InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Wintersport > Saalbach Hinterglemm - Het grootste skigebied van Oostenrijk

Saalbach Hinterglemm - Het grootste skigebied van Oostenrijk

Saalbach Hinterglemm - Het grootste skigebied van Oostenrijk Het skigebied Saalbach-Hinterglemm is gelegen in de Oostenrijkse provincie Salzburgerland. Het skigebied heeft meer dan 200 kilometer aan pistes in verschillende moeilijkheidsgraden. Het is ongeveer 980 kilometer rijden vanaf Utrecht. Het wintersportgebied Saalbach Hinterglemm is bij veel Nederlanders een geliefde vakantieplaats om te wintersporten. Het gebied bestaat uit de dorpen: Saalbach, Hinterglemm, Leogang en Saalfelden. Ook voor de niet-skiër is er voldoende te doen.

Inhoudsopgave

Skigebied Saalbach Hinterglemm

Het skigebied van Saalbach Hinterglemm bestaat in totaal uit ruim 200 kilometer aan pistes. Er zijn blauwe, rode en zwarte pistes en de hoogte van het skigebied varieert tussen 1000 meter en 2000 meter. Het skigebied beschikt over een zeer modern liftensysteem waardoor wachtrijen in het dal nauwelijks voorkomen. Het is mogelijk om naar de overige dorpen in het dal te skiën en weer terug. Eten en drinken is voldoende te krijgen op de skipistes van Saalbach-Hinterglemm, zowel in het dal als op de toppen van het skigebied. Kom je met de auto dan zijn er rondom de pistes voldoende parkeergelegenheden, ook is het mogelijk om gebruik te maken van de gratis skibus.

Overzicht skigebied

  • Aantal kilometer pistes: 200
  • Blauwe pistes: 90
  • Rode pistes 95
  • Zwarte Pistes 15
  • Funpark Aanwezig
  • Halfpipe Aanwezig
  • Rodelen Aanwezig
  • Langlaufenloipen 16

Bron: Gedde, PixabayBron: Gedde, Pixabay

Wat is er te doen?

Saalbach Hinterglemm is meer te doen dan alleen skiën of snowboarden. De regio is ook geschikt om te langlaufen want er liggen meer dan 59 kilometer aan loipes. De loipes voeren door de schitterende omgeving van het dal zowel door bossen als panoramische landschappen. Het gebied is niet alleen te verkennen via skiën of langlaufen, ook door te wandelen op geruimde wandelpaden kun je genieten van de bergwereld van Saalbach Hinterglemm. Daarnaast zijn er ook nog enkele andere bijzondere winteractiviteiten te ondernemen, deze worden hieronder kort beschreven:

Rodelen

Voor rodelen zijn er in Saalbach Hinterglemm voldoende mogelijkheden. In het dal zijn er drie verschillende rodelbanen waaronder de Rodelbahn Spielberghaus, Rodelbahn am Reiterkogel en Rodelbahn Maisalm. De lengte van de rodelbanen ligt tussen de twee en drie kilometer.

Sneeuwschoenwandelen

Sneeuwschoenwandelen is ook een activiteit die je kunt doen in de omgeving van Saalbach Hinterglemm. Iedere woensdag is het mogelijk om onder leiding van een gids een sneeuwschoenwandeltocht te maken. De duur van een tocht is ongeveer vier uur en je hebt hiervoor wel goede wandel of bergschoenen nodig.

Paardensleetocht

Vakantiegangers die in een romantische bui zijn of juist lekker willen ontspannen en tegelijkertijd willen genieten van de omgeving kunnen een tocht per paardenslee boeken. De tocht duurt ongeveer één uur en gaat door het dal van Saalbach Hinterglemm.

IJsstokschieten

In Hinterglem is het ook mogelijk om te gaan ijsstokschieten. Dit kan elke dag tussen 10 uur en 22 uur. Op de baan kun je stokken huren. Het is zowel geschikt voor kinderen als volwassenen.

Sneeuwscootertocht

Van december tot en met maart is het mogelijk om een sneeuwscootertocht te maken bij Snowmobil-City in Saalbach. Op een geprepareerd terrein, kun je na een korte instructie, je vaardigheden testen op een sneeuwscooter. Een helm zit bij de huur van de sneeuwscooter inbegrepen. Het is geschikt voor personen vanaf 15 jaar.

Bovenstaande activiteiten zijn slechts een greep uit het aanbod wat je allemaal kunt doen in Saalbacht Hinterglemm. De niet-skiër of -snowboarder hoeft zich in elk geval niet te vervelen in het skigebied.

Après-ski

Saalbacht Hinterglem heeft, naar eigen zeggen, de beste après-ski van de Alpen. Er zijn meer dan veertig verschillende skihutten en een ruim aanbod aan discotheken en pubs. Mede hierdoor heeft Saalbach Hinterglemm in de ADAC Ski Guide Alpen een nominatie van vijf uit vijf sterren gekregen.

Hotels en restaurants

Voor de inwendige mens zijn er verschillende de voorzieningen waaronder 53 restaurants met elk hun eigen specialiteiten. Daarnaast zijn er in de verschillende dorpen voldoende hotels en pensions te vinden waar je kunt overnachten. Ook vind je in het dal voldoende mogelijkheden om appartementen te huren.

Saalbach Hinteglemm veelzijdig en grootste skigebied in Oostenrijk

Saalbach Hinterglemm is een uitdagende wintersportbestemming voor skiërs en snowboarders. Er zijn pistes voor beginners en gevorderden zodat het een veelzijdig skigebied is. Ook de niet-skiërs hebben voldoende mogelijkheden om zich te vermaken.
© 2009 - 2017 Marinos, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Sneeuwzeker wintersporten in Obertauern - OostenrijkSneeuwzeker wintersporten in Obertauern - OostenrijkHet skigebied Obertauern ligt in de Oostenrijkse provincie Salzburgerland en ligt op ongeveer 1015 kilometer afstand van…
Kleinwalsertal in Oostenrijk: Sneeuwzeker skigebiedKleinwalsertal in Oostenrijk: Sneeuwzeker skigebiedHet Kleinwalsertal is gelegen in de grensstreek van Oostenrijk en ligt op 10 kilometer afstand van het Zuid-Duitse Obers…
Wintersport Oostenrijk, waar naar toe?Oostenrijk, het land van natuur, sneeuw, Heidi en après-ski. Maar waar ligt het beste skigebied voor u? Dat is uiteraard…
Zes sneeuwzekere skigebieden in november - OostenrijkZes sneeuwzekere skigebieden in november - OostenrijkNovember is voor veel mensen nog een echte herfstmaand. Toch heeft deze herfstmaand voor de liefhebber van wintersport v…
Vijf sneeuwzekere skigebieden in maart - OostenrijkVijf sneeuwzekere skigebieden in maart - OostenrijkJe wilt nog even op wintersport maar het is alweer maart. Langzaam krijgt de zon meer kracht en begint ook de temperatuu…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Alexhealing, Flickr (CC BY-2.0)
  • http://www.saalbach.com
  • www.lindlingalm.at
  • Afbeelding bron 1: Gedde, Pixabay

Reageer op het artikel "Saalbach Hinterglemm - Het grootste skigebied van Oostenrijk"

Infoteur: Marinos
Laatste update: 03-02-2017
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Wintersport
Schrijf mee!