Corendon is een reisorganisatie die de markt snel verovert

Corendon is een reisorganisatie die de markt snel verovert Corendon is een reisorganisatie die is opgericht door twee Turkse vrienden. De onderneming bestaat vanaf 2000 en maakt een zeer snelle groei door. Vooral de reizen naar Turkije zijn zeer geliefd maar er komen ook steeds meer andere bestemmingen waar je met Corendon een prettige vakantie kunt boeken. Zo is Corendon ook steeds meer actief in Griekenland en op de Griekse eilanden. Men kan alleen de vlucht boeken of een complete reis met verblijf in een hotel. Corendon voegt regelmatig nieuwe bestemmingen aan haar reisprogramma toe.

Het ontstaan van Corendon

Corendon is ontstaan in het jaar 2000 toen twee vrienden Yildiray Karaer en Atilay Uslu besloten om een samenwerkingsverband aan te gaan. Atilay Uslu was voorheen cockpittechnicus geweest bij Fokker en toen hij bekend werd met de hoogte van het salaris van zijn leidinggevende wilde hij zijn leven een andere wending geven. Hij stapte de reiswereld binnen. Thans is deze man miljonair en heeft het bedrijf Corendon B.V. een jaaromzet van 120 miljoen euro. De naam is gewijzigd in Corendon Travel B.V. Yildiray Karaer is de Directeur van de Belgische tak. Het bedrijf mag zich een van de grootste touroperators van Nederland en België noemen. Ook is men actief op de Duitse markt. Het hoofdkantoor van Corendon is gevestigd in Antalya. Hier is de Corendon Holding gevestigd waar ook Corendon airlines deel van uitmaakt. Tevens zijn er kantoren in Brussel, Düsseldorf, Bodrun en Istanbul. Men is in 2000 gestart met reizen naar Turkije maar inmiddels is het aanbod enorm uitgebreid. Sedert het voorjaar van 2011 vliegt Corendon met een nieuwe Nederlandse luchtvaartmaatschappij genaamd Corendon Dutch airlines die 1 Boeiing 737-800 bezit. De bestemmingen liggen in de landen rond de Middellandse zee. Corendon is aangesloten bij de ANVR en SGR. en het calamiteitenfonds.

Betekenis van de naam Corendon

De naam Corendon is afgeleid van de robijn wat een half edelsteen is en de Duitse naam is korund. De robijnrode kleur is de huiskleur van Corendon geworden en het logo zien we steeds meer verschijnen in de reiswereld.

Het succes van Corendon

Corendon heeft haar succes vooral te danken aan de lokale agenten die de markt ter plaatse goed kennen en een goede prijs- kwaliteitverhouding kunnen regelen. Het bedrijf probeert steeds in te spelen op de veranderende vraag van de cliënten. Men tracht de overheadkosten zo laag mogelijk te houden en door het grote aanbod kan men met kleinere winstmarges genoegen nemen. Corendon reizen kan men volledig via het internet boeken maar ook telefonisch boeken is mogelijk waarbij men om informatie kan vragen en mocht een hotel of appartement volgeboekt zijn dan kan samen gezocht worden naar een andere bestemming.

Inspelen op de vraag in de markt

De reisorganisaties zijn steeds op zoek naar nieuwe markten en mogelijkheden. Zo heeft Corendon haar arsenaal aan reizen in snel tempo uitgebreid waarbij de oorspronkelijke bestemming van Turkije een minder grote rol is gaan spelen. Zij spelen met verve in op de vraag van de markt.

