InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Kerstshoppen? Winkelstad Antwerpen!

Kerstshoppen? Winkelstad Antwerpen!

Antwerpen aan de Schelde is de Vlaamse winkelstad. Antwerpen kent enkele zeer gezellige winkelwijken, vol bekende modezaken, hippe en trendy winkeltjes, de modewijk vol met trendsetters met internationale wereldfaam, de diamentenbuurt, de klassieke buurt voor tijdloze chic vol met antiek, achitectuur en interieur decoratie, Chinatown, de meest gerenommeerde winkelwandelboulevard van België en ontdek in Antwerpen authentiek Antwerps vakmanschap. Kortom: een geschikte stad om te winkelen!

Diamenten

Het gebied rond het Centraal Station in Antwerpen staat bekend als het diamantencentrum. Iedereen die diamanten wil kopen moet hier in deze Antwerpse diamantenbuurt zijn. Behalve diamanten kopen, kan er in de wijk Centraal Station van Antwerpen het volgende gedaan worden:
  • Voor exotisch winkelen: Chinatown in de Van Wesebekestraat,
  • Design is er te vinden in De Winkelhaak,
  • Winkelgalerijen van de De Keyserlei,
  • Atrium shoppingcenter,
  • Bezoekje brengen aan de Antwerpse Zoo, de dierentuin.
Bijkomen van al het winkelen kan in deze wijk door een film te gaan zien in de UGC cinema met 17 filmzalen.

Meir, winkel wandel boulevard

Naast de wijk Centraal Station ligt de “Meir,” een grootse winkelstraat met heel veel grote namen. De Meir is de meest gerenommeerde winkelwandelboulevard van België en alle grote internationale schoenen en mode zaken zitten aan deze Meir. Vooral op Zaterdag is het hier gezellig druk. Deze Antwerpse winkelwijk bevat nog meer:
Het Rubbenshuis, een rustpunt vol gezellige barretjes, restaurantjes en brasserietjes,
Stadsfeestzaal, een prestigieuze nieuw shoppingcenter.

Historisch centrum

Het historisch centrum aan de Schelde van Antwerpen is een bezoekje meer dan de moeite waard! Behalve dat, is er rond de Grote Markt, Groenplaats en de kathedraal vele gezellige winkeltjes te vinden, vol met souveniertjes en Antwerpse specialiteiten. Rondom de Grote Markt en de Groenplaats zijn vele barretjes en restaurantjes te vinden. Boekwinkels en winkels met boeken zijn in deze wijk te vinden in de straten Wolstraat en Lange Koepoortstraat. Het historisch centrum ligt naast de rivier de Schelde en tussen de wijk “de Meir” in.

Kerstmarkt in Antwerpen

Aan de Grote Markt en de Groenplaats in Antwerpen, in het Historisch centrum, is halverwege de maand December een Kerstmarkt. Meer dan het bezoeken waard!

Exclusief en vakmanschap

In de Antwerpse wijk De Wilde Zee is authentiek Antwerps vakmanschap en exclusieve beautyproducten te vinden. Deze winkelwijk staat garant voor gezellig winkelen. Winkelen in de sfeervolle winkelstraatjes van de Wilde Zee, maar ook in de Huidevetterstraat en Lange Gasthuisstraat zijn:
  • Modieuze accessoires,
  • Duurdere modezaken,
  • Authentiek vakmanschap,
  • Verfijnde winkeltjes,
  • Tweedehandswinkeltjes (Kammenstraat),
  • Hippe kledingwinkel Fish and Chips (Kammenstraat),
  • Exclusieve beautyproducten te vinden.
De Antwerpse winkelwijk De Wilde Zee ligt onderaan de “Meir” en het Historisch centrum van Antwerpen.

Klasse apart

De Antwerpse wijk Quartier Latin is een klasse apart. Kledingzaken voor tijdloze chic zijn te vinden in de straten:
  • De Schuttershofstraat en
  • Hopland.
Antiek en tijdloos antiek is te vinden in deze wijk in de straat Leopoldstraat.
Interieurdecoratie en antiek is te vinden aan de Sint-Jorispoort en aan de Mechelsesteenweg.
De Hortacomplex in deze Antwerpse winkelwijk is bijzonder geschikt om te eten, te winkelen en voor architectuur. Deze wijk bevat een grootse theatertraditie met de Stadsschouwburg en De Bourla. In deze Quartier Latin wijk is ook de Antwerpse Botanische tuin te vinden. Deze klasse apart wijk ligt net onder de Meir en onder de wijk De Wilde Zee.

