InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Visum voor Amerika

Visum voor Amerika

Visum voor Amerika Wil je naar Amerika? Dan zul je een visum moeten hebben. Er zijn veel verschillende visums beschikbaar, zoals bijvoorbeeld een visum voor een tijdelijk bezoek, dat geregeld wordt via het visa waiver programma. Ga je in de Verenigde Staten wonen, werken of studeren? Dan is daar weer een heel ander visum voor nodig. Wil je permanent in Amerika blijven? Dan heb je een Greencard visum nodig.

Inhoud

Amerika bezoeken

De controle van de Amerikaanse immigratiedienst is de afgelopen jaren een stuk strenger geworden. Dit heeft vooral te maken met de aanslagen van 11 september in 2001 en de oorlogen in Irak en Afghanistan. De laatste jaren is de Amerikaanse wetgeving regelmatig aangepast. Om de kans op een terroristische aanslag in Amerika te voorkomen is er besloten dat iedereen die de Verenigde Staten bezoekt, eerst toestemming moet krijgen door middel van een visum. Ook voor een lang verblijf, zoals bijvoorbeeld wonen, werken of studeren in USA, heb je een visum nodig.

Immigratiedienst van de Verenigde Staten

De immigratiedienst van Amerika besluit altijd of je een visum krijgt om het land binnen te komen. De immigratiedienst wordt in de Verenigde Staten ‘U.S. Citizenship and Immigration Services’ genoemd, afgekort tot USCIS.

Regels paspoort bij reizen naar USA

Als je besluit om naar Amerika te reizen, is het verplicht dat je bezit over een geldig paspoort. Zo lang je in Amerika bent, moet dit paspoort een geldige datum hebben. Voor de veiligheid is het beter om te zorgen dat je paspoort geldig is tot zeker drie maanden na vertrek geldig is. Mocht je onverhoopt langer blijven in de Verenigde Staten, heb je in ieder geval een geldig paspoort. Bij het inchecken wordt gecontroleerd of je paspoort lang genoeg geldig is. Als je paspoort is verlopen, of je geen paspoort bij je hebt, mag je niet met de vlucht mee. Besluit je om te gaan wonen in Amerika, dan zul je ook een Amerikaans paspoort nodig hebben.

Visa Waiver Program voor tijdelijk verblijf in Amerika

Sinds 12 januari 2009 is het voor bepaalde landen mogelijk om deel te nemen aan het Visa Waiver Program. Dit programma is ook van toepassing in Nederland. Met dit programma kun je een visum krijgen voor een tijdelijk verblijf in Amerika. Mensen die wel in Nederland wonen, maar geen Nederlands paspoort bezitten kunnen dit programma voor een visum niet gebruiken. Ook de mensen die ooit voor drugshandel of oorlogsmisdaden zijn veroordeeld kunnen geen gebruik maken van het Visa Waiver program. Zij moeten via de Amerikaans consulaat in Amsterdam een visum aanvragen.

Het Electronic System for Travel Authorisation (Ook wel ESTA) zal voortaan worden gebruikt om een visum aan te vragen. Dit is ter vervanging voor het groene formulier (het I-94W formulier) dat eerder in het vliegtuig werd uitgedeeld. ESTA is een beveiligde website met daarop een formulier dat je dient in te vullen als je naar Amerika gaat. Aangeraden wordt om dit zo vroeg mogelijk te doen. Dit moet sowieso minimaal 72 uur voor vertrek, omdat 72 uur de maximale tijd is om een goedkeuring te verkrijgen. Iedereen die Amerika in wil, moet dit formulier invullen. Het visum is bedoelt voor korte bezoeken naar Amerika. Dit bezoek mag niet langer duren dan 90 dagen. Ook is het Visum alleen bedoelt voor vakanties en zakenreizen.

ESTA is niet langer meer gratis. Vanaf 8 september 2010 moet iedereen die een aanvraag doet bij ESTA hier 14 dollar voor betalen met de creditcard.

Het ESTA is verplicht voor alle VWP-reizigers die naar Amerika gaan per vliegtuig of boot. Ook wanneer de Verenigde Staten alleen wordt gebruikt als overstap, dient het formulier ingevuld te worden. Het visum is geldig voor een periode van twee jaar en de goedkeuring van ESTA kan gedurende deze periode meerdere malen worden gebruikt.

