InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Bezienswaardigheden > De meest bijzondere hotelkamers van de wereld

De meest bijzondere hotelkamers van de wereld

De meest bijzondere hotelkamers van de wereld Bijna iedereen heeft wel eens in een hotel gelogeerd. Je hebt tal van verschillende hotels in de wereld, en je zou denken, een hotelkamer is een hotelkamer. Toch niet, er zijn hotels die er echt hele vreemde logeerplekken op na houden.... Wij maken even een tour om de wereld en wellicht komt je favoriete hotelkamer voorbij.

Arte Luise Hotel, Berlijn (www.luise-berlin.com)

Deze kamer staat bekend als ‘Mammels droom’ en beeld grootmoeders bed uit vanuit de ogen van een jongen van 3 jaar oud.

Das Park hotel, Linz (www.dasparkhotel.net)

Slapen in het riool, altijd al eens willen ondernemen! Deze leuke kamers zien er op het oog klein uit, maar er past toch nog een 2 persoonsbed in. En de kamer kan gewoon op slot. Dit hotel is van mei tot oktober geopend!

Jumbo Hostel, Stockholm (www.jumbostay.se)

Ooit wel eens in een hotel overnacht wat zou kunnen opstijgen? Nou, vergeet het maar! Dit vliegtuig komt moest vanaf 2002 aan de grond blijven. De eigenaren hebben hier handig gebruik van gemaakt en het omgetoverd in een hotel met alles erop en eraan. Vliegtuig staat op de luchthaven van Stockholm en is altijd leuker dan zo’n standaard hotel.

Treehotel, Lapland (www.treehotel.se)

Hier kun je een lekker warm nestje vinden, een vogelnestkamer wel te verstaan. Gebouwd midden in het bos en hoog in de bomen met alle faciliteiten van een normale hotelkamer. Gelukkig wel met touwladder, want vliegen gaat ons nog niet zo goed af.

Treehotel, Lapland (www.treehotel.se)

ET, phone home….. Nog zo’n aparte hotelkamer en in hetzelfde hotel als het vogelnest. Je overnacht in een UFO. 30 m2 woongenot met alle faciliteiten die je nodig hebt. En…..je hoeft je geen zorgen te maken hoor, de UFO blijft op aarde en zal niet terugkeren naar het moederschip.

Capsule hotel, Japan (www.capsuleinn.com)

Alle ruimte die je nodig hebt….als je van weinig ruimte houdt. Mensen met claustrofobie niet welkom! Toch wel overal aan gedacht, goede slaapruimte met alle gemakken, zoals een TV. De capsule is ongeveer 2 meter lang, 1,25 meter breed en 8 centimeter hoog.

V8 hotel, Stuttgart (www.v8hotel.de)

Een hotel met 34 kamers. Elke kamer weer met een andere oldtimer. Voor autoliefhebber een lust voor het oog. Met als kunstwerk de zeppelin suite met een dakterras van 20 m2 en sauna. Of je nu in een tankstations slaapt of een autowasstraat, het blijft apart!

Ice Hotel, Zweden (www.icehotel.com)

Laat de verwarming maar uit, anders ben je een hotelkamer armer. In dit ijskoude hotel slaap in een kamer met een temperatuur van ver beneden het nulpunt. Nadeel is wel, dat dit hotel elk jaar weer moet worden opgebouwd, aangezien het zomers wegsmelt. Mooie landschappen en een leuke icebar.

Hotel Akersloot, Akersloot (www.hotelakersloot.nl)

Een schitterende suite met een eigen zwembad. Buiten alle mooie themakamers heeft dit mooie hotel ook 2 suites met eigen zwembad. Lekker baantjes trekken voor het slapen gaan.

Dog Bark Park Inn, Idaho (www.dogbarkparkinn.com)

Zo heb je het paard van Troje en de hond uit een....hotel. Slapen in de buik van de hond! Dit hotel heeft de vorm van een hond of de hond de vorm van het hotel, wie zal het weten....

Jules undersea Lodge, Florida (www.jul.com)

Een hotelkamer op 7 meter diepte, dat kan. Tevens is er nog de mogelijkheid om te duiken en vele andere activiteiten. Een kamer met alle faciliteiten! Enkel wel opletten dat je het raam niet per abuis op een kier laat staan.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Wat kost een hotelkamer in het buitenlandWat kost een hotelkamer in het buitenlandDe prijzen die u moet betalen voor een hotelovernachting, kunnen sterk uiteen lopen. Uit onderzoek van hotels.com blijkt…
Wat kost een hotelkamer?Wat kost een hotelkamer?Indien u een weekendje weg gaat, gaat u waarschijnlijk overnachten in een hotel. De meeste mensen boeken geen hotelkamer…
Goedkoop in een hotel overnachten in het buitenlandGoedkoop in een hotel overnachten in het buitenlandDe meeste mensen willen op vakantie het maximale uit hun geld halen, en het liefst in een mooie hotelkamer overnachten a…
App TraffickCam: helpt mensensmokkel tegengaanApp TraffickCam: helpt mensensmokkel tegengaanVeel mensen weten niet dat hotelkamers vaak worden gebruikt voor sekshandel en mensensmokkel. De app TraffickCam probeer…
Hotelkamer kopen aan zee en rijk worden met verhuurHotelkamer kopen aan zee en rijk worden met verhuurSlapend rijk worden met vastgoed is een droom van vele investeerders. Doorgaans brengt de verhuur van vastgoed veel vera…
Bronnen en referenties
  • www.luise-berlin.com, www.dasparkhotel.net, www.jumbostay.se, www.treehotel.se, www.capsuleinn.com, www.v8hotel.de, www.icehotel.com, www.hotelakersloot.nl, www.dogbarkparkinn.com, www.jul.com

Reageer op het artikel "De meest bijzondere hotelkamers van de wereld"

Infoteur: Mayorfrits
Gepubliceerd: 21-10-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Bezienswaardigheden
Special: Vakantie
Schrijf mee!