InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Blanes, Salou of Lloret - De verschillen

Blanes, Salou of Lloret - De verschillen

Blanes, Salou of Lloret - De verschillen Drie populaire vakantiebestemmingen voor jongeren aan de Spaanse Costa zijn de badplaatsen Salou, Blanes en Llorret de Mar. Zomers worden alle drie de plaatsen overspoeld met jongeren die allemaal een feestje komen vieren. Het verschil tussen deze drie plaatsen wordt in dit artikel uitgelegd.

Inwoners & oppervlakte

  1. Salou: 26.193 inwoners en 15 km² aan oppervlakte
  2. Blanes: 39.834 inwoners en 18 km² aan oppervlakte
  3. Lloret: 40.282 inwoners en 48 km² aan oppervlakte

Salou

  • Drukte in hoogseizoen: gemiddeld
  • Nationaliteiten in hoogseizoen: Veel Nederlanders, Spanjaarden en wat minder Duitsers
  • Aantal grotere discotheken: 2 (Snoepy’s en La Cage)
  • Leeftijd: 18-22 jaar
  • Verhouding vrouwen/mannen: 35% is vrouw

Salou is een gezellige uitgaansplaats aan de Spaanse Costa. Salou ligt op 108 km ten zuiden van Barcelona. In Salou vind je veel Nederlanders en Spanjaarden. In de (dans)kroegjes vind je vaak Nederlanders, in de twee grotere discotheken zijn het aantal Spanjaarden en Nederlanders goed verdeeld. Salou heeft een mooi en lang zandstrand waar overdag lekker kan worden uitgerust.

In Salou zijn ‘proppers’ aanwezig die je uitnodigen voor grote feesten buitenaf, denk eraan dat zij hun verhaal soms wat mooier maken dan het is.

Blanes

  • Drukte in het hoogseizoen: Naar verhouding rustiger
  • Nationaliteiten in hoogseizoen: Voornamelijk Nederlanders, later op de avond wat Spanjaarden
  • Aantal grotere discotheken: 2 (Sa La Vega en De Arena)
  • Leeftijd: 17-22 jaar

Blanes is naar verhouding iets rustiger dan Salou, maar ook dit is een gezellige uitgaansplaats met veel Nederlanders. Blanes kent een oud en nieuw deel van de stad, in het nieuwe deel bevinden zich de uitgaansgelegenheden. In het oude deel is nog wat cultuur te vinden en wat luxere restaurantjes dan in het nieuwe gedeelte van Blanes.
’s Avonds en ’s nachts gaat het overgrote deel van de jongeren naar de discotheken Sala Vega en De Arena. In deze twee discotheken vind je veel Nederlanders, later op de avond komen daar nog wat Spaanse jongeren bij. In Sa La Vega en De Arena treden regelmatig bekende (Nederlandse) artiesten op, vaak moet er dan ook entreegeld worden betaald bij deze discotheken.

Het strand van Blanes is een aangelegd kieselstrand wat stijl afloopt. In Blanes zijn proppers die je uitnodigen voor een aantal bijzondere feesten in de omgeving.

Tip: de poolparty ‘Totally Summer’ in Barcelona is zeker de moeite waard.

Lloret

  • Drukte in het hoogseizoen: enorme drukte
  • Nationaliteiten in hoogseizoen: Vooral Engelsen, Duitsers, Spanjaarden en Nederlanders
  • Aantal grotere discotheken: veel
  • Leeftijd: 19-26
  • Verhouding mannen/vrouwen: 55% is vrouw

Lloret is verruit de grootste en drukste plaats als het om uitgaan gaat vergeleken met de andere twee steden. Allerlei nationaliteiten lopen hier door elkaar. ’s Nachts is het erg druk op straat en branden er overal lichtjes en lampjes, daarom wordt het ook wel het Las Vegas van de Spaanse Costa genoemd. Las Vegas is natuurlijk een tikkeltje overdreven, maar qua lampjes, drukte en flats heeft het wel wat weg van Las Vegas.
In Lloret is de sfeer anders dan in Blanes en Salou, veel meisjes lopen hier bijvoorbeeld met extreem korte rokjes, je vind hier meer ‘handelaren’ in de nacht op straat en er lopen naar onze mening ook wel meer vreemde figuren over straat. Verder heeft Lloret erg veel uitgaansgelegenheden en komen er dagelijks veel (Nederlandse) artiesten optreden. In Lloret vind je dan ook meerdere grote discotheken.

Kaart

Blanes, Llorret en Salou

Legenda
B. Barcelona
L. Lloret
S. Salou
© 2012 - 2017 Ruttger, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Jongerenvakantie in BlanesJongerenvakantie in BlanesIeder jaar stromen massa's toeristen naar de badplaats Blanes, gelegen aan de Costa Brava in Spanje. Hieronder vallen oo…
Jongerenvakantie in Lloret de MarLloret de Mar is een vakantiebestemming in Spanje. Het hoort bij de Costa Brava en is vooral geliefd bij de jongeren. Ne…
Bekende bestemmingen voor jongerenvakantiesBekende bestemmingen voor jongerenvakantiesDe welbekende jongerenvakanties vol met zon, zee, strand en natuurlijk lekker uitgaan en genieten. Maar wat zijn nu de b…
Blanes, vakantiebestemming in SpanjeBlanes is een van de populaire badplaatsen in Spanje. Veel jongeren komen erheen om 's zomers hun vakantie te vieren.
Hoe kies je de juiste jongerenvakantie?Hoe kies je de juiste jongerenvakantie?Vele jongeren kiezen ervoor om zelfstandig met een groepje vrienden een jongerenreis te boeken. Plaatsen als Lloret de M…

Reageer op het artikel "Blanes, Salou of Lloret - De verschillen"

Infoteur: Ruttger
Laatste update: 19-12-2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!