De goedkeuring van ESTA is geen garantie om daadwerkelijk het land in te mogen. Op de luchthaven kan er door de douane alsnog anders worden besloten en je visum intrekken.

Landen die meedoen aan het ESTA programma

Mensen die woonachtend zijn in de volgende landen en ook een paspoort van dit land hebben, dienen gebruik te maken van het Visa Waiver program van ESTA:

AndorraFinlandLetlandNoorwegenSlowakije
AustraliëFrankrijkLiechtensteinOostenrijkSpanje
BelgiëHongarijeLitouwenPortugalTsjechië
BruneiIerlandLuxemburgRepubliek MaltaVerenigd Koninkrijk
DenenmarkenIJslandMonacoSan MarinoZuid-Korea
DuitslandItaliëNederlandSingaporeZweden
EstlandJapanNieuw ZeelandSloveniëZwitersland

Visum voor studeren in Amerika

Veel jongeren willen graag een jaartje studeren in Amerika op bijvoorbeeld een high school of een universiteit. Ook zijn er mensen die in Amerika een taalcursus willen volgen, omdat ze de geleerde stof meteen overal kunnen toepassen. Als student kun je je inschrijven bij een bepaalde school in Amerika of bij een programma dat opleidingen en cursussen verzorgt. Er zijn bepaalde voorwaarden waar je aan moet voldoen als je in Amerika wilt studeren. Zo moet je bijvoorbeeld beschikken over voldoende financiële middelen om de tijd door te kunnen brengen. Meestal is het namelijk verboden om naast je studie ook nog te werken in de Verenigde Staten. Dit heeft te maken met de regels van je visum. Als je aan alle voorwaarden voldoet wordt je verblijf goedgekeurd door USCIS. Je krijgt dan een visum en mag je de studie gaan volgen. Met het visum mag je niet werken in Amerika.

Er zijn verschillende websites die je kunnen helpen met je visum en het aanmelden voor een school. Zo kun je bijvoorbeeld studeren via de verschillende programma's via deze site.

Visum voor tijdelijk werk in USA

Het is mogelijk dat Amerikaanse werkgevers mensen uit het buitenland aannemen. Vaak gaat dit om een tijdelijke baan en meestal zijn er alleen bepaalde beroepen die in aanmerking komen om een tijdelijke baan in Amerika te krijgen. Voor een tijdelijke baan in Amerika heb je een visum nodig. Deze beroepen veranderen ieder jaar en kun je terugvinden op de website van USCIS.

Permanent werk in de Verenigde Staten

Soms kun je in aanmerking komen voor een permanente werk- en verblijfsvergunning. Dit kan te maken hebben met je werk. Je hebt hiervoor een visum nodig. De USCIS moet een immigratie petitie goedkeuren, deze wordt normaal gesproken aangevraagd door je werkgever in Amerika. Je werkgever moet dan ook een werkcertificaat aanvragen bij het ministerie van Arbeid in Amerika. Het ministerie van Buitenlandse Zaken moet vervolgens een visumnummer afgeven. Je zult moeten wachten tot je dit visumnummer gekregen hebt. Er wordt voor mensen die wegens een baan naar Amerika moeten gewerkt met de volgende voorkeuren:

Eerste voorkeurVoorkeurswerkers; mensen met buitengewone bekwaamheden
Tweede voorkeurMensen met geavanceerde diploma’s en uitzonderlijke bekwaamheden
Derde voorkeurBekwame vaklui
Vierde voorkeurSommige mensen die een religieuze rol hebben
Vijfde voorkeurMensen die werkgelegenheid schapen

Greencard voor immigratie naar Amerika

Het visum dat je nodig hebt als je in Amerika wilt wonen is een Greencard. Er zijn drie stappen nodig om de Greencard te krijgen:
  1. De USCIS moet je aanvraag goedkeuren
  2. Het Ministerie van Buitenlandse Zaken moet je een visumnummer toewijzen
  3. Je moet een aanvraag doen om de status van je visumnummer te veranderen in ‘permanent resident’.

