InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Vrije tijd > Luxe weekend op de Veluwe

Luxe weekend op de Veluwe

Ook zin om echt luxe te ontspannen? De Veluwe in Gelderland en in het bijzonder het buurtschap Leuvenum biedt hiervoor ondermeer een schitterend Hotel Landgoed Het Roode Koper en een oergezellig Boutique Hotel-Restaurant De Zwarte Boer, waar genieten van de klant voorop staat. Laat u lekker verwennen met een heerlijke maaltijd. In de omgeving kunt u volop wandelen, fietsen en paardrijden. Of bezoek een tentoonstelling of expositie. Maar rondslenteren in een toeristisch plaatsje kan ook.

Een weekend in Het Roode Koper

Het Roode Koper is een Hotel Landgoed in de bossen op de Veluwe vlakbij Leuvenum. U kunt er luxe ontspannen en genieten in een prachtige omgeving. De kamers zijn sfeervol en stijlvol ingericht. De zitkamers huiselijk en smaakvol. U zult er zich direct thuisvoelen. De eetzaal kijkt uit over de fraaie landschapstuin. Het eten, met name het diner is formidabel – wordt bereid met biologische producten en is seizoensgebonden - en de bediening is zeer vriendelijk. Verder is er naast het hotel een tennisbaan gesitueerd in het bos, een verwarmd buitenzwembad en een mooi terras. Het Roode Koper verzorgt complete arrangementen. Voor meer informatie kunt u terecht op de website: www.roodekoper.nl.

Lunchen in De Zwarte Boer

Na een mooie wandeling, fietstocht of een rit per paard in de schitterende natuur is het genoeglijk lunchen in De Zwarte Boer, een Boutique Hotel-Restaurant. U kunt hier zowel eten in Brasserie ‘De Gelagkamer’ of het ‘Fine Dining Restaurant’. Ook overnachten is mogelijk. Voor verschillende arrangementen kunt u ook terecht op de website: www.dezwarteboer.nl.

Leuke uitstapjes op de Veluwe

Alhoewel het heerlijk toeven is in Het Roode Koper, is het leuk om bijvoorbeeld een ochtend of middag iets te doen of te bekijken. Zo zijn er direct vanuit het hotel wandelingen of fietstochten te maken.

Maar u kunt ook denken aan een bezoek aan het vestigstadje Elburg – gelegen aan het Veluwemeer - of het brinkdorp Nunspeet.
Of gaat u eens naar Het Aardhuis in Hoog-Soeren voor een wildexpositie van reeën en wilde zwijnen of een roofvogelshow.

In Oldebroek staat de Boerderijmuseum De Bovenstreek voor als u meer wilt weten over hoe het boerenleven vroeger was.
Of maakt u een wandeling op Landgoed Schovenhorst met bomentuinen, een bostoren en een speelbos.

Bij het VVV in Ermelo kunt boekjes met verschillende wandel- en fietsroutes kopen, bijvoorbeeld langs restanten van een onderduikershol in het Speuldersbos of een kunstcollectie in de openbare ruimte. Deze boekjes zijn ontwikkeld door het Natuur- & MileuPlatform (NMP) Ermelo. Voor meer informatie over het NMP kunt u kijken op de website: www.nmpermelo.nl.

Recreatiekrant Veluwe

Een goed overzicht van alle recreatiemogelijkheden voor ‘dagjes uit’ of een ‘klein uitstapje’ op de Veluwe vindt u in de gratis Recreatiekrant Veluwe.
Hier staat alles wat er te doen of zien valt in toeristencentra als Beekbergen, Elburg, Epe, Hattem, Heerde, Honderloo, Kootwijk, Putten, Ermelo, Harderwijk, Otterlo, Nunspeet, Garderen, Loenen, Vierhouten en Voorthuizen. Maar ook de steden Arnhem met bijvoorbeeld het Nederlands Wijnmuseum en Apeldoorn zijn het bezichtigen waard.

Luxe ontspannen en genieten op de Veluwe

Heerlijk om er even helemaal tussen uit te zijn, verwend te worden, u weer mens te voelen. Dat is wat een luxe weekend in en om Het Roode Koper u geeft. Zowel ’s zomers als ’s winters is het een weldadige ervaring. Leuk aspect is, dat dit hotel streeft naar een Green Key, een internationaal keurmerk voor duurzame bedrijfsvoering, van de Stichting Keurmerk Milieu, Veiligheid en Kwaliteit (KMVK). Voor meer informatie zie de website: www.stichtingkmvk.nl.
© 2011 - 2019 Deinfodeler, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Vakantie op de VeluweVakantie op de VeluweDe Veluwe is het grootste aaneengesloten natuurgebied van Nederland. Dankzij honderden hectares bos, heidevelden, zandvl…
De beste 5 parken van DroomparkenDe beste 5 parken van DroomparkenIn 1999 begon Droomparken met het aanbieden van vakantieverblijven op parken in Nederland. In 2015 heeft Droomparken rui…
Huizenprijzen (per m²) in gemeenten in Gelderland, in 2016Huizenprijzen (per m²) in gemeenten in Gelderland, in 2016Huizenprijzen (per vierkante meter) zijn als gevolg van de financiële crisis in het noordoosten van Nederland aanzienlij…
Edelherten op de VeluweEdelherten op de VeluweDe Veluwe telt een groot aantal edelherten. Elke zomer neemt de hoeveelheid toe. Daarom is het noodzakelijk dat er jaarl…
Bronnen en referenties
  • www.aardhuis.nl
  • www.museumoldebroek.nl
  • www.schovenhorst.nl
  • www.wijnmuseum.nl

Reageer op het artikel "Luxe weekend op de Veluwe"

Infoteur: Deinfodeler
Laatste update: 09-12-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Vrije tijd
Schrijf mee!