Mode

Antwerpen heeft een echte modewijk: De Modewijk. Vol met internationale modemerken, ontwerpers, trendsetters en met wereldberoemde namen. Antwerpen is bekend als internationale modestad. In deze wijk is alles te vinden op het gebied van mode:
  • Mode Academie,
  • ModeNatie,
  • Modemuseum,
  • Flanders Fashion Institute.
In de Nationalestraat in deze Modewijk is het creatieve hart van de Antwerpse mode wereld te vinden. In en rondom de Kammenstraat ontdek je de meest eigenzinnige mode en streetwear. Alle grote modenamen hebben hier hun winkels in deze modewijk van de Scheldestad. De Modewijk in Antwerpen ligt naast de rivier de Schelde en net onder de wijk het Historisch centrum.

Trendy

Antwerpen heeft een hip en trendy wijk: Het Zuid. Hier gaan kunst en keuken hand in hand. In deze trendy Antwerpse winkelwijk is het volgende allemaal te vinden:
  • Drie grote musea,
  • Veilinghuizen,
  • Vele verschillende en soorten galeries,
  • Het nieuwe en unieke justitiepaleis,
  • Vele designshops,
  • Vele interieurshops,
  • Heel veel café´s, restaurants en terrasjes.
Deze Antwerpse trendy wijk Het Zuid ligt naast de rivier de Schelde en onder de wijk De Modewijk.

Kerstinkopen

De Zondag voor Kerst zijn alle winkels open in Antwerpen. De gezellige atmosfeer en het grote aanbod aan verschillende soorten winkels maakt Antwerpen een uitermate geschikte stad om de kerstinkopen te doen. Eerste kerstdag, 25/12 zijn de winkels gesloten: tweede kerstdag 26/12 in Nederland: de winkels in Antwerpen zijn open!

Toerisme en toeristische informatie

Toeristische informatie over de stad Antwerpen is verkrijgbaar bij Toerisme Antwerpen. Zij zijn te vinden op het:
  • Centraal Station van Antwerpen (Diamantenbuurt),
  • Grote Markt 13 in het Historisch centrum van Antwerpen.
Zij geven verschillende brochures uit over de stad Antwerpen, oa:
  • Logies in Antwerpen,
  • Infogids Antwerpen,
  • Antwerpen op zak.

Openingstijden winkels Antwerpen

Winkels openen en sluiten allemaal op verschillende tijden. Aangenomen mag worden dat:
  • de winkels openen tussen 09.00 en 10.00 (ma t/m zat)
  • de winkels sluiten tussen 18.00 en 18.30 (ma t/m zat).
  • Feestdagen zijn de winkels gesloten.
Gerelateerde artikelen
KerstShoppen in Londen; sfeervol winkelenDe feestdagen staan voor de deur en dan is het ontzettend gezellig in meerdere grote steden in de wereld. Kerstinkopen d…
Winkelen in AntwerpenAntwerpen is een leuke stad gelegen in Belgie, het ligt niet ver van de Nederlandse grens en je kunt je er prima vermake…
Antwerpen, een stad om van te houden!Antwerpen, een stad om van te houden!Antwerpen, zonder twijfel de leukste stad van België! Er is voor iedereen wat wils, musea, mooie gebouwen, leuke winkels…
De 5 beste bezienswaardigheden van AntwerpenDe historische havenstad aan de Schelde is de plaats bij uitstek voor een dagje of weekendje genieten. Antwerpen heeft v…
Antwerpen: Gouden Eeuw 1490-1530 eerste groeifaseDe ontwikkleing van de stad Antwerpen in de 16e Eeuw was grandioos. Na Parijs was Antwerpen de grootste stad ten noorden…
Bronnen en referenties
  • Eigen ervaring http://www.antwerpen.be/eCache/ABE/30/14/877.html http://www.antwerpen.be/ http://antwerpen.startpagina.nl/ http://www.take-a-trip.eu/nl/antwerpen/winkelen

Reageer op het artikel "Kerstshoppen? Winkelstad Antwerpen!"

Infoteur: Roberta
Laatste update: 21-10-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!