Er is een beperkt aantal visumnummers dat ieder jaar mag worden afgegeven. Zelfs wanneer de USCIS je aanvraag heeft goedgekeurd, zit er nog een kans in dat je geen visumnummer krijgt. Hierdoor kan het soms jaren duren tot je een Greencard krijgt. Ook zijn het aantal visumnummers per land beperkt. Als je uit een land komt waar veel mensen van naar Amerika willen gaan, dan zal het moeilijker worden om je visum te verkrijgen. De onmiddellijke familieleden van Amerikaanse burgers hoeven niet te wachten tot er een visumnummer voor ze beschikbaar zijn. In deze gevallen is er meteen een visumnummer beschikbaar.

Visum loterij

Ieder jaar worden er 50.000 extra visumnummers beschikbaar gesteld en in een zogenaamde visum loterij gestopt. Deze loterij is alleen beschikbaar voor de mensen met een laag immigratieniveau naar de Verenigde Staten. Landen waarvan meer dan 50.000 mensen naar Amerika zijn verhuisd in de afgelopen vijf jaar komen hiervoor niet in aanmerking. De laatste jaren mogen Nederland en België gewoon meedoen met de loterij. Om mee te doen, moet je een bedrag van $50 betalen. De laatste jaren doen er ruim 9 miljoen mensen mee aan de visum loterij. De winnaars voor een visum worden willekeurig geloot.

Belangrijke websites

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Toerisme in de Verenigde StatenToerisme in de Verenigde StatenDe Verenigde Staten heeft veel te bieden voor de toeristen. Er zijn prachtige steden en natuurgebieden en een rondreis m…
Huis kopen in AmerikaHuis kopen in AmerikaAmerika is een prachtig land en staat bekend om de grote steden, de schitterende natuur en de bijzondere mentaliteit. Ve…
Op vakantie naar Amerika? Regel eerst je toestemming!Op vakantie naar Amerika? Regel eerst je toestemming!Naar de Verenigde Staten afreizen is een belevenis. Zowel natuurliefhebbers als citytrippers kunnen er hun hartje ophale…
Elektronisch visum voor Turkije verplicht vanaf april 2014Elektronisch visum voor Turkije verplicht vanaf april 2014Wie op of na 10 april 2014 op vakantie gaat naar Turkije krijgt te maken met een nieuwe regel. Voorheen moest je altijd…
Visum op tijd aanvragenElk land kent regels voor buitenlanders die het land willen bezoeken. Voor een aantal landen is een geldig paspoort vold…
Bronnen en referenties
  • http://www.hm-usa.nl/vliegreis03.html
  • http://cbp.gov/linkhandler/cgov/travel/id_visa/esta/about_esta/esta_intro/esta_dutch.ctt/esta_dutch.pdf
  • http://www.allesamerika.com/esta-amerika.html
  • https://esta.cbp.dhs.gov/
  • http://www.uscis.gov/portal/site/uscis
  • http://www.allesamerika.com/visum-informatie-vs.html
  • http://www.verenigdestaten.info/alginfo/visa.html

Reageer op het artikel "Visum voor Amerika"

Reacties

Aa, 06-10-2017 09:14 #39
Hallo,
Mijn vader gaat in de kerstvakantie naar NY, hij heeft voor mij een visum aangevraagd al ruim een maand geleden maar ik heb nog niks te horen gekregen. Wel ben ik afgelopen zomer naar Iran geweest, zou dat een probleem kunnen zijn? Ik weet dat het daardoor wat langer gaat duren. Zelf ben ik wel in bezit van de Nederlandse Nationaliteit.

Lawwin, 27-02-2017 22:30 #38
Ik heb een Nederlandse nationaliteit maar ben in Irak geboren en ik wil in
Mei naar VS. Ambassade zei tegen mij ik moet een visum aanvragen. Kan iemand mij helpen?

Rony Toma, 02-09-2016 15:07 #37
Ik ben een Nederlander maar kom oorspronkelijk uit Irak. Ik ben zelf geen Moslim, ook nooit Moslim geweest en ben afgelopen 5 jaar niet in Irak, Iran, Soedan of Syria geweest. Toch werd mijn ESTA-aanvraag geweigerd. Bij navragen is gebleken dat als iemand in Irak geboren is, dan mag hij/zij niet zonder visum naar VS.

