InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Wintersport > Vier sneeuwzekere skigebieden in maart - Oostenrijk

Vier sneeuwzekere skigebieden in maart - Oostenrijk

Vier sneeuwzekere skigebieden in maart - Oostenrijk Je wilt nog even op wintersport maar het is alweer maart. Langzaam krijgt de zon meer kracht en begint ook de temperatuur wat op te lopen. De dalen worden langzaam al groen en ook de sneeuw begint te smelten. Moet je dan helemaal niet meer in maart op vakantie gaan naar de wintersport? Zeker wel, maart is misschien wel één van de mooiste maanden om te gaan skiën. Het sneeuwdek is op zijn dikst, het is al niet meer zo koud als in januari en de grote drukte is voorbij. In Oostenrijk zijn verschillende skigebieden die ook in maart sneeuwzeker zijn.

Inhoud

Kleinwalsertal - Tirol

Het Kleinwalsertal in Oostenrijk ligt op ongeveer 800 kilometer rijden vanaf Nederland. Hier vind je meer dan 120 kilometer aan pistes en 32 liften. Het skigebied ligt op een hoogte van 800 tot 2200 meter. Het skigebied is in maart zeer sneeuwzeker. Het hele skiseizoen valt er voldoende natuursneeuw voor prima sneeuwcondities. Vanwege de noordelijke ligging in de Alpen en de situering van het dal is het Kleinwalsertal een Schneeloch en valt er in een winter veel sneeuw. Mocht er niet genoeg sneeuw liggen dan kunnen sneeuwkanonnen dit tekort aanvullen. Het skiseizoen loopt van begin december tot media april soms bij goede sneeuwcondities blijft het gebied open tot 1 mei.

Kitzbühel

Kitzbühel / Bron: Www.pixabay.comKitzbühel / Bron: Www.pixabay.com
Het skigebied van Kitzbühel is sneeuwzeker vanaf november tot begin mei. Het skigebied ligt op een hoogte van 800 tot 2000 meter en ondanks dit relatief kleine hoogteverschil is het gebied sneeuwzeker. Tussen 2009 en 2014 was het gebied gemiddeld 160 dagen per jaar open. De sneeuwzekerheid van Kitzbühel is te danken aan de gunstige geografische ligging bij een noordweststroming richting de Alpen. De meest beroemde afdaling van Kitzbühel is de Hahnenkamm. In totaal heeft Kitzbühel ruim 173 kilometer aan pistes en is het maximale hoogteverschil 1200 meter. Het hele gebied telt 46 skiliften. De afstand vanaf Utrecht is 921 kilometer en hiermee is het gebied prima te bereizen met de auto.

Montafon / Bron: CSITDMS, PixabayMontafon / Bron: CSITDMS, Pixabay

Silvretta Montafon

In het skigebied van de Silvretta Montafon valt gemiddeld 10 meter sneeuw per winter. Het grootste gedeelte van de 115 kilometer aan pistes is voorzien van sneeuwkanonnen. Het skiseizoen begint eind november en duurt tot eind april. Maart is vanwege de sneeuwzekerheid een prima maand om te wintersporten in het skigebied van Silvretta Montafon. Tussen 2008 en 2014 was het skigebied 130 dagen per jaar geopend voor wintersport. Mede hierdoor is de Silvretta Montafon een sneeuwzeker skigebied in maart. Het skigebied van Silvretta Montafon ligt op een hoogte van 700 meter tot en met 2450 meter. Het maximale hoogte verschil is ruim 1700 meter. De afstand vanaf Utrecht is 840 kilometer hiermee is het gebied relatief dichtbij.

Diedamskopf Vorarlberg

Vanaf Utrecht is het ongeveer 837 kilometer rijden naar het skigebied van Diedamskopf. Hier vind je meer dan 44 kilometers aan pistes. Door de noordelijke ligging in de Alpen en het feit dat de meeste skipistes vanaf 1500 meter beginnen is het skigebied in maart sneeuwzeker. De totale hoogte van het skigebied ligt tussen de 800 en 2100 meter. Op de berg liggen diverse skiroutes en de langste is 12 kilometer. Het gebied is niet het grootste qua piste kilometers maar daardoor wel geschikt voor families en beginners.

Wintersport in maart in Oostenrijk

In maart zijn er voldoende skigebieden te vinden in Oostenrijk welke sneeuwzeker zijn. Ga je in maart op wintersportvakantie kijk dan goed naar de hoogte en geografische ligging van het skigebied.
© 2016 - 2018 Marinos, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Ma Jolie, Pixabay
  • http://www.skiresort.de/skigebiet
  • Afbeelding bron 1: www.pixabay.com
  • Afbeelding bron 2: CSITDMS, Pixabay

Reageer op het artikel "Vier sneeuwzekere skigebieden in maart - Oostenrijk"

Infoteur: Marinos
Laatste update: 03-09-2018
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Wintersport
Schrijf mee!