InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Wunderwald: een themagebied in Toverland

Wunderwald: een themagebied in Toverland

Wunderwald: een themagebied in Toverland Wunderwald is een themagebied in attractiepark Toverland. Dit themagedeelte is naast het Land van Toos het tweede overdekte themagebied in attractiepark Toverland. Wunderwald bevindt zich ook direct naast het Land van Toos. Door een kleine tunnel zijn beide themawerelden aan elkaar verbonden. In Wunderwald zijn verschillende attracties voor jong en oud te vinden.

Expedition Zork

De meest opvallende attractie in Wunderwald is Expedition Zork. Expedition Zork is een 'log flume' attractie. In Nederland staat dit soort attractie beter bekend als boomstamattractie. De baan ging tot 2018 door het leven als Backstroke River. De boomstamattractie is gebouwd door de Duitse fabrikant Mack Rides. Bezoekers stappen binnen in de hal in een boomstam en varen een stukje. Langs een berg gaat de boomstam een heuvel op en bovenaan deze heuvel wordt de boomstam omgedraaid. Achteruit maken bezoekers een kleine afdeling om vervolgens na een plons weer verder te varen. Dan volgt er een lange lift die de boomstam eerst weer vooruit draait en dan naar een hoogte van 15 meter brengt. Door een gat in de muur komen bezoekers buiten de hal terecht in een toren waar de boomstam richting de grote val wordt gedraaid. De boomstam maakt een afdaling van 15 meter en plonst buiten in het water. Dan volgt er nog een korte vaartocht terug de hal in waar bezoekers kunnen uitstappen. De minimale lengte om Expedition Zork zelfstandig te kunnen bezoeken is 1.20 meter. Onder begeleiding van een volwassene mogen kinderen langer dan 90 centimeter al in Expedition Zork.

Maximusí Blitz Bahn

De Maximusí Blitz Bahn is een elektrische rodelbaan waarbij bezoekers zelf hun snelheid kunnen bepalen. De Blitz Bahn is Oostenrijks aangekleed en in de wachtrij wordt het verhaal achter de attractie duidelijk. De attractie gaat over de uitvinder Maximus Müller die een nieuw soort bobslee heeft uitgevonden. Hij heeft namelijk een bobslee die werkt op elektrische energie. Maximus Müller is op zoek naar testpersonen die een recordtijd kunnen vestigen met zijn bobslee. Na de wachtrij kunnen bezoekers instappen en met twee hendels aan de zijkanten van de bob kunnen zij de snelheid bepalen. De rit gaat door een stuk bos achter de hal van het Wunderwald en eindigt binnen in de hal. Van hout is er een overkapping over de baan geplaatst zodat bezoekers ook tijdens slecht weer droog kunnen genieten van een rit op de Blitz Bahn. Bij de uitgang van de attractie is naast de actiefoto ook de behaalde tijd zichtbaar en staat de snelste tijd van de dag vermeld. De Maximusí Blitz Bahn is geschikt voor personen langer dan 1.20 meter. Onder begeleiding van een volwassene mogen kinderen groter dan 90 centimeter al een rit maken op de Blitz Bahn.

Overige attracties in Wunderwald

Naast de Maximusí Blitz Bahn en Expedition Zork zijn er nog verschillende andere attracties te vinden in themadeel Wunderwald. Zo is er een klassieke carrousel te vinden. Er is binnen een draaiend schommelschip voor kinderen. In Villa Fiasko kunnen bezoekers een tocht maken langs verschillende hindernissen zoals glijbanen en bewegende vloeren. Ook zijn er verschillende speeltoestellen te vinden en buiten de hal is er op grote hoogte een klimparcours te vinden. Voor het klimparcours geldt er een minimale lengte van 1.40 meter.

Lees verder

© 2019 Larskp, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Gnislew, Flickr (CC BY-ND-2.0)
  • https://www.toverland.com/attractiepark/werelden/wunderwald/

Reageer op het artikel "Wunderwald: een themagebied in Toverland"

Infoteur: Larskp
Gepubliceerd: 15-07-2019
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Special: Toverland
Schrijf mee!