Mijn vraag is: valt dit niet onder discriminatie? Want al heb ik een Nederlands pasport, word ik toch niet als Nederlander behandeld puur om het feit dat ik in Irak ben geboren. Is het niet de verantwoordelijkheid van de Nederlandse regering om hier iets aan te doen? Ik vind dit ook minder respect voor het Nederlandse paspoort of zie ik dit verkeerd. Hiermee zeggen de Amerikanen dan dat ze het Nederlandse paspoort niet vertrouwen.

In ieder geval ik heb nu visum aangevraagd en gekregen voor een jaar. Dit zou normaal gesproken voor 10 jaar geldig zijn. Ik heb nagevraagd waarom dan alleen voor 1 jaar. Hun antwoord was dat er een administratieve procedure nodig was en daarom 1 jaar. Verder nagevraagd wat dat (de administratieve procedure) inhoudt. Hun antwoord was "we weten het niet". Ik zei "dat is heel bijzonder". De medewerker schudde zijn hoofd en herhaalde "ja, dat is inderdaad heel bijzonder".

Emma, 03-03-2016 22:48 #36
Hi,
Ik ga volgende week naar the states maar ik heb een esta voor 90 dagen. Is het mogelijk om na die 90 dagen een paar dagen het land uit te gaan en dan weer terug met een nieuw esta voor nog een keer 90 dagen? Ik heb ook nog een studenten visum die nog niet verlopen is in mijn paspoort zitten. Ik ga alleen niet naar school in de tijd dat ik in de states zal zijn en dus weet ik niet of ik deze dan zou kunnen gebruiken. Ik hoop heel erg dat iemand mij kan vertellen of het zou werken met het na 90 dagen voor een paar dagen het land uit en weer terug plan of dat ik met mijn studenten visum in de states kan zijn. Heel erg bedankt.

Emma

Anthony, 22-09-2014 15:15 #35
Ik ben geboren in Nederland en woon ook nog steeds in Nederland maar ik heb een vriendin die in Amerika woont en die wil graag bij mij wonen (in Nederland) nu heb ik gehoord dat er daarvoor een visum en paspoort voor nodig is.
En dat ze ook met de ambassade van de Amerika moet bellen om goedkeuring te vragen, Mijn vraag is nu hoelang duurt dat om een visum in Amerika te krijgen en een goedkeuring van de ambassade?
Ik hoop snel geholpen te worden.

Alvast bedankt.

Anthony.

Rinske, 17-09-2014 17:38 #34
Ik ben in Nederland met een Amerikaan getrouwd. We hebben het hier prima naar ons zin maar wat als we besluiten om naar de US te verhuizen? Waar heb ik als Nederlandse echtegenote recht op?

Alvast bedankt

Sonia, 18-01-2014 19:15 #33
Ik had een vraag die ik eigenlijk al heel lang wild weten, als je in Amerika bent geboren maar je woont je hele leven lang in nederlan en hebt ook een nederlandse nationaliteit, heb je dan een visum nodig?

Cornelis, 17-09-2013 15:58 #32
Ik wil een half jaar bij mijn dochter in Amerika wonen, kan dat… en wat moet ik dan doen?

Lucinda, 08-11-2012 17:48 #31
Goededag,
Ik wil graag voor een jaar naar Amerika, ik wil een paar maanden werken bij mijn neef en daarna door het land reizen.
Ik weet dus al waar ik ga werken en waar ik dan woon.
Weet iemand welk visum ik moet hebben, ben een beetje het spoorbijster door alle informatie.

Groetjes

Roos, 11-10-2012 15:31 #30
Goedemiddag,
Mijn kind wil graag voor 5 maanden naar New York hij is uitgenodigd om bij een dansschool te komen dansen. Nu moeten wij als ouders toestemming geven dat hij ook daadwerkelijk onze toestemming krijgt indeze.(19 jr). Tevens moet hij een adres hebben waar hij al die tijd verblijft slaapt zeg maar. De afspraak was de eerste dagen bij de dansleraar, en vandaar uit zouden dan andere contacten gelegd worden, ook mede omdat het soepeler gaat als je daar een keer bent. Maar nu willen ze dat hij aantoont op papier waar hij al die maanden logeert, hoe kunnen we dit het beste doen? Bedankt voor uw advies.

