InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Excursies vanuit Varadero, Cuba

Excursies vanuit Varadero, Cuba

Vanuit Varadero kun je tal van excursies maken waardoor je tijdens een verblijfsvakantie ook een goed beeld krijgt van de veelzijdigheid van Cuba, van de stedenpracht, de culturele schatten en van de mooiste natuurparken.

Havana

Boek dus een strandvakantie in Varadero, geniet van de zon, de zee, de palmenstranden maar vergeet vooral niet een bezoek te brengen aan Havana. Tijdens een dagexcursie zal je het mooiste van de hoofdstad kunnen bewonderen en genieten van een sfeer die je in het Caribische gebied nergens anders vindt. Start een bezoek op de Plaza de Armas, het centrale plein, en maak een wandeling door het oude stadsgedeelte, ronduit schitterend! Het decor van Havana is zo bijzonder en uniek dat je van ieder hoekje een foto wil nemen. Je gaat ook winkelen in de levendige calle Obispo en alvorens je terug naar Varadero rijdt, bestel je op het terras van El Patio, in de schaduw van de kathedraal, een mojito, het Cubaanse godendrankje.

Cienfuegos en Trinidad

Met Cubatur Varadero en Cubanacan Travel Agency kun je nog andere steden bezoeken, bijvoorbeeld Cienfuegos en Trinidad, ongetwijfeld één van de meest pittoreske plaatsen van Cuba. De ganse stad met de typische koloniale architectuur staat op de Werelderfgoedlijst van de Unesco.

Jeep safari

In Varadero zit je goed om de natuur van Cuba te ontdekken en je moet er helemaal geen verre verplaatsingen voor doen. ’s Morgens word je opgehaald aan je hotel voor een heuse jeep safari tot bij grotten en koraalstranden waar je kunt duiken of snorkelen. Een spectaculaire boottocht op de Canimar rivier is een kennismaking met de rijke fauna en flora, met soorten vogels die je alleen in Cuba aantreft.

Catamaran

Bijzonder ontspannend is een dagje op zee met de catamaran tot bij de koraalriffen en naar het eiland Cayo Blanco. Je zal er tijdens het snorkelen de mooiste vissenkolonies kunnen bewonderen en terwijl je uitrust op het strand kun je de speelse dolfijnen observeren. Zo’n dagje wordt natuurlijk afgesloten met de producten van de zee, met visgerechten en kreeft, in een open restaurant onder de sterrenhemel.

Strand, jungle, moeras

Tijdens een strandvakantie in Varadero kun je alle kanten uit en er zijn ontzettend veel verschillende mogelijkheden om een dagprogramma samen te stellen. Je kunt actief genieten, aan het strand, in de jungle, in de dichte moerassen; je kunt typische dorpen bezoeken en er is zelfs een kweekfarm voor krokodillen. Al die dagexcursies worden prima georganiseerd en professionele, meertalige gidsen reizen mee.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Excursies vanuit Varadero, Cuba"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 31-08-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!