InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > Vakantiehuizen aan zee

Vakantiehuizen aan zee

Vakantiehuizen aan zee Nederland kent vele plaatsen die direct aan zee liggen. Het is dan ook niet zo moeilijk een leuk vakantiehuisje aan zee te boeken. De mogelijkheden zijn ontzettend breed en er zit dus eigenlijk altijd wel iets bij dat je direct aanspreekt. Of het nu gaat om een vakantie of een permanent huisje aan zee, Nederland heeft de mooiste plekjes.

Noord-Hollandse kust

Prachtige villa’s, luxe vakantieoorden en gezellige vakantiehuisjes. Noord-Holland kent zo veel plaatsen aan zee dat er een scala aan vakantieverblijven aan zee te vinden is. Sint Maarten, Broek op Langedijk, Bergen, Bloemendaal, Schoorl, Callantsoog en Julianadorp zijn slechts enkele voorbeelden van plaatsen die de mooiste vakantieverblijven aan zee te bieden hebben, van een houten vakantiehuis in een leuk bungalowpark tot een gigantische villa met whirlpools en sauna’s.

Zuid-Hollandse kust

De bekendste badplaats van Zuid-Holland is Noordwijk. Hier zijn onvoorstelbaar veel mogelijkheden te vinden om aan zee te genieten van een vakantie in eigen land. Langs de boulevards in Noordijk en Katwijk liggen diverse vakantiehuisjes, parken en campings met bungalows. Ook op het strand zelf zijn enkele huisjes te vinden. Zo bevind je je dag en nacht op het strand en kun je genieten van alles wat er aan zee gebeurt. Grote steden aan zee zijn onder andere Den Haag, Scheveningen, Leiden en Maassluis.

De eilanden

Waar kun je meer genieten van de zee dan op het vasteland van Nederland? Juist, op de eilanden! De vakantiehuisjes die je vind op onder andere Ameland, Texel en Terschelling, bieden in de meeste gevallen een mooi uitzicht op zee, luxe inrichtingen en goede faciliteiten. De vakantiehuizen op de diverse eilanden verschillen erg in prijs. Zo zijn er erg luxe verblijven, maar ook budget vakantiehuizen, waardoor een verblijf aan zee voor iedereen mogelijk is.

Makkum

Hier zijn de goedkoopste en mooiste vakantiehuizen van Nederland te vinden. Hier heb je eigenlijk alles in de nabije omgeving. Strand, zee, centra, musea en uitgaansgelegenheden. De vakantiehuizen hier zijn heel goed betaalbaar. Zo kun je verblijven in een luxe vakantiehuis voor nog geen tweehonderd euro per week! In de meeste plaatsen aan zee in Nederland is dit niet mogelijk.

Last minutes aan zee

Een vrij nieuw fenomeen zijn de last minutes aan zee. Veel vakantiehuisjes aan zee worden vaak al maanden van tevoren gereserveerd. Helaas gebeurt het ook met enige regelmaat dat de vakantie op het laatste moment geannuleerd moet worden. Normaal gesproken gaat er dan een korting van gemiddeld twintig procent van de prijs af, maar veel vakantiehuizen aan zee worden wel heel goedkoop verhuurd wanneer het om last minutes gaat. Zo zijn er al last minutes te boeken voor een bedrag van 89 euro voor een midweek in een villa aan zee. Het is dan wel de bedoeling dat je binnen drie dagen op plaats van bestemming bent.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Vakantiehuizen aan zee"

Infoteur: Marensa
Gepubliceerd: 13-02-2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Schrijf mee!