Vanessa, 10-09-2012 22:13 #29
Hallo,

Ik hebt een vraag, Ik ben vorig jaar getrouwd geweest in Amerika met een lieve jongeman. Hij werk voor de Army en wij hebben nu besloten om te gaan wonen in Florida. Ik heb mijn visa proces al gehad en mocht 23 aug 2012 mijn visa ophalen, maar doordat ik 3 jaar geleden iets stoms heb gedaan (diefstal) moet ik nu een waiver aanvragen. Ps: Ik heb een dochter van 7 jaar en die heeft wel haar visa gekregen. Ik heb nu al de waiver aangevraagd en betaald. Nu is mijn vraag kan iemand mijn angst verminderen en mijn kan vertellen of ik wel het land in kan of niet? En hoelang duurt zo'n aanvraag?

Mijn man zegt van wel maar wil van andere horen die misschien hetzelfde of ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt.

Groetjes, Vanessa

Marcel Winkel, 14-08-2012 13:42 #28
Uw tekst op de homepage: Regels paspoort bij reizen naar USA
Als je besluit om naar Amerika te reizen, is het verplicht dat je bezit over een geldig paspoort. Zo lang je in Amerika bent, moet dit paspoort een geldige datum hebben. Voor de veiligheid is het beter om te zorgen dat je paspoort geldig is tot zeker drie maanden na vertrek geldig is.

Moet zijn: beschikken over en niet bezitten over.
Moet ook zijn: 1x geldig is in laatste zin en niet twee!

Taal, 28-07-2012 04:57 #27
Beste infoteur, op dit moment ben ik met een ESTA in ny. Ik zou graag terug willen voor een tijd (bv jaar) aangezien ik iemand ontmoet heb waar ik graag iets mee wil opbouwen. Omdat ik hier mijn draai heb gevonden hebben we gekozen om dat in ny samen te gaan doen ipv NL. Ik zou graag hier willen werken dus dus aan een ESTA/studievisum is voor mij geen optie. Wat is de beste mogelijkheid voor mij? Wachten op een greencard? Met vriendelijke groet, T.Boomsa

Marieke, 11-06-2012 20:11 #26
Hallo ik heb een vraagje.
Ik heb al met meerdere mensen contact gehad om te achterhalen of dit mogelijk is maar word er niet wijzer van. Ik zit op dit moment in New York en ben hier op een J-1 visum omdat ik hier stage loop. Nadat mijn stage is afgelopen (en ik nog 30 dagen in Amerika mag blijven) wil ik graag een reis maken naar Curacao en dan via Miami terug naar New York om vervolgens mijn vlucht naar Amsterdam (die ik al geboekt heb) te nemen. Nu weet ik dat ik niet mag reizen buiten de US op mijn J1 visum omdat dit in mijn "grace period" valt. Sommige mensen zeggen dat ik gewoon op een Visa Waiver program terug kan het land in maar ik vraag me af of dit ook daadwerkelijk mogelijk is omdat mijn J-1 visum ook nog van toepassing is. Ik hoop echt dat iemand me hiermee kan helpen want durf mijn vlucht niet te boeken voordat ik het zeker weet!

Groetjes,

Marieke

Teresa, 01-06-2012 18:41 #25
Hallo ik ben woonachtig in nederland maar heb geen nederlandse paspoort wel een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijdt.
Heb een Argentijnse paspoort en ben uitgenodigd als vertaler om naar amerika te gaan voor twee weken maar lukt me niet online visa aan te vragen?
is er een ander manier om vis aan te vragen en is het wel mogelijk met Argentijnse paspoort? Reactie infoteur, 05-06-2012
Hoi,

Ik raad je aan om contact op te nemen met de ambassade.

Groetjes,

De Infoteur.

M., 05-04-2012 19:31 #24
Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik heb een nederlandse paspoort maar ik woon in Irak. Ik wil naar Amerika reizen, wat moet ik doen is een ESTA een visa, of is dat iets anders?

