InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Wintersport > Vijf sneeuwzekere skigebieden in april - Oostenrijk

Vijf sneeuwzekere skigebieden in april - Oostenrijk

Vijf sneeuwzekere skigebieden in april - Oostenrijk In april zijn er in Oostenrijk verschillende skigebieden die ook nog sneeuwzeker zijn. Wintersporten in april heeft verschillende voordelen: de drukte uit de kerst- en voorjaarsvakanties is voorbij. Ook zijn de prijzen voor een skipas of skiverhuur lager dan in het hoogseizoen. De temperatuur is hoger dan in de winter en er is een grote kans op meer zon. In Oostenrijk zijn sneeuwzekere skigebieden die door de ligging of de hoogte nog voldoende mogelijkheden hebben om te wintersporten in deze lentemaand.

Obergurgl Hochgurgl

Obergurgl en Hochgurgl zijn twee dorpen in de Oostenrijkse Alpen. Hier beginnen de pistes op 2000 meter hoogte. Door de hoogte is het gebied sneeuwzekervan november tot mei. Het skigebied van Obergurgl en Hochgurgl telt 22 liften en een totaal van 110 kilometer pistes. Meer dan 90% van de pistes kan besneeuwd worden mocht de natuur het skigebied in de steek laten. Vanuit Duitsland is het gebied prima te bereiken met de auto en daarnaast is het skigebied van Obergurgl en Hochgurgl goed te bereiken per vliegtuig. De luchthaven van Innsbruck is op relatief korte reisafstand van het gebied.

Kitzsteinhorn Kaprun - Zeer sneeuwzeker skigebied

De Kitzsteinhorn ligt nabij het bekende dorp Kaprun en is een skigebied dat in maart zeer sneeuwzeker is. Door de gletsjer op de Kitzsteinhorn is het, afhankelijk van de sneeuwhoogte, zelfs mogelijk om in de zomermaanden te skiën. Het skigebied ligt op een hoogte van 1978 tot 3029 meter en dit is gelijk de reden dat het sneeuwzeker is. Het skigebied is bij voldoende sneeuw geopend tot eind juli. Als de natuur niet voor voldoende sneeuw zorgt zijn er 72 sneeuwkanonnen aanwezig. In totaal heeft het skigebied van de Kitzsteinhorn 41 kilometer aan pistes en 18 liften. Na het wintersporten heeft Kaprun voldoende mogelijkheden voor après-ski. Vanaf Utrecht is de afstand tot Kaprun ongeveer 971 kilometer.

Sölden – Uitgebreide wintersport mogelijkheden

Het skigebied van Sölden heeft meer dan 150 kilometer aan pistes. Het gebied is geschikt voor beginners en gevorderden. Voor freestyleskiërs zijn er meerdere half-pipe’s and funparken te vinden. De hoogte van het skigebied ligt tussen 1350 meter en 3250 meter. Door deze hoogte en de aanwezigheid van gletsjers is het gebied in april ook zeer sneeuwzeker. Daarnaast heeft het gebied ook goede mogelijkheden om te langlaufen en is er 51 kilometer aan loipes in het gebied. Vanaf Utrecht is het skigebied ongeveer 900 kilometer rijden.

Mölltaler Gletsjer - Bijna het hele jaar geopend

Het skigebied van de Mölltaler Gletscher ligt in de Oostenrijkse provincie Kärnten en is voor Nederlanders misschien onbekend. Het gebied is zeer sneeuwzeker omdat de pistes op een hoogte liggen van 2100 meter tot 3122 meter. Door deze hoogte is het gebied bijna het hele jaar sneeuwzeker. Tussen 2008 en 2014 was het skigebied gemiddeld 330 dagen per jaar geopend. In totaal ligt er ruim 17 kilometer aan pistes en het hoogteverschil daarbij is ongeveer 1000 meter. In de directe nabijheid van de Mölltaler Gletscher liggen meer pistes. Vanaf Utrecht is het ongeveer 1100 kilometer rijden naar het skigebied.

Obertauern

Obertauern ligt in de Oostenrijkse provincie Salzburgerland en heeft meer dan 100 kilometer aan pistes. In totaal telt het skigebied meer dan 25 skiliften. Het gebied heeft pistes voor beginners en gevorderden. Ook liefhebbers van andere wintersporten kunnen terecht in Obertauern er is meer dan vijftig kilometer aan langlaufloipes. Het skigebied ligt op een hoogte tussen 1630 meter en 2315 meter. Mede door deze hoogte is de omgeving sneeuwzeker in april. Het skiseizoen loopt van 22 november tot en met 1 mei. De afstand vanaf Nederland bedraagt 1015 kilometer. Het dorp ligt op een hoogte van 1700 meter dus op de weg er naartoe moet er wel geklommen worden.

April en wintersport in Oostenrijk

Deze lentemaand heeft voldoende mogelijkheden om nog aan het eind van skiseizoen te skiën. In Oostenrijk zijn verschillende gebieden die ook in april nog sneeuwzeker zijn. Komt de zon erdoor dan is het gelijk heerlijk toeven op terras of op de piste.
© 2018 Marinos, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Schwoaze, Pixabay
  • https://nl.bergfex.com

Reageer op het artikel "Vijf sneeuwzekere skigebieden in april - Oostenrijk"

Infoteur: Marinos
Laatste update: 05-08-2018
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Wintersport
Schrijf mee!