Bestemmingen van Corendon

Men kan vliegen naar:
  • Bali
  • België
  • Bulgarije
  • Brazilië
  • Cyprus (Turkse deel)
  • Egypte: Hurghada
  • Gambia
  • Griekenland: Kreta
  • Israël
  • Portugal:Faro
  • Macedonië: Ohrid
  • Marokko
  • Nederland: Amsterdam Eindhoven, Maastricht, Rotterdam, Groningen
  • Spanje, Ibiza en Tenerife
  • Thailand
  • Tunesië: Enfidha
  • Turkije: Antalya, Dalaman, Istanbul, Izmir, Kayserie, Konya, Sivas
  • Curacao
  • Verenigde Emiraten

Reisorganisatie Corendon

Bij een complete reis denken we aan vlucht, transfer naar en van je hotel of appartement. Verblijf in hotel- of appartement. Ook is het mogelijk om een rondreis te boeken eventueel met een verlenging van de reis aan het strand. Verblijf kan zijn op basis van logies en ontbijt maar men kan ook kiezen voor all inclusive of zelfs ultra- all inclusive.

Overnachten vóór of na je reis

In de directe omgeving van Schiphol in Badhoevedorp heeft Corendon haar eigen hotel waar je comfortabel kunt overnachten vóór of na je reis. Het hotel is gemakkelijk te herkennen aan het grote vliegtuig wat als reclame is geplaatst achter het hotel. Het hotel heeft kamers in diverse prijsklasse en er is een gratis shuttlebus van en naar de luchthaven.

Losse tickets

Bij Corendon is het mogelijk om losse vliegtickets te kopen naar veel verschillende bestemmingen. Hiervoor ga je eenvoudig naar de website Corendon. Ook is het mogelijk om last-minute arrangementen te boeken. Er is een service balie zowel op Schiphol als op Zaventum in Brussel.

Corendon heeft verschillende afdelingen

Corendon heeft verschillende mogelijkheden in haar programma:
  • Corendon Dutch airlines
  • Corendon vliegvakanties
  • Corendon hotels & resorts
  • Corendon artiestenreizen
  • Karin's Choise (kleinschalige reis accomodatie)
  • Maris Life
  • Corendon golfvakanties

Themareizen

  • Golfvakanties in Turkije, Griekenland, Cyprus of Egypte
  • Rondreizen in Israël, Griekenland, Turkije, Macedonië of Tunesië
  • Fietsvakanties zijn mogelijk in Turkije
  • GoFun zijn reizen die speciaal zijn gericht op jongeren
  • MarisLife éénouder vakanties

Betaling van de reis

Wie bij Corendon een reis boekt kan betalen zowel met creditkaart maar ook met IDeal. Men doet direct bij boeking een aanbetaling en 6 weken voor aanvang van de reis betaalt men de rest van de reissom. Men kan via internet zelf boeken maar het is ook mogelijk om telefonisch te boeken. Corendon is 24 uur per etmaal bereikbaar.
Gerelateerde artikelen
Reizen met Corendon: veel voor weinigWie voor niet al te veel geld toch een goede vakantie wil boeken, kan bij de Turks/Nederlandse touroperator Corendon ter…
mijn kijk opAls Gambiaan naar Nederland reizen: niet eenvoudigAls Gambiaan naar Nederland reizen is niet bepaald eenvoudig. Niet alleen zijn er allerlei papieren voor nodig die niet…
Maastricht Aachen Airport: check-inMaastricht Aachen Airport: check-inVoordat u in het vliegtuig stapt zult u altijd moeten inchecken. Het verschilt per vliegtuig, maatschappij en het land w…

De staat Californië, USADe staat Californië, USAMet ruim 410 000 vierkante meter en ruim 36 miljoen inwoners is Californië een van de grootste staten van de Verenigde s…
Weekendje weg in de Belgische Ardennen: HouffalizeWeekendje weg in de Belgische Ardennen: HouffalizeAls eens aan Houffalize gedacht als je startpunt voor het verkennen van de Belgische Ardennen. Hier zul je een heerlijk…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Unsplash, Pixabay
  • https://www.corendon.com
  • https://www.corendonhotels.com/corendon-village-hotel-amsterdam/nl
  • https://www.karinschoice.nl

Reageer op het artikel "Corendon is een reisorganisatie die de markt snel verovert"

Infoteur: Celientje1
Laatste update: 19-01-2020
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!