Groetjes,
M

Benjamin, 26-03-2012 09:49 #23
Ik heb een vraagje. Ik heb met een Amerikaanse getrouwd geweest, en we hebben ook samen een zoontje die in Amerika woont. We zijn nu drie jaar gescheiden, en ik woon intussen terug hier in Europa. Kan ik nu nog terug naar de VS? Intussen is wel mijn permanent resident card, rijbewijs, … verlopen. Ik wil graag terug naar mijn kind die wel 100% Amerikaan is. Kan dit, en wat moet ik hiervoor doen?

K., 02-02-2012 21:33 #22
Hoi,

Ik ben nederlandse met nederlands paspoort. Mijn vriend heeft dominicaans paspoort en nederlandse verblijfsvergunning. WIj willen graag samen op vakantie naar de VS. Ik kan via ESTA visum aanvragen. Wat voor soort visum moet hij aanvragen? En waar?

gr.
K

Kim, 18-12-2011 14:34 #21
Hallo
Ik wil voor 10 dagen op vakantie aar amerika, heb ik daar een visum voor nodig?
Mijn vriend gaat ook mee, maar hij is wel eens veroordeeld voor drugs en we weten nou niet of hij er wel door heen kan. Weet u meschien of je daar iets aan kan doen zodat hij er alsnog heen kan? Reactie infoteur, 18-12-2011
Hoi,

Zelfs als je het land al in wilt (en bijvoorbeeld alleen in Amerika overstapt) heb je een visum nodig. Een toeristenvisum is dan voldoende.

Of je vriend mee kan, kan ik niet beantwoorden. Hiervoor kun je terecht bij de ambassade. Zij kunnen je helpen met je vragen.

Groetjes,

De infoteur

Asma, 19-11-2011 02:39 #20
Vraag: ik ben momenteel in Amerika en wil langer blijven dan 3 maanden wat kan ik doen om legaal in Amerika te mogen blijven? Reactie infoteur, 19-11-2011
Hallo,

Ik zou contact zoeken met de ambassade, die kan je helpen met het vinden van een goede oplossing!

Succes

Manon, 22-06-2011 09:09 #19
Hallo,

Mijn vriendin en ik willen na ons afstuderen een grote rondreis gaan maken in Amerika. Maar mag je dan dus niet werken om ondertussen geld te verdienen om verder te reizen?
Of moet je dan een permanent visum aanvragen, of een tijdelijk werkvisum?

Groetjes.

Bram, 20-06-2011 23:40 #18
Ik vroeg net een Visum aan via Esta. Maar ik zie dat je nu $39.98 moet betalen. Misschien kan dat in de bovenstaande tekst aangepast worden?

Astrid van den Noort, 17-06-2011 15:29 #17
Ik heb een vraag voor een stage in USA van 3 of 4 maanden. Heeft deze persoon dan een visum nodig, een ESTA of iets meer? (persoon is 17/18 jaar ) en gaat niet werken maar het is een stage geregeld door bedrijf in NL maar ovor de studie.

Groet
Astrid

Ben Kruger, 07-05-2011 15:37 #16
Heb een Hollands paspoort maar woon sinds 2.5 jaar in Brazilie. Moet ik nu mijn visum aanvragen bij het consulaat in Recife? Gaarne een antwoord op mijn vraag.

Hetty, 24-01-2011 23:20 #15
Mijn zoon is niet verder gekomen dan het vliegveld in amerika. hij zou met een kennis mee naar zijn huis gaan (boerderij) maar bij die kennis waren de papieren niet in orde. en omdat ze dachten dat mijn zoon dan daar op de boerderij zou gaan werken werden ze allebei in het eerste de beste vliegtuig terug naar nederland gestuurd. mijn zoon zou altijd nog terug mogen komen maar moet dan wel een visum hebben. moet ik nu bij de amerikaanse ambasade een visum aan vragen of gewoon via esta.

Mila Rosendaal, 09-12-2010 14:35 #14
Ik heb een vraag… mijn vader is amerikaan maar woont in Afrika, ook heb ik halfzussen in Amerika wonen, zelf ben ik in nl geboren. Maar hoelang zou het duren als 1 van mn zussen een visa voor mij aanvraagt en ik een amerikaanse burger kan worden?

