InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Victoria Falls Safari Lodge

Victoria Falls Safari Lodge

De Victoria Falls Safari Lodge is waarschijnlijk het mooiste hotel ter wereld. Vanaf je balkon of het terras kun je vele soorten dieren zien drinken bij een drinkplaats. Dit hotel is gesitueerd bovenop een heuvel in Zimbabwe, vier kilometer van de Victoria waterval. Het hotel is grotendeels van hout gemaakt en heeft een rieten dak. Het interieur heeft vele Afrikaanse tekeningen, schilderijen, houtsnijwerk en andere kunstvoorwerpen.

Inhoud:

Uitkijken op de drinkplaats vanaf je balkon

De gast wordt verwelkomd met een korte traditionele Afrikaanse zang en dans door een kleurrijk geklede artiest. Na een welkomstdrankje kun je gelijk op je balkon genieten van het prachtige uitzicht. Het vrolijke gekwinkeleer van de honderden verschillende vogels wordt soms afgewisseld met het trompetgeschal van een olifant. Op het hotelterrein zelf lopen regelmatig wilde dieren rond zoals bushbucks en wrattenzwijnen. Soms zie je er zelfs een krokodil of een slang, maar deze worden door een bewaker van het terrein af gehaald als ze gezien worden. Er is een elektrisch hek in een ruime cirkel om het hotel maar sommige dieren springen erover of kruipen eronder door. Wanneer een gevaarlijk dier zoals een krokodil gevangen wordt dan wordt het in dit hotel niet dood gemaakt maar een paar kilometer verderop levend uitgezet.

Kamers of huisjes

De Victoria Falls Safari Lodge heeft vele prijzen gewonnen. Het hotel bestaat sinds 1995. Je kunt in dit hotel kiezen voor hotelkamers voor 2 personen met een schitterend uitzicht of voor de Lokathula lodges, huisjes waar 8 personen kunnen slapen. Deze huisjes hebben een eigen keukentje waar je eten kunt maken. In tegenstelling tot het hotel zelf zijn de Lokathula lodges exclusief ontbijt. Het hotel kent een restaurant wat half open gebouwd is. Soms komt er een brutale spreeuw met oranje vleugels om een stukje brood vragen. Vlak na zonsondergang kwaken de minuscule belkikkers hun helder lied alsof er tientallen bellen klinken die samen een melodie vormen.

Shuttle

De shuttle-bus brengt hotelgasten eens per uur naar het kleine stadje Victoria Falls, wat natuurlijk vernoemd is naar de schitterende watervallen waaraan het grenst. ´s Avonds kun je de shuttle nemen om buiten het hotel te eten. Dichtbij de Vicfallsaflodge zoals de lokale bewoners het noemen, vind je het Boma-restaurant. Hier worden elke avond optredens gegeven en kunnen gasten kennis maken met verschillende aspecten van de Afrikaanse cultuur zoals eten en gezichtsbeschilderingen. De Boma is dichtbij het hotel maar na zonsondergang mag je er niet naartoe lopen. In Afrika is er altijd een kans dat er wilde dieren op het hotelterrein komen.

Activiteiten

Het hotel organiseert een ruim aanbod van activiteiten. Je kunt per helikopter, boot, 4 wheel drive of te voet de omgeving verkennen. Sommige activiteiten worden georganiseerd vanuit buurland Zambia. Ook kun je op safari gaan in het nabij gelegen natuurpark Chobe wat in Botswana ligt. De Victoria watervallen is de belangrijkste attractie in de buurt. Dit waterspektakel ligt op de grens van Zambia en Zimbabwe. Een bekende activiteit is het bungee-jumpen vanaf de hoge brug over de rivier. Deze brug is ook een grenspost tussen Zambia en Zimbabwe.

Geen tv

De hotelkamers hebben geen televisie. Er is wel een speciale tv-kamer en internetruimte voor mensen die contact willen houden met de buitenwereld. Verstokte beeldbuisjunks kunnen in dit hotel afkicken van hun verslaving. Er valt genoeg te zien tijdens de activiteiten. Het terras kijkt uit over een uitgestrekt landschap omdat het hotel op een heuvel is gebouwd. Regelmatig vertonen dieren zoals impala´s, olifanten en buffels zich bij een drinkplaats waar je op uit kijkt. Wie meer geluk heeft kan er zelfs leeuwen zien of wilde honden die op jacht zijn naar impala´s.

Spa

Het hotel heeft een spa met verschillende massagebehandelingen, sauna, pedicure en manicure. Ook is er een vergaderzaal en een amfitheater waar mensen in de openlucht kunnen bijeen komen. Verder zijn er 2 kleine zwembaden welke aan de mens in de hete tropenzon voor een aangename afkoeling kunnen zorgen.

Boycot

Wie naar Afrika gaat, en vooral naar een arm land als Zimbabwe, doet er goed aan wat extra kleding te verzamelen om weg te geven. Vooral schoenen en t-shirts zijn gewild. Momenteel is er door een internationale boycot weinig toerisme in Zimbabwe; eigenlijk alleen rond de Victoria waterval. Daardoor is de armoede in dit land groter dan in naburige landen zoals Botswana en Zambia.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Ik heb enige weken in dit hotel vertoefd,
  • De folder van het hotel,
  • http://www.vfsl.com/
  • Informatie van Thika Travel.

Reageer op het artikel "Victoria Falls Safari Lodge"

Infoteur: Tom008
Laatste update: 17-05-2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Special: Afrika
Schrijf mee!