InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Ponykamp met eigen verzorgpony

Ponykamp met eigen verzorgpony

Ponykamp met eigen verzorgpony Wat is er nu mooier dan op ponykamp gaan en dan de hele week je eigen pony verzorgen? Gelukkig zijn er verschillende ponykampen waar je het hele ponykamp een vast eigen verzorgpaard of pony krijgt.

Les Chevaux (Buinen)

'Les Chevaux' betekent 'de paarden', en paarden zie je genoeg bij dit leuke ponykamp in Buinen! Iedere schoolvakantie biedt Les Chevaux ponykampen aan voor zowel jongens als meisjes in de leeftijd van 9 tot 16 jaar oud. Ponykamp Les Chevaux is gelegen in het bosrijke Drenthe, waardoor er dagelijks mooie buitenritten door de bossen op het programma staan. Aan het begin van het ponykamp zoek je samen met de leiding een eigen pony of paard uit, waar je de gehele week op rijdt en voor zorgt.

Stal 't Reelaer (Raalte)

Stal 'r Reelaer is een ponykamp waar alle aspecten van het paardrijden aan bod komen. Zo worden er niet alleen buitenritten gemaakt, maar is er ook een heuze politietraining en een cross op het crossparcours waar zelfs een waterbak aanwezig is! De hele week heb je je eigen pony of paard die je zo vaak als je wilt mag knuffelen en poetsen. Het ponykamp wordt afgesloten met een wedstrijd met echte prijzen!

Klein Oever (Balkbrug)

Op Klein Oever worden al meer dan 40 jaar ruiterkampen gehouden in alle schoolvakaties, waarbij kinderen van 6 tot 15 jaar welkom zijn. Ponykamp Klein Oever is van alle gemakken voorzien. Zo is er een eigen zwembad aanwezig, waar je verkoeling kunt zoeken nadat je je eigen verzorgpaard uitgebreid gepoets en geknuffeld hebt. Ook staan er uiteraard diverse buitenritten op het programma.

De Treekhoeve (Leusden)

In het prachtige natuurgebied Den Treek-Henschoten biedt de Treekhoeve al jaren ponykampen aan, waarbij urenlange buitenritten door het gevarieerde natuurgebied centraal staan. Dit ponykamp is geschikt voor kinderen van 7 tot 16 jaar, waarbij iedere ruiter de gehele week een eigen verzorgpony krijgt. Tijdens dit ruiterkamp krijg je diverse dressuurlessen, maak je een echte avondrit, leer je longeren en monsteren en sluit je de avonden af met een kampvuur of een disco.

Manege Gasselte (Gasselte)

Het ponykamp in Gasselte is bekend door haar prachtige ligging aan de Drentse Staatsbossen, waar je nog heerlijk door de ongerepte natuur kunt rijden. Manege Gasselte biedt diverse ponykampen aan, zowel in het voorjaar, de zomer als de herfst. Bij ponykamp Gasselte krijg je een eigen pony waar je de gehele week voor moet zorgen. Naast het paardrijden is er een gevarieerd programma met onder andere een pretparkbezoek, zwemmen, een survival en nog veel meer!

De Burght (Barneveld)

Wanneer je voor een vakantie bij ponykamp de Burght kiest, zal je je niet vervelen! Dit ponykamp heeft wel zestig paarden en pony's, waarvan jij er een uit mag kiezen en waar je tijdens het ponykamp voor zorgt. Er zijn ook een aantal schattige veulens aanwezig op dit ponykamp voor kinderen van 8 tot en met 17 jaar.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Ponykamp met eigen verzorgpony"

Infoteur: Melod
Gepubliceerd: 29-06-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Special: Ponykamp
Schrijf mee!