InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Fuerteventura, algemene informatie

Fuerteventura, algemene informatie

Fuerteventura, algemene informatie Fuertenventura is op Tenerife na het grootste Canarische eiland. De bevolkingsdichtheid is echter erg klein. Het weer op Fuerteventura is heel aangenaam, niet te warm maar altijd boven de 20 graden Celsius. Het eiland is uitermate geschikt voor strandvakanties en voor het beoefenen van allerlei watersporten. Er zijn mooie rustige stranden met wit/ bruin zand, maar er zijn ook kleinere strandjes met kiezels of donker vulkanisch zand.

Algemene informatie Fuerteventura

Ligging van het eiland

Fuerteventura ligt op ongeveer 100 km voor de kust van Marokko. Lanzarote ligt vlakbij op 11 km naar het noorden toe en Cran Canaria ligt 81 km ten westen van het eiland.

Welke plek uitkiezen voor je vakantie op Fuerteventura

  • Het schiereiland Jandia in het zuiden van het eiland heeft een kust die beschut is voor de wind. Hierdoor zijn de stranden goed geschikt om met kleine kinderen te bezoeken. In dit gebied is voor u als toerist van alles te vinden, volop restaurants en winkels, uitgaansgelegenheden en op watersportgebied is er van alles te doen. Gezinnen kunnen er goed terecht bij Costa Calma. Hier vlakbij is ook nog mooie en rustige natuur te vinden.
  • Een andere geschikte plek is in het noorden, bij Corralejo. Deze bestemming is uitstekend geschikt voor surfers en kite surfers. Op het lange strand ten zuiden van de stad, bij de zandduinen kun je heerlijk rustig van het strand genieten of een mooie wandeling maken door dit bijzondere gebied, wat eruitziet als de Sahara. Het gebied is lopend of per fiets of auto goed te bereiken vanuit Corralejo.
  • Costa Caleta ligt in het oosten van het eiland. Hier is een mooi goudgeel strand ter beschikking, wat beschut ligt en daardoor zeer veilig is met zwemmen. De plek is zeer geschikt om te leren surfen, duiken of zeilen. Winkels en uitgaansleven zijn hier niet veelvuldig te vinden. Wel is er een mooie jachthaven en de hoofdstad van het eiland, Puerto del Rosario is vlakbij. In deze stad wonen ongeveer 2000 mensen. Wie wil golven kan terecht op een uitgebreide golfbaan ten zuiden van de plaats.

Het weer op Fuerteventura

De temperatuur op Fuerteventura is het gehele jaar door heerlijk, niet vreselijk warm en altijd boven de 20 graden Celsius. Bovendien valt er op het eiland maar zelden regen. Het zeewater is het gehele jaar door tussen de 18 en 22 graden Celsius. Hierdoor is het een heerlijk eiland om in de winter naar toe te gaan.

Drinkwater

Het water wat uit de kraan komt is niet voor consumptie geschikt. Ook om te koken of thee te zetten kunt u beter flessenwater gebruiken. Het water is ontzilt zeewater en is vaak gedurende langere tijd opgeslagen in bassins. Hierdoor kan het met bacteriën vervuilt zijn geraakt. In de supermarkten is volop water te koop, in gewone literflessen, maar ook in grote verpakkingen.

Hygiëne

Het eten in restaurants is over het algemeen gewoon goed te eten, zonder bang te hoeven zijn er ziek van te worden. Ook het ijs uit één van de vele ijssalons is veilig en ijsblokjes worden meestal gemaakt van bronwater.

Auto huren

Bij de toeristenplekken zijn vele autoverhuurbedrijven te vinden en vaak bemiddelt een hotel ook tussen toeristen en verhuurders. In dat geval is een creditcard vaak niet eens nodig voor het huren van een auto. Kijk van te voren goed of bij een afgesproken prijs ook verzekeringen zijn bijgesloten.

Wegen en fietspaden

De wegen op Fuerteventura zijn erg goed en langs de grote weg in het oosten van het eiland ligt een keurig fiets- en wandelpad. Ga op de onverharde wegen alleen rijden met vierwielaandrijving.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Canarische Eilanden: Vakantie en reizen op de Islas CanariasOp de Canarische Eilanden is het altijd lente. Het klimaat is er ideaal, zacht en toch warm. Bovendien is er voor elk wa…
Duiken over de wereld: Fuerteventura, SpanjeDuiken over de wereld: Fuerteventura, SpanjeFuerteventura is het meest oostelijke eiland van de Canarische eilanden. In dit artikel gaat het alleen om het zuidelijk…
Caleta de Fuste, Fuerteventura als vakantiebestemmingCaleta de Fuste is een plaatsje op het Canarische eiland Fuerteventura. Op dit moment is het toerisme in deze plaats nog…
Oasis Park Fuerteventura; algemene informatieOasis Park Fuerteventura; algemene informatieOasis Park is gelegen bij de plaats La Lajita in het zuiden van het Canarische eiland Fuerteventura. Het dierenpark is e…
Corralejo, wat is er zoal te doen?Corralejo, wat is er zoal te doen?Corralejo ligt in het noorden van Fuerteventura. In deze kustplaats zijn meer buitenlandse gasten te vinden dan eigenlij…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Eigen foto

Reageer op het artikel "Fuerteventura, algemene informatie"

Infoteur: Wilmo
Laatste update: 04-09-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Special: Fuerteventura
Schrijf mee!