Alex Sanches, 08-11-2010 02:24 #13
Het volgende mijn broertje woon al 4 jaar in amerika hij werkt daar en al maar heeft geen greencard. hij gaat binnen kort trouwen met een amerikaanse. zij hebben 2 kinderen nu word tegen hem gezegd dat: omdat hij voor zon lange tijd ilegaal bleef daarzo zal het moeilijk worden om een greencard aan te vragen en dat hij daar niet mag trouwen. vraag hoe kan hij dit het beste oplossen.

Chris, 28-09-2010 19:55 #12
Ik zie op de ESTA het volgende: "Bij deze aanvraag worden alleen de volgende creditcards geaccepteerd: MasterCard, VISA, American Express en Discover." Ik bezit helaas niet over een creditcard. Ben 3 keer hiervoor naar de States geweest en dit heeft mij nooit problemen opgeleverd. Enig idee hoe ik toch aan de aanvraag kan voldoen met een alternatieve betaalwijze? Reactie infoteur, 28-09-2010
Hoi Chris,

Ken je niet iemand die een creditcard heeft? Dan kun je onderling iets regelen met de betaling.

Succes!

Kelly den Herder, 23-08-2010 10:38 #11
Hallo!

Ik wil mijn stage gaan doen in Miami, ik ben 20 jaar en ga voor bijna een half jaar.
Waar moet ik beginnen met je stage? Ook zo'n green card?
En in Australie moest je een bepaald bedrag op je rekening hebben staan, wil je een visum krijgen. Is dat in Amerika ook?

groetjes!
Kelly den Herder Reactie infoteur, 28-09-2010
Hallo Kelly,

Je hebt waarschijnlijk een studeervisum nodig, maar het beste is om hier eens goed over te informeren.

Ja, je hebt een bedrag nodig waarmee je rond kunt komen in de periode dat je in Amerika woont. Met de meeste visa mag je niet werken, dus het is belangrijk dat je toch het geld bij elkaar hebt om de dingen te betalen.

Succes.

Ingrid, 06-08-2010 11:01 #10
Ik heb gehoord dat mensen die psychische problemen hebben het land ook niet in mogen. Is dit waar? Reactie infoteur, 09-08-2010
Beste Ingrid,

Ik heb hier zelf nog niets over gehoord. Ik weet dus niet of het waar is. Misschien is het afhankelijk van het soort psychische problemen die je hebt.

Mocht je echt willen weten hoe het zit, dan kun je het beste contact opnemen met de ambassade. Zij kunnen je precies uitleggen hoe het zit.

Succes!

Natascha, 30-06-2010 12:21 #9
Hi,
Ik wil voor 5 maanden voor een stage (toeristisch) naar NYC, welk visum heb ik daarvoor nodig en waar kan ik de kosten hiervoor vinden?
Vorig jaar oktober ben ik ook in NYC geweest en heb mij toen dus al aangemeld bij ESTA, moet ik dat dan nog een keer doen?
Alvast bedankt!
Mvg, Natascha

Wicho, 09-06-2010 13:38 #8
Ik heb een vraagje ik ben in nl geboren en heb familie in amerika maar die ken ik zelf niet.
en ik wil graag daar gaan wonen.Ook ben ik een acteur/zanger en ik wil daar graag mijn cariére op bouwe:-p
genoeg geld heb ik wel en ik heb ook al een mooi huisje op het oog in LA alleen wil ik weten hoe en wat ik nu moet aanvragen.btw mijn moeder en mijn broertje willen ook mee verhuizen om het zo te zeggen.Wat voor visum moet ik aan vragen?:-( Reactie infoteur, 09-06-2010
Hallo Wicho,

Je hebt sowieso een Green Card nodig en dat is dan ook de eerste stap die je moet nemen.

Succes!

