InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Formule 1 hotel – de goedkoopste manier van overnachten

Formule 1 hotel – de goedkoopste manier van overnachten

Als u graag erg goedkoop wilt overnachten in steden als Parijs, dan is een Formule 1 hotel (F1) iets voor u. De prijzen van een driepersoonskamer liggen meestal net iets boven de €30,-. Zo goedkoop slaapt u natuurlijk nergens. De kamers zijn compact en zijn bedoeld voor mensen die er graag op uit gaan in plaats van de hele dag in de hotelkamer. Voor stedenreizen is dit bijvoorbeeld ontzettend handig: u hoeft er alleen maar te slapen. Formule 1 hotels behoren tot de groep ‘low-budget hotels’ of ‘low-cost hotels’. Formule 1 hotels proberen de kosten zo laag mogelijk te houden; de kosten voor het bedrijf zelf en voor de gasten. Ze hanteren het no frills-concept. U kunt daarom al voor een erg goedkope prijs per kamer een nacht in zo’n hotel logeren. Daarvoor zult u niet veel luxe krijgen. De kamers zijn uitgerust met de hoognodige zaken. Alles is netjes onderhouden en het is een fijne overnachting voor een paar dagen. Langer dan een week is niet aan te raden. Het hotel biedt verschillende mogelijkheden.
Vliegmaatschappijen hanteren ook vaak het no frills-concept, bijvoorbeeld:

Hotelkamers

De hotelkamers van de Formule 1 Hotels zijn simpel ingericht en gericht op de eerste behoeftes. Er zijn tweepersoonskamers en driepersoonskamers. Qua ruimte is er geen tot nauwelijks verschil tussen de kamers; enkel een eenpersoonsstapelbed.

Met de code die u gekregen heeft, heeft u toegang tot de kamer, die u extra kunt vergrendelen vanuit de binnenkant voor als u privacy wenst. In de kamer staat een tweepersoonsbed met aan de deurkant en aan het voeteneind een smal paadje van ongeveer een halve meter. Aan de andere kant is een raam, die geheel open kan. Naast het raam is aan de ene kant een wastafeltje en aan de andere kant een tafeltje waarboven meestal een televisie met lokale zenders hangt.

Boven het tweepersoonsbed in een driepersoonskamer hangt nog een eenpersoonsstapelbed met uiteraard een trapje en een klein hekje voor de veiligheid. In de kamers is geen toilet of douche aanwezig. Deze vindt u namelijk op de gang. Vaak worden ze goed schoongemaakt, maar niet alle hotels worden gerund door nette managers. Soms zijn de hotels een beetje verwaarloosd; klaag dan bij de balie of neem contact op met Formule 1 hotels.

De prijzen van een hotelkamer variëren van ongeveer €25,- tot zo’n €50,- per kamer per nacht. In Frankrijk, waar de meeste Formule 1 hotels zijn, zijn de prijzen ongeveer €30,- tot €35,- per kamer per nacht.

Extra diensten

Als extra dienst bieden de meeste Formule 1 hotels een lekker ontbijt aan. De hotels volgen bij het ontbijt het ‘All you can eat buffet’-concept. Dit betekent dat u mag pakken wat u wilt en niet maar één broodje krijgt. De ontbijten zijn goed verzorgd. In Frankrijk krijgt u namelijk vaak stokbrood, jam en ander beleg voor op het brood en heerlijke koffie of thee en andere drankjes.

De prijs voor een ontbijtje varieert van €3,- tot zo’n €6,- per persoon per ontbijt.

Site

Op de site van Formule 1 hotels (Engels) kunt u uw kamer(s) boeken. U moet dan uw bestemming en de datum van aankomst en vertrek invullen. Ook kunt u met de interactieve kaart bij ‘Find on map’ uw bestemming kiezen. Kies dan met hoeveel mensen u komt en hoeveel kamers u wilt. U zult dan de prijs zien en dan kunt u uw boeking doen. Betalen doet u in het hotel bij aankomst met uw creditcard. Neem de creditcard mee die u hebt gebruikt om de gegevens bij de onlineboeking in te vullen.

Huisdieren

U mag uw huisdier tegen betaling (in Engeland en Zuid-Afrika is uw huisdier gratis) meenemen in uw hotelkamer. In Japan, Brazilië en Australië zijn huisdieren niet toegestaan. Er mag één huisdier mee in uw kamer in de hotels die huisdieren accepteren.

Als u slechte hygiene of schoonmaak opmerkt, zal Formule 1 hotels u een andere nacht in een hotel naar keuze op een datum naar keuze vergoeden. Lees altijd goed de voorwaarden.
© 2010 - 2019 Jokaz, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Goedkope hotels LondenGoedkope hotels LondenLonden staat bekend als geliefde bestemming voor een stedentrip. Je kunt al gemakkelijk een goedkope vliegreis vinden. V…
Goedkoop overnachten op vakantieGoedkoop overnachten op vakantieGa jij op vakantie? Dan weet je vast wel dat de kosten soms behoorlijk kunnen oplopen. Het is niet goedkoop om een paar…
Goedkope hotels AtheneGoedkope hotels AtheneAthene is een populaire vakantiebestemming, niet gek met al die prachtige bezienswaardigheden. Om je vakantie of stedent…
Vakantie naar Turkije? Goedkoop in Lara of Side?Heeft u al een vakantie op het oog voor 2012? Turkije staat dit jaar weer hoog gewaardeerd! Dit komt in de eerste plaats…
Kwadratische vergelijkingen oplossenEr zijn vier verschillende kwadratische vergelijkingen op te lossen. Het is daarom altijd belangrijk om eerst te kijken…

Reageer op het artikel "Formule 1 hotel – de goedkoopste manier van overnachten"

Reactie

Ineke van Oosterhout, 22-07-2014 18:42 #1
Ik weet niet hoe ik in mijn reisroute F1 hotels kan vinden. Reactie infoteur, 26-07-2014
Ga naar www.hotelf1.com
Daar vindt u aan de linkerkant halverwege de pagina 'Find on a map'. Als u daarop klikt, krijgt u een kaart van Frankrijk, België en Engeland. Als u wat inzoomt, ziet u precies waar de hotels zitten. Zo kunt u uw reisroute langsgaan en bekijken waar de hotels zitten. Succes.

Infoteur: Jokaz
Laatste update: 31-10-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Schrijf mee!