Wat is er te doen in de omgeving van Tilford (Engeland)?

Tilford is onderdeel van de plaats Farnham in het district Waverley van graafschap Surrey. Tilford is een pittoresk dorpje en in de buurt is een uitstekende verblijfplaats voor een rustige vakantie. Daarnaast zijn vele bezienswaardigheden op niet te grote afstand te bezoeken en ook in de buurt zijn er genoeg recreatiemogelijkheden.

Tilford

Legenda
C. Tilford (Cricket veld)
G. Frensham Great Pond
L. Frensham Little Pond
S. Treinstation Farnham
T. Tilford Woods

Tilford

Het middelpunt van het dorp Tilford is het cricketveld, waar regelmatig een (serieuze) wedstrijd gespeeld wordt, bij goed weer. Het veld wordt ook goed onderhouden en is echt bedoeld voor de cricket. Om het veld heen staan huizen en cafés.

Farnham

Tilford is onderdeel van de plaats Farnham. Farnham heeft dan ook de grotere winkels en een station, die in Tilford niet te vinden zijn. Gelukkig is Farnham maar een klein stukje rijden.

Tilford Woods

Tilford Woods is een kleinschalig accommodatie-terrein met 33 huisjes van drie verschillende types. Het is een mooi gelegen park in het bos, vlak naast een golfterrein en niet ver van het hart van Tilford vandaan. De huisjes zijn allemaal luxe ingericht en je hebt ruimte om je auto naast je huisje te parkeren. Op het terrein lopen vaak groepjes eenden rond, die komen bedelen om wat brood. En tegenwoordig niet onbelangrijk; er is WiFi!

Frensham Great Pond en Frensham Little Pond

In de buurt van Tilford van zijn twee plassen te vinden, waar je je zomers op allerlei manieren prima kan vermaken. Wandelen, vliegeren, pootje baden (niet zwemmen, dat mag niet ) en de omgeving is er prachtig.

Londen

Als je besluit in Tilford Woods een huisje te nemen, is het zeker de moeite waard om naar Londen te gaan. Met de trein is de hoofdstad van Engeland in 40 minuten te bereiken vanaf het station in Farnham.

Overige bezienswaardigheden

Tilford is een prima gelegen plek om allerlei plaatsen te bezoeken. Naast Londen, LEGOLAND Windor en Chressington World zijn er nog een paar andere plaatsen die het bezoeken waard zijn. Deze zijn vaak wel een (paar) uur rijden.

Stonehenge / Bron: Garethwiscombe, Wikimedia Commons (CC BY-2.0)Stonehenge / Bron: Garethwiscombe, Wikimedia Commons (CC BY-2.0)
Stonehenge
Engelands bekendste stenencirkel is natuurlijk Stonehenge. Vanuit Tilford is dit monument met de auto in een uurtje te bereiken en is naar de mening van de schrijver zeker de moeite waard, ondanks dat andere mensen vaak vinden dat de omgeving (snelwegen) dit bijzondere bouwsel erg ontsiert en de magie wegneemt.
In Engeland zijn wel meer steencirkels te vinden, maar Stonehenge is daar toch wel het toppunt van. Per jaar bezoeken 1 miljoen mensen dit monument, dat er al staat sinds de oertijd. Hoe het gebouwd is en waarom het er staat is nog niet achterhaald, maar waarschijnlijk was het een plaats voor grootse rituelen. Stonehenge is de grootste en oudste steencirkel van Engeland.

Kathedraal van Salisbury / Bron: Paul Hermans, Wikimedia Commons (CC BY-SA-3.0)Kathedraal van Salisbury / Bron: Paul Hermans, Wikimedia Commons (CC BY-SA-3.0)
Kathedraal van Salisbury
Deze anglicaanse kathedraal werd gebouwd vanaf 1220 tot ongeveer 1280. Het is een enorm gebouw en het hoogste puntje ligt op 123 meter. De Kathedraal van Salisbury (Engels: Cathedral of Saint Mary) is gebouwd in de stijl van de vroeg-Engelse gotiek. Hier is duidelijk te zien hoe de ontwikkeling van de bouw van zulke imposante kunstwerken zich vormde, door het gebruik van steunbogen en steunberen, die in de late gotiek al een stuk meer verdwenen zijn.
© 2014 - 2020 Damundin, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Zuidoost-EngelandZuidoost-EngelandZuidoost-Engeland met Brighton als populaire badplaats is een must om te bezoeken. Met zijn pier, kiezelstrand, gezellig…
Mooi natuurverschijnsel: krijtrotsen Engeland en FrankrijkMooi natuurverschijnsel: krijtrotsen Engeland en FrankrijkKrijtrotsen: ze zijn een prachtig natuurverschijnsel. Ze zijn ontstaan in het Krijttijdperk en zijn opgebouwd uit heel v…
Dering woods; het meest bezeten bos van EngelandDering woods; het meest bezeten bos van EngelandVan de meest bezeten plekken in de wereld is Engeland het aangewezen land om te bezoeken. Een van deze plekken in Engela…
Studeren in EngelandStuderen in EngelandEngeland is een erg populair land bij Nederlandse studenten. Maar wat houdt studeren in Engeland eigenlijk in?

Birgi: een Turks dorpBirgi is een historisch dorp gelegen in de Egeïsche regio. Door de authentieke huizen en straten lijkt het net een openl…
Şirince: een Turks dorpŞirince is een bergdorp in de Egeïsche regio. Het is een dorp waar de authentieke Grieks-Turkse cultuur nog leeft.…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Wat is er te doen in de omgeving van Tilford (Engeland)?"

Infoteur: Damundin
Gepubliceerd: 22-07-2014
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!