InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Vrije tijd > Winkelen in Rotterdam

Winkelen in Rotterdam

Voor een ruim aanbod aan winkels kun je het beste eens gaan winkelen in Rotterdam. Hier vind je zeker wat je zoekt. Ga wel op tijd weg, want het centrum is erg groot als je alles wilt zien. Daarnaast is het centrum ook erg goed bereikbaar. Rotterdam is een van de beste op het gebied van winkelen. Je vindt hier de laatste mode en heel erg veel andere leuke winkels. Van duur tot goedkoop en natuurlijk ontbreken de grote winkelketens hier niet, die zijn er namelijk in overvloed. De Koopgoot, de Coolsingel en de Lijnbaan. Alle bekende plekken vindt je in het centrum. Rotterdam heeft ook een grote Zara en verschillende H&M's. De weekmarkt is ook altijd erg populair en gezellig en je vindt er heel veel goedkope spullen en voedsel. Daarnaast is het ook leuk om de stad Rotterdam wat beter te bekijken en eens te kijken naar de beroemde kubuswoningen, de Erasmusbrug en de Euromast.

Openingstijden centrum

Maandag: 13:00 uur - 18:00 uur
Dinsdag: 09:30 uur - 18:00 uur
Woensdag: 09:30 uur - 18:00 uur
Donderdag: 09:30 uur - 18:00 uur
Vrijdag: 09:30 uur - 21:00 uur
Zaterdag: 09:00 uur - 18:00 uur
Zondag: 12.00 uur - 18.00 uur
Elke vrijdagavond is het koopavond in het centrum van Rotterdam en ook op zondag is het centrum geopend.

De markt van Rotterdam

De markt van Rotterdam is erg bekend en populair en trekt elke week honderden bezoekers. De markt in het centrum (op de Blaak) heeft zo'n 450 kramen en is een van de grootste van Nederland. Er hangt altijd een gezellig sfeer en je vindt er allerlei leuke kramen met spullen voor weinig geld. De markt in Rotterdam is op dinsdag, vrijdag, zaterdag en zondag.

Bereikbaarheid

Het centrum van Rotterdam is het beste bereikbaar met het openbaar vervoer. De Fast Ferry kun je nemen, maar ook de bus of de trein. Met de trein kun je uitstappen op Rotterdam Centraal en als je direct bij de markt wilt uitkomen kun je het beste kiezen voor station Blaak. Met de auto kun je ook gaan, maar dan moet je wel rekening houden met parkeerkosten. De meeste parkeerplaatsen vindt je in de parkeergarages. Als je de route Centrum volgt kom je vanzelf langs alle parkeergarages. Hoe dichterbij de winkels hoe hoger de kosten zijn.

Breng zeker een bezoek aan:

Bram Ladage

In Rotterdam vind je verschillende Bram Ladages. Dit zijn snackbarren of eigenlijk kramen. Je moet hier zeker een patatje halen, want die zijn echt heerlijk. Het is de lekkerste patat van Nederland. Het wordt gebakken in gezonde olie en de aardappels worden vers gesneden. Dit maakt Bram Ladage uniek. Veel mensen komen van ver voor een patatje bij Bram.

De Bijenkorf

De Bijenkorf is een heel groot warenhuis welke ook zeker een bezoek waard is. Je vindt hier alles wat je zoekt en ook alle bekende designer merken. Kleding, parfum, make-up, keukenartikelen en ga zo maar door. Je vindt het er allemaal.

V&D Sephora

Als je van beautyproducten houdt moet je zeker een keer naar de Sephora, dit zit in bij de V&D en op deze afdeling vindt je alles wat je zoekt op het gebied van beauty. Heerlijke badschuims, shampoo's en maskers, maar vooral heel erg veel make-up in allerlei soorten, kleuren en merken. Hier kun je als beautyfan wel uren rondkijken. De prijzen zijn ook betaalbaar dus dat maakt het allemaal nog leuker. Je vindt hier ook hele leuke cadeau's.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Winkelen in Rotterdam"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 08-10-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Vrije tijd
Schrijf mee!