InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Tips voor een voordelig dagje uit

Tips voor een voordelig dagje uit

Een dagje naar het pretpark met het gezin kost meestal al gauw 100,- of meer althans als u gewoon naar de kassa gaat. Er zijn verschillende manieren om goedkoper een dagje weg te gaan in dit artikel kunt u allerlei tips vinden voor een goedkoper dagje uit of zelfs een gratis dagje uit.

Veilingwebsites

Één van de bekendste veilingwebsites is vakantieveilingen, op de website kunt u op van alles bieden van een vakantie tot een etentje, van een rit in een sportwagen tot kaartjes voor een pretpark. Als u hierbij echt goedkoop uit wilt zijn kunt u soms het beste in de nacht gaan bieden, geef het gewenste bedrag pas op in de laatste paar seconde zodat de kans dat u overboden wordt kleiner zal zijn. U betaald de website wel 5 euro administratiekosten en bij elke aanbieding kunt u de eventuele extra kosten zoals een ontbijt bij overnachtingen lezen.
Buitenom veilingswebsites zijn er ook websites waar elke dag een nieuwe actie is zoals bij groupon.nl zo kunt u veel dingen doen voor de helft van de prijs echter moet er net wel een uitje op staan dat u leuk vindt.

Spaaracties

Met regelmaat zijn er spaaracties bij winkels voor bijvoorbeeld pretparken of dierentuinen. U spaart meestal gratis als u boodschappen haalt en uiteindelijk heeft u toch boodschappen nodig. Soms zijn er ook acties bij winkels zoals bijvoorbeeld koop 2 producten en u krijgt een entreekaart gratis. Als het producten zijn die u toch nodig heeft of gaat gebruiken bent u meestal veel goedkoper uit met het kopen van 2 producten dan los een entreekaart kopen.

Abonnementen

Als u graag een park, museum of iets dergelijk bezoekt kunt u er voor kiezen een abonnement te nemen. Het geld van een abonnement heeft u er in de meeste gevallen met 2 á 3 bezoekjes uit en het kan zijn dat uw abonnement nog meer kortingen geeft op souvenirs of eten of dat u wellicht vrienden mee kunt nemen met korting.

Advertenties

Zowel op internet als in de supermarkt worden veel advertenties geplaatst met kaartjes die te koop zijn of zelfs gratis af te halen. Let wel op dat het geen neppe of al gebruikte kaarten zijn, bij pretparken scheuren ze meestal een stukje van het kaartje dus daarbij is het vaak wel te zien. Kaarten van een vorig seizoen gelden meestal ook niet meer.

Gratis dagjes uit

In Nederland zijn er ook zat dingen gratis te doen of te organiseren. Denk bijvoorbeeld aan een picknick aan het strand of in het bos of met de kinderen naar een grote speeltuin. Verder zijn er ook enkele museums, theatervoorstellingen, kerken, festivals en ateliers gratis te bezoeken.

Welk pretpark?

Pretparken kunnen qua prijs erg verschillen zo betaald u voor de Efteling 34,00 per persoon en het park is op een normale dag van 10:00 tot 18:00 geopend. Voor een park als Duinrell betaald u 19,00 per persoon en kunt u na sluitingstijd nog gaan zwemmen in het tikibad, zo bent u voor één persoon de echt de hele dag weg voor nog geen 25,00. Hou er ook rekening mee dat het ene park meer geschikt is voor kleine kinderen en de andere meer voor volwassene, zorg dat iedereen zich kan vermaken.

Overige tips

  • neem zelf eten en drinken mee
  • wellicht is het goedkoper om met het openbaar vervoer te gaan in verband met parkeergeld
  • vraag voor een verjaardag VVV bonnen, deze zijn op vele locaties te besteden en dan geven de gasten toch meer echt een cadeau dan geld
  • sommige uitstapjes zijn duurder in vakanties en het hoogseizoen
Gerelateerde artikelen
Dagje uit voor 5 euro of minderDagje uit voor 5 euro of minderDe meeste pretparken zijn echt een investering, al snel lopen de prijzen op tot 25 euro. Voor een dagje uit met 4 mensen…
Besparen op een dagje uitBesparen op een dagje uitAf en toe een dagje weg, heerlijk is dat. Even weg van alles en een leuke tijd hebben. Toch kan een leuk dagje uit een b…
Dagje weg met kids: Zeven ideeënDagje weg met kids: Zeven ideeënZin in een dagje weg met kids? Op zoek naar ideeën om er een echt leuke dag van te maken? Dat komt goed uit want hier vo…
Dagje uit voor de kleine beursDagje uit voor de kleine beursEen dagje uit met het gezin hoeft niet altijd veel geld te kosten. Een dagje naar een pretpark met een gezin met een paa…
Een dagje uit kan ook goedkoopEen dagje uit kan ook goedkoopEen dagje uit kunt u zeer duur maken door naar een attractiepark te gaan waar ze hoge tarieven vragen voor entree, parke…

Reageer op het artikel "Tips voor een voordelig dagje uit"

Infoteur: Bembi
Laatste update: 03-01-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!