InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Kamperen > Viersterrencamping le Provençal in de Ardèche

Viersterrencamping le Provençal in de Ardèche

Ben je op zoek naar een geschikte locatie voor je verblijf in de Ardèche? Dan is een van de honderden mogelijkheden viersterrencamping Le Provençal in Vallon Pont d'Arc. Je kunt er zowel met je eigen tent of caravan naartoe trekken of er is een mogelijkheid om een stacaravan te huren. De camping bevindt zich net naast de Ardèche waar het tegen de avond heerlijk vertoeven is.

Onthaal

Camping Le Provençal maakt je verblijf zo aangenaam mogelijk. Bij de receptie word je onthaald in het Frans, Nederlands of in het Engels. Je krijgt begeleiding tot aan je stacaravan of campingplaats. Iedere gast krijgt ook een polsbandje. Dit is nodig om de camping op te komen of het openluchtzwembad te betreden. Zo is het onmogelijk om als toevallige passant gebruik te maken van de campingaccommodaties. 's Avonds is er zelfs een nachtwaker die een oogje in het zeil houdt. Na 23u. is het ook niet meer mogelijk om de camping op te rijden. Dan moet je auto op de parking vooraan blijven staan. Zo wordt je nachtrust zeker niet verstoord.

Accommodaties

Stacaravan

Er zijn twee soorten stacarvans: die voor 4 personen en die voor 6 personen. Ze zijn modern ingericht en bij aankomst heel netjes. Je hebt een eigen badkamer waardoor je geen gebruik moet maken van de sanitaire blokken op de camping. Er is genoeg huisraad aanwezig en tuinmeubels en parasol zijn ook voor handen. In de meeste gevallen wordt het terras ook overdekt door wat bomen want het kan wel heel warm worden in deze streek. De prijzen kun je in de brochure of op de site vinden. Die variëren naargelang de periode waarin je op reis gaat. In het hoogseizoen (juli-augustus) schommelen de prijzen tussen 700 en 1000 euro voor een week.

Campingplaatsen

Er zijn in totaal 200 plaatsen op de camping. Ze zijn allemaal netjes afgebakend met een haagje. Je kunt gerust een brochure aanvragen en laten opsturen om zo de prijzen te vergelijken met andere campings in de buurt. Hou er wel rekening mee dat het hier om een viersterrencamping gaat, maar je krijgt zeker waar voor je geld! Door de overvloedige plantengroei is er ook bij iedereen wat schaduw. De campingplaatsen reiken zelfs tot tegen de Ardèche en die geven je natuurlijk een supermooi uitzicht op de rivier.

Voorzieningen

Eten en drinken

  • Klein winkeltje (elke dag vers brood!)
  • Restaurant (ook om mee te nemen)

Sport en spel

  • Openluchtzwembad
  • Speelplein voor de kinderen
  • Petanqueplein
  • Tafeltennistafel

Animatie

  • Animatie voor kinderen
  • Avondanimatie
  • Aquagym 's morgens

Voor iedereen

Le provençal staat open voor elke leeftijdscategorie. Het is er heel aangenaam voor gezinnen met kinderen, maar ook koppeltjes kunnen hier een fantastische reis met twee beleven. Er werd echt aan iedereen gedacht toen het concept van deze camping werd bedacht.

Gegevens

  • Naam: Camping LE PROVENCAL ****
  • Adres: Route des Gorges, 07150 Vallon Pont d'Arc
  • Telefoon: 00 33 (0)4 75 88 00 48
  • Fax: 00 33 (0)4 75 88 02 00
  • Coördinaten GPS: 44° 23' 52" N - 4° 23' 59" E
  • Contact: contact@camping-le-provencal.fr
  • E-mail: camping.le.provencal@wanadoo.fr
  • Website: www.camping-le-provencal.fr
  • Open van april tot september
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.camping-le-provencal.fr

Reageer op het artikel "Viersterrencamping le Provençal in de Ardèche"

Reactie

Paul Lucienne, 13-02-2012 14:02 #1
Mooie gezellige camping rustig en proper. Komen er reeds een 11 tal jaren en zijn het nog niet beu. Mooi zwembad met jacussi en een gezellig restaurant. Magalie en christoff zijn vriendelijke mensen. De omgeving is mooi en de ardeche ligt vlak aan de camping.

Infoteur: Gietje711
Gepubliceerd: 06-11-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Kamperen
Reacties: 1
Schrijf mee!