InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Tips voor vrouwen op reis

Tips voor vrouwen op reis

Vrouwen moeten als ze op reis gaan, rekening houden met veel meer dingen dan mannen. Hoe kun je bijvoorbeeld veilig blijven als vrouw?

Tips om veilig te blijven

  • Blijf in toeristische gebied en of op plaatsen waar veel mensen te vinden zijn. Ga niet een steegje in waar zich geen mensen bevinden.
  • Accepteer nooit eten of drinken van een vreemde, je weet nooit wat ze erin gegooid hebben.
  • Laat je drinken nooit achter bij een vreemde. Plaats je drankje altijd recht voor je neus, zodat je zeker weet dat niemand er wat in kan gooien. Als je naar het toilet gaat, kun je beter als je terugkomt een nieuw drankje kopen.
  • Draag geen dure sieraden of accessoires, zo voorkom je dat je een prooi voor dieven wordt.
  • Pas je kleding aan op de lokale cultuur. In veel landen in het Midden-Oosten, wordt het dragen van mouwloze shirts, korte broeken, minirokken en laag uitgesneden shirts niet geaccepteerd, houd hier rekening mee.

Tips om mensen te ontmoeten

  • Praat met mensen tijden het reizen, vraag bijvoorbeeld de weg aan iemand of vraag iemand wat interessant is om in de omgeving te doen, hieruit volgen meestal leuke gesprekken.
  • Bied iemand aan om foto’s te maken of vraag iemand foto’s van jou te maken.
  • Overnacht in hostels in plaats van hotels. Mensen in hostels zijn jonger en je kunt er meestal makkelijker bevriend mee raken.
  • Probeer sites als Mingle Trips uit, op deze sites kun je andere reizigers ontmoeten die in dezelfde stad als jou verblijven.
  • Neem het openbaar vervoer. Je hebt meer kans om mensen in de trein of bus te ontmoeten dan in een taxi.

Ontharen

Tijdens je reis, kun je je overtollige haartjes het beste laten waxen. Waxen is vaak niet heel duur. In de grote steden zijn vaak wel kleine salonnetjes te vinden waar ze dit heel goedkoop doen. Een andere optie is om ontharingscrème te gebruiken op reis.

Menstruatie

Neem genoeg maandverband of tampons mee, doe dit vooral als je naar een onderontwikkeld land gaat, want in onderontwikkelde landen is het meestal niet zo makkelijk om aan maandverband en tampons te komen. De meeste vrouwen gebruiken wegwerpproducten, in sommige landen kan het een probleem zijn met het weggooien ervan. Daarom is het verstandig om plastic afvalzakken mee te nemen, waar je de wegwerpproducten tijdelijk in kunt bewaren, daarna kun je ze vervolgens in de dichtstbijzijnde vuilnisbak gooien. Het is ook belangrijk om genoeg water te drinken en veel zout voedsel te eten als je ongesteld bent.

Tips voor als je zwanger bent

  • Veel vaccins zijn niet veilig voor zwangere vrouwen. Je kunt beter niet naar landen reizen waar je een vaccin voor nodig hebt.
  • Malaria kan een miskraam of een vroeggeboorte veroorzaken. Niet alle anti-malaria medicijnen zijn echter veilig om tijdens de zwangerschap te gebruiken.
  • Vliegreizen zijn ook niet veilig voor vrouwen die langer dan 35 weken zwanger zijn.
  • Sommige activiteiten die je op reis doet zijn niet erg veilig voor zwangere vrouwen, dit zijn activiteiten zoals waterskiën en duiken.
Gerelateerde artikelen
Tips voor een weekendje wegWie wil er nou niet eventjes tussenuit. Gewoon even gezellig met z'n tweeën. Romantisch weg of juist iets actiefs doen.…
Backpacken - Tips & TrucsBackpacken is een lowbudget manier van reizen. Met een rugzak liftend de wereld over is vooral populair onder jongeren e…
Reizen tijdens zwangerschap, is het veilig?Reizen tijdens zwangerschap, is het veilig?Reizen tijdens een zwangerschap, vele vrouwen vragen zich af of het wel veilig is. Het is namelijk een periode waarin he…
Tips voor het slapen in een hostelTips voor het slapen in een hostelVan hostels kennen de meeste mensen alleen maar slechte verhalen, maar toch zijn er hostels waar je prima in kunt overna…

Reageer op het artikel "Tips voor vrouwen op reis"

Infoteur: Emilytje
Gepubliceerd: 25-08-2014
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!