Bezienswaardigheden Seoul

Seoul is een van de grootste wereldsteden met veel mooie bezienswaardigheden. Er is van alles te doen in Seoul. Als je hier wilt winkelen dan zit je goed, want Seoul is echt een winkelparadijs. Zo heb je er warenhuizen, markten en boetieken. Je kunt in Seoul ook oude paleizen, musea, en tempels bezoeken.

Seoul, het Winkelparadijs

In Seoul kun je leuk winkelen met zijn verschillende soorten winkelgebieden en markten in de stad. De grootste markt van Zuid-Korea: de Dongdaemun Market, bevindt zich in Seoul. Als je van mode houdt dan is de Dongdaemun Market de ideale plek. Het heeft namelijk allerlei soorten modewinkels. Vlakbij de Dondaemun Market zijn er verschillende winkelcentra's die gespecialiseerd zijn in alle soorten mode, van kleding tot allerlei accessoires. Het Dongdaegebied kunt u bereiken via het Dongdaemun Station en Dongdaemun Stadium Station. De beste winkel-en entertainment gebied bevindt zich in Myeongdong. Als u van kunst houdt, dan kun je Insadong kunst, de culturele markt bezoeken. Hier vind je traditionele en moderne Koreaanse kunstwerken die ook verkocht worden. Hier vlakbij zit de Namdaemun Markt. Een ander winkelgebied is Sinchon, dat vooral gericht is op jonge mensen en studenten. Verder heb je nog Itaewon (dat vooral gericht is op buitenlanders), Gangnam en Yongsan Electronic Markets.

De Yongsan Electronics Market

De yongsan Electronics Market is een van de grootste elektronische markten in heel Azie. Bij deze markt kunt u allerlei soorten elektronische goederen vinden, maar ook allerlei computer onderdelen.

Paleizen

Gyeongbokgung

Gyeongbokgung is het grootste paleizencomplex van Seoul en bevindt zich in het noorden van Seoul. Het paleis is gebouwd in 1394 en was afgebrandt tijdens de Japanse invasie. Het paleis werd herbouwd in 1867 en was de grootste en het belangrijkste paleis uit het Joseondynastie. Het werd een enorm complex van 330 gebouwen.

In het begin van de 20e eeuw werd het zwaar vernietigd door de Japanse overheid, waarbij slechts 10 gebouwen werden gespaard. Langzaam wordt het weer herstelt naar zijn orginele vorm. Dit paleis was ook één van de "Vijf Grote Paleizen" die tijdens de Joseondynastie werden gebouwd.

Changdeokgung Paleis

Het Changdeokgung Paleis is een paleizencomplex met een geheime tuin. In deze tuin vind je prachtige bomen, een meer en een paviljoen. Dit paleis was één van de "Vijf Grote Paleizen" die tijdens de Joseondynastie werden gebouwd.

Tempels

In en rondom Seoul kun je verschillende tempels bewonderen:

Bongeunsa Tempel

Bongeunsa Tempel is een van de mooiste boeddhistische tempels en ligt tegenover de COEX Mall en het World Trade Center. De tempel heeft een massieve boeddha standbeeld en kleinere tempels met prachtige muren die beschilderd zijn. Tijdens het Lotus Lantaarn festival worden duizenden lotus lantaarns opgehangen die de plafond verlichten.

Jogyesa

Deze tempel is een kleine maar erg belangrijke boeddhistische tempel. De tempel ligt in het midden van het centrum in Seoul vlakbij de meest populaire straat: Insadong.

Jongmyo

Jongmyo is een confucian tempel en gericht op de herdenking van de omgekomen koningen en koninginnen tijdens de Joseondynastie.

Musea

Nationaal Museum

Als je geinteresseerd bent in de cultuur en de geschiedenis van Korea, dan kun je het Nationaal Museum bezoeken. Het nationale museum is een museum dat gelegen is in Seoul en heeft vele schatten van Korea, zoals antieke kunststukken, keramiek en schilderijen die een beeld geven over de geschiedenis van Korea.

War Memorial Museum

Dit museum laat de geschiedenis van Korea zien en de vele oorlogen die het land heeft gehad. Hier zijn vele documenten bewaard en kun je er schilderijen en videobeelden zien.

Leeum, Samsung Kunstmuseum

Het Leeum, Samsung Kunstmuseum geeft tentoonstellingen over het verleden, heden en toekomst van kunst en vormgeving. Het museum bevindt zich in het hart van Itaewon.

Namsan Seoul Tower

De Seoul Tower bevind zich in het Namsan Park hoog op een heuvel. Hier kun je naar de toren gaan met een kabelbaan waar je een prachtig uitzicht hebt over de stad.

Lotte World

Lotte World is een van de grootste en meest bezochte pretparken ter wereld. Het pretpark heeft een binnen en buitenbad, bioscoop, sportfaciliteiten, een winkelcentrum en nog vele andere attracties.
© 2009 - 2020 Sakura, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Olympische Spelen 2018 Pyeongchang: tickets en accommodatieOlympische Spelen 2018 Pyeongchang: tickets en accommodatieDe Olympische Winterspelen van 2018 vinden plaats in het Zuid-Koreaanse Pyeongchang. Voor Nederlanders is vooral het sch…
Noord-Korea, strenge eisen voor toeristenNoord-Korea, strenge eisen voor toeristenNoord-Korea is een land gelegen tussen China, Rusland en Zuid-Korea. Ook ligt Noord-Korea aan de Japanse Zee en de Gele…
Brno in Moravië, TsjechiëBrno in Moravië, TsjechiëNa Praag is Brno de grootste stad van Tsjechië. De stad ligt in Moravië, het oostelijk deel van Tsjechië. In Moravië vin…
Cuba - Citytrip HavanaHet Caribische eiland Cuba is alom bekend als tropisch paradijs waar de vakantieganger geniet van zonovergoten stranden,…

Rovaniemi, geboortestad van de kerstmanRovaniemi, geboortestad van de kerstmanWaar is de Kerstman geboren? En waar woont de Kerstman nu eigenlijk? Kan men hem een bezoekje brengen? Doet hij al het w…
Liften door de USAMet de auto door Amerika, velen dromen ervan, maar het is weinigen gegeven die droom ook daadwerkelijk waar te maken. Er…
Bronnen en referenties
  • Pachd.com wikipedia

Reageer op het artikel "Bezienswaardigheden Seoul"

Reacties

Anoniem, 21-01-2015 14:56 #2
@ Annelies, je moet niet zo snel alles geloven. Dat gebeurt niet in Seoul.

Annelies, 04-10-2013 15:55 #1
Wij gaan op vakantie naar Seoul maar wij lazen dat er veel honden en katten gruwelijk worden mishandeld voor ze worden opgegeten. Ik hoop dat niet te zien op de markten waar ze in kooien zitten en met een haak eruit getrokken worden en dan met een stuk hout worden doodgeslagen.

Infoteur: Sakura
Gepubliceerd: November 2009
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Reacties: 2
Schrijf mee!