vast, evenals het hotel.
Zo kan je al voor ongeveer 600 euro met 2 personen 8 dagen naar Turkije. Check voor het boeken wel even je hotel na op Zoover.nl!

Visum

Bij aankomst in Turkije koop je heel eenvoudig een visum bij de paspoortcontrole. Je moet eerst in een rij gaan staan om het visumgeld te betalen voordat je door de paspoortcontrole gaat. Bij de paspoortcontrole wordt op het visum een stempel gezet, dit is de datum van aankomst in Turkije, bij vertrek uit Turkije krijg je een stempel met de datum van vertrek.Het visum kost vandaag de dag €15 euro. Dit moet in euro’s betaald worden, zorg dat je dit gepast en contant bij je hebt. Ook kinderen betalen € 15 euro per persoon. Een visum is drie maanden geldig
© 2012 - 2019 Marc-karen, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Reizen met Corendon: veel voor weinigWie voor niet al te veel geld toch een goede vakantie wil boeken, kan bij de Turks/Nederlandse touroperator Corendon ter…
Corendon is een reisorganisatie die de markt snel verovertCorendon is een reisorganisatie die de markt snel verovertCorendon is een reisorganisatie die is opgericht door twee Turkse vrienden. De onderneming bestaat vanaf 2000 en maakt e…
Goedkope vakanties zelf plannen: naar het buitenlandGoedkope vakanties zelf plannen: naar het buitenlandIn Nederland moeten we het elk jaar weer doen met maar bar weinig zonuren. Een goedkope vakantie naar het warme buitenla…
All inclusive op vakantie of toch niet?Vakanties zijn vaak vooral zo lekker omdat alles voor u geregeld kan worden afhankelijk van uw boeking. Kiest u voor all…
All Inclusive vakantiesAll Inclusive vakantiesAll Inclusive formules worden steeds populairder onder vakantiegangers. Vooral jonge gezinnen met kinderen kiezen vaak v…
Bronnen en referenties
  • www.turkije-info-site.nl
  • www.welkominturkije.nl

Reageer op het artikel "Vakantie naar Turkije? Goedkoop in Lara of Side?"

Infoteur: Marc-karen
Gepubliceerd: 07-03-2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Schrijf mee!