InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > Ponyparkcity in Overijssel

Ponyparkcity in Overijssel

Ponyparkcity in Overijssel Vlak bij Slagharen in de provincie Overijssel vindt je in een bosrijke omgeving Ponyparkcity. Het is een ideale vakantiebestemming voor gezinnen met kinderen. Het bijzondere aan Ponyparkcity is dat bij elk vakantiehuisje een pony aanwezig is, zodat het avontuur altijd dichtbij te vinden is.

Vakantiehuisjes

De vakantiehuisjes zijn ingericht zoals je dat bij een vakantiepark mag verwachten, ze bieden plaats aan 2 volwassenen en maximaal 4 kinderen. De standaarduitrusting bestaat uit onder andere een toilet, douche , keukenblok, verwarming, kleurentelevisie en een koelkast. De inventaris is compleet voor een aangenaam vakantieverblijf. De auto kan bij het huisje worden geparkeerd, en natuurlijk is er een eigen parkeerplaats voor het paard.

Ponys

Bij aankomst in het park kan de eigen pony worden afgehaald. Voor kinderen die nog niet gewend zijn om op een pony te rijden, is er de mogelijkheid om gratis ponyrijlessen te nemen. Er is een echte prairie waar heerlijk met de ponys kan worden gereden. De kinderen kunnen zelf de pony borstelen, voeren, en natuurlijk rijden over de vele zandpaden welke het park rijk is. Daarnaast is er de mogelijkheid om mee te doen aan de vele wedstrijden welke worden georganiseerd.

Overige activiteiten

Naast pony rijden is er op het park voor kinderen veel te doen. Het zwembad is van s morgens tot s avonds geopend. Dagelijks zijn er shows en optredens voor het hele gezin. Er is een midgetgolfbaan op het terrein, en er zijn grote speeltuinen en een heuse dierenfarm. Eten en drinken kun je behalve in het huisje ook in de saloon, waar een breed scala aan western gerechten wordt geserveerd.

Attractiepark Slagharen

Elk uur van de dag vertrekt er vanaf Ponyparkcity een treintje welke naar het attractiepark Slagharen gaat. Het attractiepark Slagharen is gratis te bezoeken. Op het attractiepark zijn tientallen attracties te vinden, inclusief een tweetal zwembaden, zodat het niet moeilijk is om er een hele dag door te brengen. Uiteraard brengt het treintje je na afloop weer terug naar Ponyparkcity.

Verhuur

De huisjes kunnen worden geboekt voor een weekend, midweek of week. Ook meerdere weken is natuurlijk mogelijk. Bij het boeken van de vakantie via het internet geldt een aanzienlijke korting.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Ponyparkcity in Overijssel"

Infoteur: Costaric
Gepubliceerd: 07-07-2008
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Schrijf mee!