InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > Ponykamp voor 18+'ers

Ponykamp voor 18+'ers

Ponykamp voor 18+'ers Droom jij ook nog weleens van de onbezorgde ponykampen van toen je nog een jonge ruiter was? Houdt het dan niet bij dromen, maar doe mee met een ponykamp voor 18+'ers! Er zijn verschillende stallen die ponykampen voor volwassenen organiseren, zoals stal 't Reelaer en el Rancho de Verano. Je hebt de keuze uit western ponykampen, trektochten en ruiterweken.

Western

El Rancho de Verano

Wanneer je op zoek bent naar een ponykamp voor volwassenen waarbij western gereden wordt, is el Rancho de Verano het bezoeken waard. Deze ranch ligt in een bosrijk gebied in Een, een klein plaatsje in Drenthe. El Rancho de Verano biedt zowel weekenden als hele weken ponykamp voor volwassenen aan. Iedereen vanaf 17 jaar die over voldoende rijervaring beschikt is welkom. Ervaring met western rijden is niet verplicht en je kunt als je wilt ook gewoon Engels rijden.

De weekendponykampen beginnen op vrijdag om 15:00 en eindigen weer op zondag om dezelfde tijd. De dagen worden gevuld met gewone buitenritten en dagtochten (met picknick!). Een weekend volwassenen ponykamp bij Rancho el Verano kost €215, inclusief maaltijden en (non-alcoholische) dranken.

Ook tijdens een week ponykamp breng je een heel groot deel van de dagen op je paard door. Naast paardrijden is er echter ook tijd vrijgemaakt voor onder andere een huifkarrentocht, een workshopavond line dance en zwemmen. De kosten voor een week ponykamp zijn €355, inclusief alle maaltijden en (non-alcoholische) dranken.

Trektocht

Stal 't Reelaer

Voor de ruiters die graag een trektocht willen maken, is stal 't Reelaer mogelijk een optie! Stal 't Reelaer ligt in Overijssel, in het plaatsje Raalte. Overdag geniet je vanaf de rug van je paard van het prachtige natuurschoon dat Overijssel te bieden heeft, 's nachts val je in je tentje op de camping moe maar voldaan in slaap. Je bagage hoef je niet mee te slepen, dit wordt met een busje naar de overnachtingsplekken gebracht. Een deel van de trektocht moet je zelf met behulp van een kompas zien te rijden. De speciale jongerenTRECtocht van stal 't Reelaer is bedoeld voor jongeren van 18 tot en met 23 jaar.

Jan Dolfing

Ook bij Jan Dolfing kun je meerdaagse trektochten maken. Stal Jan Dolfing is gelegen in het bosrijke Drenthe. Tijdens deze meerdaagse trektochten, bedoelt voor ruiters vanaf 18 jaar, wordt er dagelijks ongeveer 35 kilometer afgelegd. Uiteraard met de nodige pauzes tussendoor. Je hoeft je geen zorgen te maken over je bagage, deze wordt nagebracht.

Ruiterweek

Maasduinen ruiterweek

Stoeterij-Angelbeeck in Afferden, Limburg, organiseert ruiterweken voor gevorderde ruiters vanaf 18 jaar. Deze week staat in het teken van langere en korte tochten en het verzorgen van de paarden. Vanaf de rug van je paard leer je de mooiste plekjes van de Maasduinen kennen. Een week ponykamp op Stoeterij-Angelbeeck voor 18-plussers kosrt €390, inclusief zes overnachtingen op basis van vol pension.

Ripse ruiters

Ook bij stal de Ripse ruiters in Rijpwetering (Zuid-Holland) kun je als volwassene voor een ponykamp terecht. Het ponykamp weekend voor volwassenen begint op zaterdag om 09:00 en eindigt op zondag om 17:00. Tijdens het weekend staat een bepaald thema centraal, de spelletjes te paard, live muziek en de buitenritten staan allen in dit teken. Naast veel paardrijden wordt er ook gefeest, is er een barbecue en wordt er een heuse "pimp my pony" wedstrijd gehouden. Het ponykamp voor volwassenen van de Ripse ruiters is bedoeld voor mensen vanaf 21 jaar en kost €100.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.rancho-de-verano.nl
  • http://www.reelaer.nl/
  • http://www.paardensportcentrum.nl
  • http://www.stoeterij-angelbeeck.nl/
  • http://www.deripseruiters.nl/

Reageer op het artikel "Ponykamp voor 18+'ers"

Infoteur: Melod
Gepubliceerd: 15-01-2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Special: Ponykamp
Schrijf mee!