InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Vrije tijd > Dagje uit voor 5 euro of minder

Dagje uit voor 5 euro of minder

Dagje uit voor 5 euro of minder De meeste pretparken zijn echt een investering, al snel lopen de prijzen op tot 25 euro. Voor een dagje uit met 4 mensen ben je dus al zeker 100 euro kwijt! Daarbij moet je natuurlijk ook nog eten en drinken. Dit kan ook anders met deze budget investeringen die 5 euro of minder kosten per persoon voor een super leuk dagje uit.

Tv-programma bijwonen

VARA heeft veel programma’s die je gratis kunt bijwonen, wat dacht je van een avondje De Wereld Draait Door? Of Pauw en Witteman? Hartstikke leuk om eens mee te maken, van te voren of erna lekker gaan eten en dan eens bekijken hoe dat allemaal gaat.

Kinderfeestje

Kinderfeestjes hoeven ook niet veel te kosten, je hoeft niet altijd met de hele club kinderen te gaan zwemmen. Je kunt ook een middag het bos ingaan, wat moeders bij elkaar sprokkelen, een speurtocht uitzetten en op bepaalde stopplaatsen een spelletje laten spelen. Denk aan spijkerpoepen, koekhappen en Twister.
Via ‘Party in a box’ kun je thema’s bestellen vanaf 4,05. Je krijgt dan een themadoos thuis gestuurd met allerlei zaken om er een geslaagd feest van te maken.

Kinderboerderij

Vaak zijn de kinderboerderijen bij jou in de buurt een goede budget investering. Ze zijn niet zo duur en toch heel leuk voor kinderen om te zien. Kinderboerderijen nog een andere functie: ze leren kinderen hoe ze met verschillende dieren om moeten gaan en er zijn soms nog andere dingen te doen zoals graan malen.

Musea

Verschillende musea bieden voor kleine prijsjes een rondleiding aan. Je moet ze alleen weten te vinden en daarom hieronder een lijstje met verschillende musea waar je voor 5 euro of minder naar binnen kunt.
  • Belasting en Douane museum, Rotterdam
  • De Heksehoeve, Appelscha
  • Cobra museum, Amstelveen
  • FrietMuseum, Brugge
  • Haags Historisch museum, Den Haag
  • Pieter Vermeulen museum, Driehuis

Pretpark Megapret

Een leuk pretpark met een grote oppervlakte waar de kleintjes fijn kunnen ravotten. Dit pretpark is opgedeeld in verschillende secties; binnenpret, waterpret, buitenpret en golfpret. Volwassenen betalen 2,75 en kinderen 4,75.

Pretpark Plopsaland

Er zijn verschillende Plopsaparken die liggen in België, leuk voor de kleintjes en de prijzen zijn ook niet mis. Voor 7,50 heb je een dagkaartje en kunnen jij en je kinderen de hele dag lekker spelen.

Een dagje strand of bos

Lekker een dagje uit naar het strand met een vlieger of een mooie boswandeling is helemaal gratis. Het enige wat je eventueel hoeft te betalen zijn de parkeerkosten. Ideaal om even uit te waaien of even helemaal tot rust te komen, weg van het stadse leven.

Vakantieveilingen.nl

Via vakantieveilingen kun je zelf beslissen hoeveel je uitgeeft voor een dagje weg of een vakantie. Je plaatst een bod, wanneer jij het hoogste bod hebt, krijg je de kaartjes en kun je vaak goedkoop een dagje weg.
© 2011 - 2019 Petteflet, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Een dagje uit kan ook goedkoopEen dagje uit kan ook goedkoopEen dagje uit kunt u zeer duur maken door naar een attractiepark te gaan waar ze hoge tarieven vragen voor entree, parke…
Dagje weg met kids: Zeven ideeënDagje weg met kids: Zeven ideeënZin in een dagje weg met kids? Op zoek naar ideeën om er een echt leuke dag van te maken? Dat komt goed uit want hier vo…
Tips voor een romantisch dagje uitTips voor een romantisch dagje uitIn het jachtige leven van alledag schiet het er vaak bij in om tijd voor elkaar te maken. Wordt het daarom niet weer een…
Dagje uit naar België waar naar toe?Dagje uit naar België waar naar toe?België is voor de Nederlandse toerist een aantrekkelijke bestemming. Zonder al te ver te hoeven rijden, is het mogelijk…
Tips voor een voordelig dagje uitEen dagje naar het pretpark met het gezin kost meestal al gauw 100,- of meer althans als u gewoon naar de kassa gaat. Er…
Bronnen en referenties
  • http://www.uitvooreentientje.nl/

Reageer op het artikel "Dagje uit voor 5 euro of minder"

Infoteur: Petteflet
Gepubliceerd: 23-08-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Vrije tijd
Schrijf mee!