InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > New York City een paradijs voor bezoekers

New York City een paradijs voor bezoekers

New York City een paradijs voor bezoekers New York City, ook wel genoemd de stad die nooit slaapt, en bekend als the Big Apple, herbergt een populatie van ongeveer 8 miljoen inwoners. Door velen wordt New York City het centrum van de wereld genoemd, omdat elke plaats op aarde een onuitwisbare merkteken in de stad heeft achtergelaten. Van voeding tot kunst, van cultuurplaats tot tentoonstellingscentrum. Wat je interesses ook zijn in New York City vindt je het waarschijnlijk.

Hotels

Dit is een algemeen voorkomend probleem wat reizigers tegenkomen als ze voet zetten in een vreemd land. In New York City, echter, hoef je je geen zorgen te maken dat je niet de service zult vinden welke je zoekt. Als je een levensgenieter bent die van het goede leven houdt, dan zul je waarschijnlijk genieten van een verblijf in New York Cityís Greenwich Village of van downtown Soho. Als je meer een yuppie bent met affiniteiten met de stock market, dan zul je je thuis voelen in New York Cityís beroemde Wall Street. Als je meer gaat voor de chique plekken ga dan naar downtown Manhattan en ervaar het Hilton of de Four Seasons Hotel.

Dineren

Of je nu van sashimi, pesto pasta, kimchi, shawarma of paella houdt, New York City heeft alles wat je op dit gebied kunt wensen, en nog veel meer.

Uitgaan

De beste uitgaansgelegenheden van de Verenigde Staten zijn ongetwijfeld te vinden in New York City. Als je graag sterren ziet, en we hebben het hier niet over de sterren welke je in de lucht ziet staan, dan is New York City the place to be. Vermaak je met club hopping en sta oog in oog met the rich and famous.

Toeristische trekpleisters

Met zoveel verschillende bezienswaardigheden in New York City, is het vaak moeilijk om aan te geven waar je moet beginnen. Maar een bezoek aan New York City is niet compleet zonder de volgende hoogtepunten te bezoeken:

Empire State Building
Behoeft geen verdere uitleg.

Het Vrijheidsbeeld
Neem de ferry om naar dit gigantische beeld toe te reizen, het is ooit door de Franse overheid geschonken aan de Verenigde Staten.

Madam Tussaudís Wassen beelden Museum
Naast de musea welke in Londen en ook in ons eigen Amsterdam staan, beschikt ook New York over een prachtig museum, een bezoek hieraan is zeker de moeite waard.

World Trade Center
Technisch gezien niet het mooiste gebouw van New York, maar je hebt er een prachtig uitzicht over de stad. Een bezoek aan het World Trade Center heeft een extra dimensie gekregen na de verschrikkelijke aanslagen van 11 september.

Schaf een goede reisgids aan van New York en laat je meevoeren in deze unieke stad!
Gerelateerde artikelen
Welk hotel te kiezen in New York CityWelk hotel te kiezen in New York CityNew York City, ook wel bekend als de stad welke nooit slaapt. En het moet gezegd worden, er is erg veel te zien en te be…
Wolkenkrabbers in de VSDe Verenigde Staten zijn jarenlang het land geweest waar je de hoogste gebouwen ter wereld kon vinden. Het Empire State…
Goedkoop een stedentrip New York boekenGoedkoop een stedentrip New York boekenStedentrips zijn voor iedereen. Wil je er een paar dagen tussen uit en heb je wat geld gespaard: een stedentrip zou heer…
Restaurants in New YorkRestaurants in New YorkNew York City is de plaats waar je moet zijn als je van gastronomische genoegens houdt. New York betekend heel veel voor…
New York, New York en New York!New York, New York en New York!Het sentiment wat verscholen ligt in de woorden "I love New York" is iets wat je gewaar wordt op het moment dat je uit h…

Reageer op het artikel "New York City een paradijs voor bezoekers"

Infoteur: Costaric
Gepubliceerd: 02-08-2008
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!