InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Een stedentrip naar Dubai

Een stedentrip naar Dubai

Dubai is een erg grote stad in de Verenigde Arabische emiraten. Het is de ideale vakantiebestemming voor ieder budget.

Dubai

Dubai is een erg grote stad in het Midden-Oosten, het is een van de zeven Arabische Emiraten. Dubai is een erg populaire bestemming voor een stedentrip. In eerste instantie was Dubai vooral een luxe reisbestemming, maar tegenwoordig kun je met alle budgetten naar Dubai op vakantie.

Klimaat

Dubai heeft een droog subtropisch klimaat met erg warme, vochtige zomers met gemiddeld 42 graden overdag. Door deze hoge temperaturen hoort Dubai bij de warmste steden ter wereld. In de herfst en de lente is het er nog steeds heel erg warm, de temperaturen zijn dan overdag tussen de 25 en 40 graden. In de winter is het weer aangenamer, de gemiddelde temperatuur in de winter is 20 graden. Van december tot april valt de meeste neerslag. Je kunt Dubai het beste bezoeken in de periode van november tot en met april omdat de temperaturen dan het aangenaamst zijn.

De reis naar Dubai

Dubai ligt 5100 kilometer hemelsbreed van Amsterdam verwijderd. Bijna alle Nederlandse toeristen gaan met het vliegtuig naar Dubai. Anders opties zijn per auto of per boot. Met de auto moet je minimaal 6700 kilometer rijden en passeer je landen als Irak en Syrië, dit is dus niet aan te raden. Daarom is het vliegtuig de beste optie, per dag gaan er meerdere vluchten vanuit Amsterdam naar Dubai. Dubai is ongeveer zes tot zeven uur vliegen.

Vervoer in Dubai

Dubai is een erg grote stad, daarom kunnen de afstanden die je moet afleggen soms best groot zijn. Een ideaal vervoersmiddel om deze grote afstanden te overbruggen is de Dubai Metro. Taxiís zijn duurder dan de metro, maar zijn wel wat flexibeler. Het is niet erg duur om met de taxi te reizen, maar je moet wel rekening houden met de verkeersdrukte.

Winkelen in Dubai

Dubai is een echt winkelparadijs. Je kunt er naast westerse producten ook veel leuke souvenirs kopen zoals Arabische kleding, wierook en waterpijpen. In Dubai zijn tientallen winkelcentra; het grootste winkelcentrum van Dubai is de Dubai Mall, in dit winkelcentrum zitten ongeveer twaalfhonderd winkels gevestigd. In Dubai is winkelen ongeveer tien procent goedkoper dan in Nederland. In Dubai wordt betaald met de dirhaam. Overal worden bijna creditcards geaccepteerd, er zijn ook genoeg geldautomaten. Afdingen is erg normaal in Dubai op de markt, maar niet in winkels.

Bezienswaardigheden

  • Burj Al Arab is het wereldberoemde zeven sterren hotel. Het beroemde hotel ligt aan het populaire Jumeirah strand. De Burj Al Arab is altijd verlicht in allerlei kleuren, waardoor het hotel veel aandacht trekt.
  • De Dubai Creek is een erg brede rivier die door het centrum van Dubai loopt. Vroeger was deze rivier het economisch hart van het centrum.
  • Burj Khalifa is een erg hoge wolkenkrabber, de wolkenkrabber is 828 meter hoog.
  • Jumeirah Beach is een erg populair strand, aan dit strand bevinden zich de meest luxe hotels van Dubai.
  • Dubai marina is een erge gezellig deel van Dubai, er zijn erg goede restaurants, heerlijke terrassen en wat winkels.

Veiligheid

Dubai is een veilige stad om te verblijven. Er komt in vergelijking met andere steden weinig diefstal en zakkenrollerij voor. Je moet natuurlijk wel goed op je spullen passen. De grootste risicoís in Dubai zijn het verkeer en de zon.

Gezondheid

In Dubai is de gezondheidszorg van hoge kwaliteit. Veel overheidsziekenhuizen bieden de eerste hulp gratis aan. De prijzen in particuliere ziekenhuizen liggen wel vrij hoog. De meeste doctoren kunnen goed Engels spreken. Vaccinaties zijn niet verplicht voor Dubai, maar vaccinaties tegen hepatitis B, hepatitis A, tyfus en polio worden wel aanbevolen.

Accommodatie

In Dubai kun je uit veel vormen van accommodatie kiezen. Je kunt verblijven in een hostel maar ook in de meest luxe hotels die je je kunt voorstellen. Er is voor iedere portemonnee wel een kamer te vinden. Een slaapplek is het duurste in het hoogseizoen (december t/m maart) en het goedkoopst van juni tot en met september.
Gerelateerde artikelen
De Burj Khalifa: arbeiders kregen bijna niets betaaldnieuws uitgelichtDe Burj Khalifa: arbeiders kregen bijna niets betaaldOp 4 januari 2010 werd de Burj Khalifa (Khalifa-Toren) geopend in Dubai. Het is het hoogste gebouw ter wereld en met 828…
Dubai architectuur: bezienswaardighedenDubai architectuur: bezienswaardighedenIn Dubai kijk je je ogen uit. Niet voor niets is Dubai een hele populaire vakantiebestemming. Shoppen is een paradijs (v…
De getallen van de Burj Khalifa in DubaiEen wandelklimtocht in de Zwitserse Alpen naar een 828 meter hoger gelegen punt is een behoorlijke dagtocht. Om dit te e…
Dubai is een futuristisch winkelparadijsDubai is een futuristisch winkelparadijsWie Dubai nadert vanuit zee krijgt een prachtige skyline te zien. In de vroege morgen ligt deze nog wat in de nevel, maa…
Dubai: Groot, Groter, GrootstDubai: Groot, Groter, GrootstDubai, in het Arabisch دبي , is de hoofdstad van het gelijknamige emiraat. De stad bestond al in de ou…
Bronnen en referenties
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Dubai_%28stad%29

Reageer op het artikel "Een stedentrip naar Dubai"

Infoteur: Emilytje
Gepubliceerd: 15-09-2014
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!