InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > All inclusive op vakantie of toch niet?

All inclusive op vakantie of toch niet?

Vakanties zijn vaak vooral zo lekker omdat alles voor u geregeld kan worden afhankelijk van uw boeking. Kiest u voor all inclusive? Dan hoeft u zich ook geen zorgen meer te maken over het eten en/of drinken, u kunt de gehele dag van alles eten en drinken. Maar is dit wel alleen maar een voordeel?

Wat is all inclusive?

All inclusive houdt in dat maaltijden en drankjes bij de prijs van de vakantie inzitten. Dit gaat wel enkel om de maaltijden en drankjes die verkrijgbaar zijn bij uw accommodatie. All inclusive klinkt in eerste instantie vaak ideaal maar het heeft zo zijn voor- en nadelen.

Waar all inclusive?

Bijna alle bekendere vakantielanden bieden wel een aantal all inclusive accomodaties aan. Dit gaat vaak om hotels die groots zijn opgezet, vooral in het hoogseizoen zal dit goed merkbaar zijn aan de hoeveelheid aan gasten. Let goed op wat er in de buurt van het hotel verder te doen is, soms kiezen hotels er voor om all inclusive te gaan omdat er in de buurt geen centrum is. In dit geval is het wel heel handig dat u in ieder geval eten en drinken kunt pakken, maar als u juist van plan was om wat van een stad te ontdekken kan het tegen vallen als deze er niet is.

Eten en drinken

U kunt meestal de gehele dag door wel eten en drinken krijgen bij een all inclusive hotel. De maaltijden zijn tussen bepaalde tijden verkrijgbaar, u kunt bijvoorbeeld niet in de middag nog naar een ontbijtbuffet, dan zult u aan de snacks of een lunch moeten gaan. Er is meestal ruim voldoende keus, maak dan ook gebruik van de ruime keuze.

Probeer elke dag iets anders te eten en niet allerlei dingen door elkaar, als u elke dag hetzelfde kiest of dezelfde verschillende dingen bij elkaar dan wordt het eten al gauw saai. Een week all inclusive is wel goed te verdelen qua eten maar bij een langere vakantie kan het lastig worden. Wees niet bang dat u de maaltijden niet lust, er is altijd wel iets wat iemand graag eet. De maaltijden zijn ook behoorlijk aangepast op de toeristen waardoor er altijd eten is dat u herkend.

Is all inclusive het geld waard?

Dit ligt er aan:
  • vind u het eten goed?
  • is er voldoende verschillend eten?
  • welke maaltijden en drankjes zitten er bij het geld in?
  • wat zijn de faciliteiten in de buurt?

Als er veel in de nabije omgeving te doen is eet u wellicht liever ook ergens anders omdat u niet verplicht in de middag terug wilt gaan om te lunchen. Als u echt enkel op het hotel wilt eten dan is het wel stukken goedkoper dan wanneer u elke maaltijd buiten het hotel zal moeten kopen.

Ultra all inclusive

Sommige reisorganisaties bieden ook Ultra all inclusive reizen aan, deze reizen verschillen echter niet altijd heel veel van all inclusive. Soms zitten er wel faciliteiten bij waar u gratis gebruik van kunt maken zoals:
  • fitness
  • animatieprogramma
  • watersporten
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "All inclusive op vakantie of toch niet?"

Infoteur: Bembi
Laatste update: 17-10-2014
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!