InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > All Inclusive vakanties

All Inclusive vakanties

All Inclusive vakanties All Inclusive formules worden steeds populairder onder vakantiegangers. Vooral jonge gezinnen met kinderen kiezen vaak voor een all inclusive vakantie omdat kinderen nou eenmaal vaker wat lekkers willen tussendoor en die kosten kunnen gigantisch oplopen. Kies je voor een all inclusive vakantie dan weet je vooraf wat je kwijt bent aan de vakantie. Voorheen was Turkije nummer 1 met de all inclusive vakanties maar ondertussen zijn er al heel wat landen deze formule gaan volgen.

All Inclusive

Doordat er bij een all inclusive vakantie betaald wordt voor een vast bedrag van de totale vakantie ben je hiermee vaak voordeliger uit. De kosten voor de vlieg of busreis, de verblijfskosten en de kosten voor het eten en drinken zijn allemaal bij de prijs inbegrepen. Er hoeft op de accommodatie dus niks extra's te betaald worden. Ontbijt, lunch en diner en tussendoor snacks, ijsjes en drankjes kunnen onbeperkt genuttigd worden.

De voordelen

Voor vertrek weet je al waar je aantoe bent en wat de kosten voor de totale vakantie zullen zijn. Behalve natuurlijk de kosten die je kwijt bent buiten de accommodatie aan elders een terrasje pikken, deelname aan excursies, aan zee een ritje op een banaan, shoppen en noem maar op.
Met kinderen levert een all inclusive vakantie veel voordelen op. Hoevaak wil een kind in die warme hitte een ijsje, wat drinken en noem maar op. Een all inclusive vakantie kan op dat gebied een hele uitkomst bieden want er kunnen onbeperkt ijsjes gehaald worden en drinken gehaald worden zonder extra kosten.

De nadelen

De nadelen van een all inclusive vakantie kunnen zijn dat je de meeste tijd op je accommodatie doorbrengt. Ga je immers buiten de accommodatie je vertier zoeken dan zijn de kosten voor drankjes en eten uiteraard voor je eigen rekening.
Wat veel mensen ook als nadelig ervaren is dat je als all inclusivegast vaak een polsbandje draagt, zodat je herkenbaar bent als all inclusivegast.

De inwendige mens

De hele dag door wordt er gedacht aan de inwendige mens, je komt dus niets te kort. De maaltijden worden aangeboden in buffetvorm en daar mag onbeperkt van genuttigd worden. Wees niet bang dat je iets te kort komt want er wordt regelmatig aangevuld. De keuze is enorm dus voor ieder wat wils. Het ontbijt is meestal tot 10 uur en ook hier is een ruim aanbod voor u beschikbaar. Evenals de lunch, welke vaak bestaat uit een warme maaltijd. Ook de lunch is vrij uitgebreidt en biedt voldoende keus. Het diner lijkt sterk op de lunch, een groot aanbod van warme gerechten. Kortom maak je niet druk om het eten en drinken er wordt voldoende aangeboden. Alcoholische dranken aan de bar moeten vaak na 12 uur 's-avonds wel betaald worden maar dit verschild per accommodatie.

All Inclusive aanbieders

  • Sudtours
  • Gobest
  • Kras
  • Ferio
  • Vaya
  • Pharos Reizen
  • Elmar Reizen
  • Tourplan
  • Bizztravel
  • Arke
  • Clubmed
  • Peter Langhoutreizen
© 2009 - 2019 Becyn, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "All Inclusive vakanties"

Infoteur: Becyn
Gepubliceerd: 14-06-2009
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!