Tokio: de Bezienswaardigheden

Met meer dan 38 miljoen heeft de metropool Tokio de meeste inwoners ter wereld. Tokio is nog niet erg populair onder de Nederlandse toeristen, echter is er in Tokio wel heel veel te doen en te zien. In dit artikel kunt u lezen waarom een bezoek aan Tokio de moeite waard is!

Artikel Indeling

Wat te doen in Tokio?

Tokio is een enorm moderne stad met veel diverse entertainmentdistricten waar u uitgebreid kunt winkelen en lekker kunt eten. In dit artikel worden de belangrijkste bezienswaardigheden en entertainmentdistricten opgesomd.

Skytree

Vanuit de 634 meter hoge Skytree in Tokio kunt u tegen betaling genieten van een uitzicht over de hele stad. Vooral in het weekend kunnen er lange wachtrijen staan bij de SKytree het is dan ook een aanrader om vooraf online kaarten te bestellen.

Tokyo Metropolitan Government Building Observation Deck

Een minder bekend uitzichtpunt in Tokio is het “Tokyo Metropolitan Government Building Observation Deck”. Dit uitzichtpunt is echter zeker de moeite waard. U kunt hier namelijk gratis genieten van een prachtig uitzicht over de stad. Een aanrader is om hier te gaan dineren, voor ongeveer een tientje kunt u al een pasta eten terwijl u geniet van een prachtig uitzicht op de stad.

Vismarkt Tokio

Een van de bekendste attracties van Tokio is de vismarkt. Deze vismarkt is de grootste ter wereld en wordt ook wel 'Tsukiji Fish Market' genoemd. De 200 vierkante meter grote markt zit vol met meer dan 300 viswinkels, groenteboeren en restaurants. Dit is dan ook een ideale plek om een keer de Japanse sushi uit te proberen. Het is aan te raden om vroeg op de dag naar de vismarkt van Tokio te gaan. Wanneer u rond de middag erheen gaat, zal er niet meer veel te zien zijn. Houdt er ook rekening mee dat de vismarkt gesloten is op zondag.

Sensoji Tempel

De Sensoji tempel is de oudste tempel van Tokio en trekt daardoor jaarlijks ook erg veel toeristen aan. De tempel wordt ook wel "Asakusa Kannon" genoemd. De tempel werd gebouwd in 645. Wanneer u onderweg bent naar de tempel, zult u erg veel leuke winkeltjes tegenkomen waar u typische Japans souvenirs kunt kopen.

Tokyo Tower

Deze 333 meter hoge toren wordt vaak ook wel gezien als het symbool van Tokio. De toren heeft een uitzichtpunt waar u kunt genieten van een uitzicht richting de Mount Fuji. Verder kunt u in deze toren een Aquarium, een insectenmuseum, winkels en restaurants vinden.

De Bekendste entertainment districten van Tokio

Ginza

Ginza is een van Japans bekendste uitgaansgebieden. U vindt hier veel warenhuizen en ook de dure kledingmerken. Onlangs zijn er een aantal winkels voor jongeren in Ginza gebouwd, waardoor Ginza leuk is voor alle leeftijden.

Shibuya

Shibuya is een entertainmentdistrict dat u niet mag missen wanneer u Tokio bezoekt. Hier vindt u het drukste kruispunt ter wereld. Het is erg indrukwekkend om van bovenaf te zien hoe druk het op dit kruispunt is wanneer de stoplichten voor de voetgangers op groen springen. Het kruispunt is dan ook erg geliefd door fotografen.

Akihabara
Akihabara wordt ook wel "electronic town" genoemd. Het is de nummer één plek in Tokio om elektronica te kopen. Ook vind u veel hier veel gamehallen en winkels waar u anime spullen zoals plastic beeldjes en stripboeken kunt kopen. In Akihabara kunt u ook gaan naar een van de vele maid cafés waar Tokio om bekend staat. Dit zijn Cafés waar de serveersters verkleed zijn, vaak vinden er optreden plaats in deze cafés.

Disneyland Tokio

Disneyland Tokio is een erg leuk uitstapje wanneer u in Tokio bent. Het is het eerste Disneypark dat gebouwd werd buiten de Verenigde Staten, Het park bestaat uit zeven themagebieden. Voor de echte Disney liefhebbers ligt naast Disneyland ook nog het park DisneySea. Dit park bestaat vooral uit waterattracties.
U kunt de parken bereiken door gebruik te maken van de metro en uit te stappen bij Maihama Station.

Heeft u zelf nog aanraders?

Bent u zelf in Tokio geweest en mist u een van de bezienswaardigheden? Aarzel dan niet om te reageren op dit artikel!

Lees verder

© 2013 - 2020 Bankdrukker, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Olympische Spelen 2020 Tokio: tickets en accommodatieOlympische Spelen 2020 Tokio: tickets en accommodatieVan 24 juli t/m 9 augustus 2020 vinden in Tokio, Japan de Olympische Spelen 2020 plaats. Nederland zal daarbij in tal va…
Japan, meer dan geisha's en vechtsportenJapan, meer dan geisha's en vechtsportenJapan is een zeer apart land, maar daarom ontzettend interessant om te bezoeken. Vooral de strenge opvoeding en het gevo…
Musea en monumenten ontdekken in ParijsMusea en monumenten ontdekken in ParijsParijs, de hoofdstad van Frankrijk, de lichtstad, de stad der geliefden. Parijs is een stad die elk jaar vele bezoekers…
Het culturele LondenLonden, een wereldstad waar zoveel valt te beleven. Je kunt er shoppen, je kunt Buckingham Palace of The Big Ben bezoeke…

Robbeneiland – het eiland waar Mandela gevangen zatRobbeneiland – het eiland waar Mandela gevangen zatRobbeneiland is het eiland voor de kust van Kaapstad. Het heeft zijn bekendheid te danken als gevangeniseiland waar onde…
Forum Romanum, het centrum van de oudheidEr was een tijd dat Rome een bruisend centrum kende, Forum Romanum. Dit centrum was letterlijk voor alles het centrum, p…

Reageer op het artikel "Tokio: de Bezienswaardigheden"

Infoteur: Bankdrukker
Gepubliceerd: Augustus 2013
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Bezienswaardigheden
Schrijf mee!