InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > Een dagje uit in Overijssel

Een dagje uit in Overijssel

Een dagje uit in Overijssel Provincie Overijssel ligt in het Oosten van Nederland en grenst aan Duitsland, Drenthe, Gelderland en Flevoland. Hoewel de provincie mooie steden kent, zo kent het ook veel groen. Een ideale provincie om leuke dingen te doen. Het is een van de grotere provincies van Nederland.

Inleiding

Overijssel behoort tot een van de grotere provincies. Samen met Groningen en Drenthe tot het Nedersaksisch gebied. het zuidelijke gebied van Overijssel behoort tot Twente. Het uitgestrekte gebied heeft een behoorlijke omvang en er is veel te doen.

Bron: Provinciewapen, Wikimedia Commons (Publiek domein)Bron: Provinciewapen, Wikimedia Commons (Publiek domein)

Uitjes

Rijksmuseum Twente

In het Twentse Enschede ligt het Rijksmuseum, alwaar vele tentoonstellingen worden gehouden. Zowel voor de jeugd als voor volwassenen wordt hier veel georganiseerd. U treft hier museumconcerten, tentoonstellingen over oude kunst in de vorm van schilderijen. Ook voor kinderen is hier veel te beleven. Plaats: Enschede.

Avonturenpark Hellendoorn

Zoals de titel zegt: Een avonturenpark. Kinderen kunnen hier hun plezier op met vele attracties die voor jong en oud leuk zijn. Een dagje weg met de familie is zeker de moeite waard. Stap in de tornado, een verwoestende achtbaan, het wild waterval of liever in het rioolrat? Het is allemaal erg leuk en voor elk wat wils. Avonturenpark Hellendoorn is het grootste pretpark van Overijssel. Plaats: Hellendoorn.

Bierbrouwerij Grolsch

Het is zomer, u zit op het terras en nuttigt een heerlijk biertje. Grolsch is het vloeibare goud dat langzaam en verkoelend de slokdarm in glijd. Altijd al eens in de brouwerij willen kijken? Dat kan. Grolsch opent haar deuren waarbij u een kijkje kunt nemen in de brouwerij. Een aantal activiteiten, een rondleiding. Plaats: Enschede.

Binnenstad Zwolle

Niet alleen kunt u in Zwolle prima winkelen, maar ook kunt u genieten van de oude gebouwen die de historische kenmerken geeft van vroeger. De handelsstad, waarbij u kunt lopen langs het water, de oude stadsmuren en de historie van de binnenstad kunt opdoen. Veel restaurants, terrasjes en gezellige winkelstraatjes vormen een authentieke binnenstad met de toren genaamd: De Peperbus, die natuurlijk niet mag ontbreken bij een bezoekje aan Zwolle. Plaats: Zwolle.

Attractiepark Slagharen

Een dagje uit met de kinderen? Voor elk wat wils in attractiepark Slagharen. Leuk voor alle leeftijden en veel verschillende activiteiten. Wat dit park uniek maakt is dat u er niet alleen een dag heen hoeft, maar u kunt er ook blijven overnachten in het vakantiepark. Plaats: Slagharen.

Natuur

De Weerribben

Meer genieten van de natuur? Hiervoor biedt het Nationaal Park Weerribben een mooie gelegenheid. Ongerepte natuur, waar u rondvaart tochten over het water kunt maken. Bezienswaardigheden als moerasbos, oeverbegroeing, rietlanden, dichtgroeiend water en natuurlijk tal van dieren die er leven. Neemt u eens een kijkje in de stille natuur en geniet van de mooie en rustige plek van Overijssel. Dit landschap sleept u mee naar een andere wereld waar u ook prachtige fietsroutes heeft. Plaats: Ossenzijl.

Giethoorn

Ook kunt u genieten in het mooie plaatsje Giethoorn, die tal van zomerse activiteiten bied. Al jaren vormt Giethoorn de plek om rustig het water op te gaan en te genieten van de ongerepte natuur, alsmede het dorpje, dat een oude en rustieke stijl van vroeger uitstraalt. Verschillende bootverhuurbedrijven, waar u heerlijk een dagje op het water bent. Plaats: Giethoorn
© 2012 - 2019 Edwin666, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Overijssel (provincie Nederland)Overijssel (provincie Nederland)Overijssel is een gezellige provincie met veel bezienswaardigheden. Overijssel staat vooral bekend om het bosgebied 'de…
Bronnen en referenties
  • www.grolsch.nl
  • www.google.nl
  • Afbeelding bron 1: Provinciewapen, Wikimedia Commons (Publiek domein)

Reageer op het artikel "Een dagje uit in Overijssel"

Infoteur: Edwin666
Gepubliceerd: 28-04-2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Schrijf mee!