Tips voor kort verblijf in Bangkok

Een tussenstop in Bangkok, twee dagen gedwongen rust op weg naar Zuidoost-Azië? Laat u niet door de drukte van de miljoenenstad afschrikken. Met het passende plan zijn ook in de mega metropolen in het hart van Thailand onvergetelijke indrukken gegarandeerd. Lees hier de tips voor een kort verblijf in Bangkok. Wat als eerste opvalt is de choreografie van de massa. U schuift en dringt zich op de straten, krappe inkoopsteegjes, gewoon overal. Bij het zien en horen van het toeterconcert raken de bezoekers van Bangkok eenvoudig weg verlamt. Maar geen angst, de stijfheid houdt zich niet lang aan, men wil zich graag in de wirwar mengen.

De Skytrain, de jongste verworvenheid om het verkeer te regelen, is een goed beginpunt voor een ontdekkingstour. Op twaalf meter hoogte gaat men in een aangename geklimatiseerde wagon over de drukke straten naar het gewenste doel. Bijvoorbeeld: Een rit in de taxi van de Siam-Center naar de markt Chatuchak duurt, als het slecht loopt, 50 minuten. Dezelfde afstand met de Skytrain duurt 10 minuten. Bovendien wordt de Skytrain bijzonder goed onderhouden en schoongehouden.

Weekendmarkt

De Skytrain stopt direct voor de marktingang. In de vroege morgen is het beste tijdstip om te gaan, om door het grote aanbod te slenteren. Aziatische meubelen in allerlei denkbare variaties, Boeddhabeelden van duimgrootte tot twee meter hoge sculpturen en grote hoeveelheden van textielwaren. Snel wordt al duidelijk dat Chatuchak, het labyrint van smalle steegjes tussen talloze verkoopstandjes, is meer dan alleen een markt voor toeristen. Hij geldt, ook bij de bewoners, als goede plek voor goede koopjes.

Nemo zoeken, midden in Bangkok

De weekendmarkt wordt tegen de middag te vol, daarom wordt het tijd voor Bangkoks nieuwste attractie: Het Siam Ocean World, het grootste aqarium van Zuidoost-Azië. Het bevat 10.000 m2 en er leven 30.000 levende wezens van 400 verschillende soorten! De hoofdattractie is een 800.000 dure haai en de tot 18 kilogram zware en 4 meter lange spinnenkrabben. Ongeveer 2 tot 3 uur kan men de tijd nemen om de exotische zeebewoners te bewonderen. Mocht u honger krijgen, is de mogelijkheid voor een lekker hapje niet ver. De Siam Ocean World ligt namelijk midden in het nieuwe ingerichte inkoopscentrum Siam Paragon. Dit centrum ligt naast operahuizen, bioscopen, bowlingbanen, 250 winkels en vele restaurants.

Tempel en massage

Geen bezoek aan Bangkok zonder een bezoek aan een tempel en zonder een massage. De tempel Wat Po is de bekendste tempel van Thailand, het herbergt een gouden liggende Boeddha die ongeveer 46 meter lang en 15 meter hoog is. Deze imposante tempél werd in 1789 door Koning Rama I gebouwd. De architectuur en de bezonnen stijl maakt vandaag de dag ook nog veel indruk. In het oostelijke gedeelte van de Wat Po is de massageschool van Thailand ondergebracht. De fijne verbinding tussen op het gemak voelen en pijn voelen vinden de masseurs met professionele zekerheid. Het geschoolde gebruik handen, ellebogen en ook voeten werken in korte tijd tot een volledige herleving van het vermoeide lichaam.

Diner

48 uur, twee avonden, twee romantische tips voor een diner met stijl: in Vertigo, het hoogste restaurant in de lucht in Bangkok: Op de 62e verdieping van het vijfsterren hotel Banyan Tree. Dit restaurant biedt hoogstaande culinaire specialiteiten met een geweldig uitzicht op de skyline. Ergens op de achtergrond klinkt Café Del Mar muziek. Gegrilde zeevruchten smelten op de tong en de smog van de metropool verandert in een zacht rode kleur, in één woord geweldig!
Niet minder spectaculair is een diner op een Khlongboot over de Chao Phraha rivier. De vaart is inclusief een 3-gangen diner, boekbaar in vele hotels aan de receptie. Ook hier is de schemering het beste tijdstip. In het avondrood komen de belangrijkste tempel en bezienswaardigheden in het zicht: de met porselein versierde toren van Wat Arun, de tempel Wat Po en gelijk daarnaast het imposante silhouet van het grote keizerpaleis in de ondergaande zon.

Veel plezier!

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Tips voor kort verblijf in Bangkok"

Infoteur: Jootje
Laatste update: 13-12-2007
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!