InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > Het Griekse eiland Zakynthos

Het Griekse eiland Zakynthos

Het Griekse eiland Zakynthos Het Griekse eiland Zakynthos is de ideale vakantiebestemming voor alle mensen die van zon, zee en strand houden. Zakynthos is een typisch Grieks eiland met veel bezienswaardigheden, levendige steden en heerlijk eten. Je vindt er prachtige stranden en een bruisend nachtleven. Bovendien is er genoeg te zien en te ontdekken op het eiland.

Zakynthos

Zakynthos in één van de Ionische eilanden en ligt in het westen van Griekenland in de buurt van het vasteland. De bewoners van Zakynthos noemen het eiland Zante. Op Zakynthos is het vrijwel de hele zomer prachtig weer. De temperaturen kunnen hoog oplopen, net als in de rest van Griekenland.

Plaatsen

Het eiland is niet heel groot, toch is er een aantal leuke plaatsen te vinden. De verschillen tussen de plaatsen zijn groot. De ene kant van het eiland is heel toeristisch en druk, terwijl de andere kant nog de originele Griekse sfeer heeft.

Zakynthos-stad

De hoofdstad heeft dezelfde naam als het eiland zelf: Zakynthos. Deze stad is zeer levendig. Zowel overdag als s avonds is er genoeg te doen. Zakynthos ligt aan een enorme haven waar veel boten naar andere eilanden en het vasteland vertrekken. Rondom de haven zijn gezellige restaurantjes te vinden. Achter de haven liggen de winkelstraten met veel verschillende soorten winkels. s Middags houden de Grieken siësta, dan kan er dus niet gewinkeld worden.

Laganas

Laganas is misschien wel de meest toeristische plaats op het eiland. Veel Engelsen gaan hierheen op vakantie vanwege het bruisende nachtleven. Tot diep in de nacht feesten zij in één van de vele clubs, s ochtends kruipen zij naar het strand om daar de rest van de dag te slapen. Wanneer je geen zin hebt in veel onrust, dronken jongeren en rotzooi op straat, is Laganas niet de juiste plek om de vakantie door te brengen. Als je echter speciaal voor het uitgaan naar Zakynthos gaat, is dit een leuke bestemming.

Agios Sostis

Op een half uur lopen van Laganas ligt het kleine plaatsje Agios Sostis. Tussen deze twee plaatsen zit een wereld van verschil. Agios Sostis is weliswaar ook vooral op toeristen gericht, het is hier in tegenstelling tot Laganas heerlijk rustig. In Agios Sostis is een aantal hotels en appartementen gebouwd en je kunt er restaurants en kleine supermarktjes vinden. Bovendien is er een prachtig zandstrand waar je kunt genieten van de Griekse zon. Vanuit Agios Sostis heb je uitzicht op het schildpaddeneiland Marathonissi. Met een bootje en een gids kun je schildpadden spotten.

Keri
Keri is een klein bergdorpje in de buurt van Agios Sostis. Hier kun je één van de mooiste zonsondergangen van de middellandse zee aanschouwen. s Avonds komen hier veel toeristen op af, toch is het mogelijk om ergens op de berg te genieten van de zonsondergang zonder last te hebben van andere mensen. Wanneer je een stukje naar beneden loopt is er ruimte genoeg. Op weg naar Keri kom je ook langs de grootste Griekse vlag ter wereld. Deze indrukwekkende vlag is op dezelfde berg gebouwd.

Bezienswaardigheden

Navagio Beach

Navagio Beach staat op de lijst met de mooiste stranden ter wereld. Op dit strand ligt een oud scheepswrak. Je kunt het strand bereiken met een bootje, maar nog mooier is het wanneer je het strand van bovenaf bekijkt. Je begrijpt dan meteen waarom dit zon bijzonder strand is. De heldere kleuren van het blauwe water en het witte zand zijn schitterend.

Caretta caretta
Wanneer je naar de oostpunt van Zakynthos gaat, kom je bij Gerakas uit. Hier ligt een prachtig zandstrand. In juli en augustus legt de caretta caretta schildpad haar eieren op dit strand. Als je s ochtends bij zonsopkomst op het strand bent, heb je kans om één van deze prachtige schildpadden te zien. Bovendien is het prachtig om de zon langzaam boven de zee uit te zien komen.

Blauwe grotten

Bij de noordpunt van het eiland zijn de blauwe grotten te vinden. Dit zijn bijzondere grotten waar je samen met een gids met behulp van een bootje in kunt. Het water is hier helderblauw. Sommige boten hebben een glazen bodem waardoor je mooie vissen kunt zien.
Gerelateerde artikelen
Zakynthos, het derde Ionische eilandZakynthos, het derde Ionische eilandOp nog geen drie uur vliegen vanaf Amsterdam ligt het prachtige eiland Zakynthos (ook wel Zante genoemd). Het is een van…
Zákynthos (Grieks eiland)Zákynthos is een Grieks eiland dat behoort tot de Ionische eilanden van Griekenland. Zákynthos is een populair vakantieo…
Griekenland, vakantie op ZakinthosGriekenland, vakantie op ZakinthosEen eiland dat bekend is vanwege de zeeschildpad. Niet op de menukaart, maar meer vanwege de voortplanting van deze bedr…
Zakynthos, een perfect vakantie-eilandZakynthos, een perfect vakantie-eilandZakynthos is een eiland van Griekenland, u beleefd hier ook echt de Griekse sfeer en gastvrijheid. Het is in de zomer al…
Argassi een kuststad op het Griekse eiland ZakynthosArgassi is een stadje aan de kust van het prachtige groene eiland Zakynthos. Het is ongeveer 3 á 4 uur vliegen, maar dan…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Pexels, Pixabay

Reageer op het artikel "Het Griekse eiland Zakynthos"

Infoteur: Mk92
Laatste update: 21-11-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Schrijf mee!