Mascha, 30-05-2010 20:17 #7
Haaay
Ik zit echt met een vraag,!
Ik zou heel graag in de toekomst in amirka wille wonen,
Alleeen ik zit wel met een paar vraage Hoe kom je in amirika( om te wonen ), Heb erg laag salaris geen diploma's en ik ken er niemand En omdat ik overall nogall leesde dat het moelijk is om daar tekunnen wonen( dus met visum of wat je ook echt nodig heb om daar voor altijd tewillen wonen)
Ik hoor graag van iemand die me er antwoord op kan geven.
Vriendelijken Groeten Mascha Reactie infoteur, 31-05-2010
Hallo Mascha,

Dan heb je de greencard nodig. Deze kun je inderdaad heel moeilijk krijgen en een beetje inkomen heb je toch wel echt nodig.

Je kunt het met een greencard altijd proberen, maar houd er rekening mee dat het jaren kan duren!

Succes ermee!

Joyce, 14-05-2010 15:06 #6
Ik wil voor ongeveer 4 á 5 maanden naar Amerika. Voornamelijk rondreizen, vakantie vieren en familie bezoeken. Wat voor type visum moet ik aanvragen en waar kan dan? Ik heb de Amerikaanse ambassade al gebeld maar moest € 15 voor een gesprek betalen (:S) Reactie infoteur, 31-05-2010
Ik denk dat je toch het beste even contact op kunt nemen met de Ambassade. Met een tijdelijk visum mag je namelijk maximaal 3 maanden rondreizen, aangezien jij het anders wilt, zullen er waarschijnlijk speciale dingen geregeld moeten worden.

15 euro is natuurlijk uiteindelijk niet zo veel, als je nagaat wat de gehele reis zal kosten.

Succes!

Solange, 14-05-2010 13:52 #5
Mensen met een Amerikaans paspoort maar woonachtend in Nederland, hoeven zich toch niet aan te melden bij/voor ESTA?

Lenie, 30-01-2010 00:16 #4
Beste Infoteur,

Ik heb een vraagje ik heb op mijn vakantie van 4 wkn in The USA iemand ontmoet met wie ik denk ik wel verder wil in de toekomst!
Nu wil ik dus voor langere tijd naar hem toe, om te kijken hoe het gaat.
Maar in die tussentijd wil ik ook wel de gewone dingen doen, dus ook werken, zodat we allebij elkaar beter kunnen leren kennen, in de gewone dagelijkse sfeer!
Maar ik zie stage visums en studenten visums, of emigratie visums, is er ook iets voor mij?
Ik zou denken aan een visum voor een jaar, maar wel met de mogelijkheid, dat als ik langer wil blijven dat het kan!
Kan u mij een advies geven?

Groetjes L.Maas Reactie infoteur, 30-01-2010
Beste Lenie,

Omdat je situatie nogal bijzonder is en afwijkt van het 'standaard', kun je het beste contact opnemen met de ambassade en daar vragen wat je het beste kunt ondernemen.

Misschien dat je iets kunt met Visum voor tijdelijk werk in USA, maar bij de ambassade kunnen ze je vast verder helpen.

Succes ermee!

Suzanne

Carla Vonk, 25-03-2009 19:51 #3
Ik wil graag een jaartje door Amerika reizen en er ook werken. Welk visum kan ik dan het beste nemen?

Mieke, 07-03-2009 22:30 #2
Beste infoteur,

Ik wil graag een half jaar door Amerika reizen (zonder te werken). Hoe kom ik aan een visum voor 180 dagen en waar kan ik die aan vragen?

Groeten Mieke Reactie infoteur, 08-03-2009
Hallo Mieke,

Ik denk dat je hiervoor het beste contact kunt opnemen met de ambassade.

Veel succes ermee! Lijkt me fantastisch om een half jaar rond te trekken door Amerika!

Met vriendelijke groet,

Suzanne

R. Sewmangal, 20-02-2009 11:55 #1
Ik moet voor mijn werk 2 weken naar Amerika, heb ik hiervoor een Visum nodig

Gr
Radjen Sewmangal Reactie infoteur, 21-02-2009
Beste Radjen,

Je hebt altijd een visum nodig als je naar Amerika gaat. Kijk eens op de website van USCIS voor meer informatie.

Groetjes,

De Infoteur

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 28-05-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Special: Amerika
Reacties: 39
Schrijf mee!