InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Port Laguna: entreegebied van attractiepark Toverland

Port Laguna: entreegebied van attractiepark Toverland

Port Laguna: entreegebied van attractiepark Toverland Sinds 2018 is Port Laguna het nieuwe entreegebied van attractiepark Toverland in Sevenum. Het is vormgegeven als een klein havenstadje in mediterrane stijl. Bezoekers kopen hun entreeticket voor het pretpark in Port Laguna en kunnen de verschillende themawerelden van het park bereiken via het entreegebied.

Oude entreegebied Toverland

Voordat Port Laguna werd geopend in 2018 was de entree van Toverland nog te vinden bij het indoorgedeelte van het park. Toverland is ooit begonnen als overdekt pretpark en daarom kwamen bezoekers ook binnen via het deel van het park waar het allemaal begonnen is. Bezoekers kwamen via een poort aangekleed als kasteel binnen in het themagebied Land van Toos en konden vanuit deze hal verder het park in. Vanaf 2018 komen bezoekers binnen via Port Laguna gelegen naast houten achtbaan Troy en achtbaan Booster Bike.

Het verhaal van Port Laguna

Het verhaal van Port Laguna gaat over een strandjutter die op het strand van Port Laguna een fles vond met daarin een toverspreuk. Door deze toverspreuk werd hij erg rijk. Op het strand spoelen vaker flessen met toverspreuken en toverstaffen aan. De familie Magistralis test deze flessen om te kijken of er goede of slechte magie in verborgen zit. Flessen met goede magie worden verkocht in de winkels om zo mee te kunnen toveren. Slechte magie wordt in het Magiezijn gehouden. De flessen zijn in het hele gebied verwerkt. Bijvoorbeeld in slingers, maar ook in de verlichting en op en rond gebouwen.

Attracties, restaurants en faciliteiten Port Laguna

Allereerst bevat Port Laguna de kassa’s waar entreetickets gekocht kunnen worden voor Toverland. Daarnaast zijn er kluisjes, toiletten, een gastenservice, een EHBO-post en een ticketcontrole te vinden. Na de ticketcontrole komen bezoekers binnen in het attractiepark en kan er uit drie paden gekozen worden. Een pad richting themagebied Avalon, een pad richting de Magische Vallei en de overdekte themagebieden en een pad richting themawereld Ithaka.

Attracties

Port Laguna is naast een entreegebied ook een gebied met attracties. In het midden van het themagebied is een waterspeeltuin te vinden. Er is een oud scheepswrak geplaatst waarop geklommen kan worden en er zijn fonteinen, stroompjes en andere waterelementen waarmee kinderen kunnen spelen. Een andere attractie in Port Laguna is het Magiezijn. Een korte show waarin bezoekers samen met een acteur flessen gaan testen op goede en slechte magie en daarbij veel speciale effecten zullen zien en voelen. Aan de hand van deze attractie wordt het verhaal achter Port Laguna duidelijk.

Zelf toveren

Bezoekers kunnen in de Magistralis Magic Store een toverstaf kopen met daarbij een speciale plattegrond. Op deze plattegrond staan plekken waar bezoekers met hun toverstaf en de juiste beweging kunnen toveren. Alleen bij de juiste beweging op de juiste plek zal er iets magisch gebeuren.

Eten en drinken

Ook voor eten en drinken is er in het entreegebied ruimte. In Port Laguna zijn twee restaurants te vinden. Het eerste restaurant zit in de vuurtoren Solaris. Bij deze horecagelegenheid kunnen bezoekers van het attractiepark vers schepijs halen. Bij Mañana is er koffie, yoghurt, verschillende snacks en later op de dag ook patat te krijgen.

Lees verder

© 2019 Larskp, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Gnislew, Flickr (CC BY-ND-2.0)
  • https://www.toverland.com/attractiepark/werelden/port-laguna/

Reageer op het artikel "Port Laguna: entreegebied van attractiepark Toverland"

Infoteur: Larskp
Gepubliceerd: 12-07-2019
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Special: Toverland
Schrijf mee!