InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Jaarbeurs Utrecht: adres, route, parkeren en bereikbaarheid

Jaarbeurs Utrecht: adres, route, parkeren en bereikbaarheid

Jaarbeurs Utrecht: adres, route, parkeren en bereikbaarheid De Jaarbeurs in Utrecht is een multifunctionele beurzen- en evenementenlocatie in het hart van Nederland en biedt voor iedereen een interessante plek om nieuwe dingen te ontdekken. Vanwege de unieke, bereikbare en centrale ligging is de Jaarbeurs Utrecht voor exposanten en evenementenorganisatoren een uitstekende locatie. Zowel in het verleden als in de toekomst is de Jaarbeurs Utrecht een perfecte ontmoetingsplek. Lees hieronder de details omtrent bereikbaarheid, parkeren en overige nuttige informatie voor uw bezoek aan de Jaarbeurs Utrecht.

Jaarbeurs Utrecht historie

De eerste beurs vond plaats in 1917 en sindsdien heeft de Jaarbeurs Utrecht vele beurzen georganiseerd. Deze beurs trok 150.000 bezoekers en nu komen er ongeveer 2,5 miljoen bezoekers per jaar naar de Jaarbeurs Utrecht.
In de historie van de Jaarbeurs Utrecht is er altijd sprake geweest van een zeer gevarieerde bezoekerssamenstelling. Van muziekfeesten als Live38, A State of Trance tot beurzen als De Vakantiebeurs, Het Careerevent en de Kamasutrabeurs. Zo biedt de Jaarbeurs Utrecht voor iedereen een interessante locatie om nieuwe mensen te ontmoeten en om kennis en ervaringen op te doen en te delen.

Jaarbeurs Utrecht toekomst

De Jaarbeurs Utrecht is bezig met een project genaamd het Dorpsplein om in de behoeften van vandaag en de toekomst te kunnen voorzien. De maatschappij verandert en de Jaarbeurs Utrecht speelt met deze innovaties in het Dorpspleinproject in op de toekomstige ontwikkelingen en wensen in de samenleving. Onderdelen van het Dorpspleinproject:
  • Nieuwe Entree
  • Megabioscoop
  • Modern Hotel
  • Een Foodcourt met uiteenlopende Bars en Restaurants
  • Renovatie van het stationsgebied
  • Vernieuwingen binnen het gebouw van de Jaarbeurs zelf
  • Directe treinverbinding met Schiphol
  • Gratis WIFI internet op het gehele terrein
  • Theater met optredens van de top in de entertainment industrie

Faciliteiten Jaarbeurs Utrecht

Alle faciliteiten zijn naar wens in te richten en zijn modern en toegankelijk voor valide en mindervalide bezoekers aan de Jaarbeurs Utrecht. De Jaarbeurs Utrecht biedt een keur aan faciliteiten zoals:
  • Beurszalen
  • Vergaderzalen
  • Evenementenzalen
  • Congreszalen
  • Ontmoetingszalen

Adres Jaarbeurs Utrecht

Jaarbeursplein 6
3521 AL Utrecht
030-2955911

Beatrix Theater Utrecht

Het Beatrix Theater Utrecht is een onderdeel van de Jaarbeurs Utrecht. Het Beatrix Theater is landelijk bekend om zijn musicalvoorstellingen. Dit theater is eigendom van Joop van den Ende.

Beurzen en evenementen in Jaarbeurs Utrecht

In de Jaarbeurs Utrecht worden vele beurzen en evenementen gehouden hieronder volgt een opsomming van deze evenementen:
  • Vakantiebeurs
  • Kamasutrabeurs
  • Boekenfestijn Utrecht
  • Vak- en beroepsgerelateerde beurzen
  • Het Careerevent
  • A State of Trance
  • Dancefair
Naast bovenstaande beurzen en evenementen worden er nog vele andere (jaarlijkse) beurzen en evenementen gehouden in de Jaarbeurs Utrecht.

Parkeren Jaarbeurs Utrecht

Met ruim 6.500 parkeerplaatsen is er zo goed als altijd wel een plek vrij voor uw vervoermiddel. Parkeren kost €3.00 per uur met een maximum dagtarief van €12.00. Met ingang van 1 september 2015 zijn deze tarieven €3.50 per uur en een maximum dagtarief van €14.00. Daarnaast is het mogelijk om vooraf te reserveren tegen een gereduceerd tarief van €11.00 per dag. Tevens zijn er speciale parkeerplaatsen voor mindervaliden en gehandicapten beschikbaar.

Bereikbaarheid Jaarbeurs Utrecht

De Jaarbeurs Utrecht is zeer centraal gelegen en op vele manieren bereikbaar:
  • Trein
  • Auto
  • Lopen
  • Park & Ride

Trein

Neem de trein naar NS Utrecht Centraal Station. Volg vanaf hier de borden Jaarbeursplein en afhankelijk van uw looptempo bent u binnen ongeveer 5 minuten aan de deur van de Jaarbeurs Utrecht.

Auto

Volg vanaf de Ring Utrecht de blauwe ANWB borden met de aanduiding Jaarbeurs.

Lopen

Volg de borden Jaarbeursplein en u bent afhankelijk van uw eigen looptempo binnen korte tijd aan de deur van de Jaarbeurs Utrecht.

Park & Ride

In de nabije omgeving van de Jaarbeurs Utrecht zijn er acht verschillende Park & Ride voorzieningen.

Werken bij de Jaarbeurs Utrecht

De werving- en selectie voor beurzen in de Jaarbeurs Utrecht wordt verzorgd door Randstad Uitzendbureau.
© 2014 - 2020 Infoq, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
LEGO World 2019: korting, kaarten, openingstijden, programmaLEGO World 2019: korting, kaarten, openingstijden, programmaLEGO World 2019: van 17 oktober tot en met 23 oktober. Het allergrootste LEGO-evenement van de wereld wordt ieder jaar i…
Escher Museum: Escher in het Paleis in Den HaagEscher Museum: Escher in het Paleis in Den HaagM.C. Escher is in binnen- en buitenland beroemd om zijn kunst. In Den Haag is onder de naam Escher in het Paleis een ten…
Van jaarmarkten in middeleeuwen naar jaarbeursEen jaarmarkt is oorspronkelijk een activiteit waar verkopers en kopers elkaar ontmoetten en waar vee, grondstoffen en g…
Waddeneilanden op Vakantiebeurs in UtrechtWaddeneilanden op Vakantiebeurs in UtrechtElk jaar is er een meerdaagse vakantiebeurs in de Jaarbeurs in Utrecht. De VVV’s van de Waddeneilanden zijn present. De…
Bronnen en referenties
  • Jaarbeurs Utrecht

Reageer op het artikel "Jaarbeurs Utrecht: adres, route, parkeren en bereikbaarheid"

Reactie

Th van Kol, 20-09-2017 21:43 #1
Wat is het adres van de jaarbeurs? En welke parkeerplaats is het dichtste bij? Vanwege dat ik slecht te been ben.

Infoteur: Infoq
Laatste update: 18-08-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Reacties: 1
Schrijf mee!