InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Bezienswaardigheden > Escher Museum: Escher in het Paleis in Den Haag

Escher Museum: Escher in het Paleis in Den Haag

Escher Museum: Escher in het Paleis in Den Haag M.C. Escher is in binnen- en buitenland beroemd om zijn kunst. In Den Haag is onder de naam Escher in het Paleis een tentoonstelling gewijd aan de persoon en kunstenaar Escher. Plan uw bezoek aan het Escher Museum in het Paleis en vind hier alle nuttige informatie over het museum wat betreft bereikbaarheid, tarieven, adres en route.

M.C. Escher

Maurits Cornelis Escher wordt in 1898 op 17 juni geboren in Leeuwarden. Hij overleed in 1972 op 27 maart in het Diakonessenhuis in Hilversum. In de tussentijd heeft Escher zichzelf ontwikkeld tot kunstenaar van wereldformaat. Dit deed hij door te studeren aan de School der Maatschappij voor Bouwkunde, Versierende Kunsten en Kunstambachten te Haarlem.
Escher is in binnen- en buitenland bekend om zijn kunst met als onderliggend thema Eeuwigheid en Oneindigheid. De kenmerkende stijl van Escher bestaat uit schilderijen en tekeningen met dit thema. Escher's werken zijn altijd voorzien van verborgen optische illusies en visueel bedrog. Escher's bekendste werk is een 7 meter lange houtsnede genaamd Metamorfose III.

Escher in het Paleis

De locatie van deze tentoonstelling is minstens zo uniek als de kunstenaar Escher zelf. Het Paleis is door koningin Emma bewoond en dan voornamelijk als winterpaleis. In de zomer woonde ze op Soestdijk. Tevens is het Paleis door koningin Wilhelmina, Juliana en Beatrix gebruikt als werkpaleis. Het Paleis werd in 1991 door Koningin Beatrix en Prins Claus verkocht aan de gemeente Den Haag met als voorwaarde dat er culturele activiteiten in plaats zouden vinden. Het Escher Museum is op steenworp afstand gelegen van het wereldberoemde Hotel Des Indes in Den Haag.

Adres Escher Museum

Het Escher Museum in het Paleis is gelegen aan de:
Lange Voorhout 74
2514 EH Den Haag
telefoon: 070-4277730

Belangrijke onderscheiding Escher Museum in het Paleis

Het Escher Museum in het Paleis is in 2013 onderscheiden met de Traveler's Choice Award van Tripadvisor. Het Escher Museum is door Tripadvisor in de top 10 opgenomen op plaats 6 van de beste musea van Nederland.

Openingstijden

  • Dinsdag tot en met zondag van 11.00 17.00 uur
  • Kassa sluit om 16:30
  • Winkel sluit om 16:50

Tarieven

De tarieven voor het museum zijn per 2014 voor:
  • Volwassenen 9,00
  • Kinderen ouder dan 7 jaar 6,50
  • Kinderen jonger dan 7 jaar gratis
Tickets zijn zowel aan de kassa als online te koop.

Bereikbaarheid en route Escher Museum in het Paleis

Bereikbaarheid per:
  • Openbaar vervoer
  • Lopen
  • Auto

Openbaar vervoer

Vanuit Den Haag CS
  • Tram 15, 17 (halte Korte Voorhout)
  • Bus 22, 24 (halte Kneuterdijk)

Vanuit Den Haag HS
  • Tram 16,17 (halte Korte Voorhout)
  • Tram 1 (halte Kneuterdijk)

Lopen

Vanuit Den Haag CS loopt u in ongeveer 10 minuten naar het Escher Museum. Loop naar de Bezuidenhoutse weg via de Herengracht richting het Plein. Ga hier rechtsaf richting het Tournooiveld. Steek dan de weg over en u loopt richting de Lange Voorhout het Escher Museum tegemoet.

Auto

Met de auto rijdt u via de Utrechtse baan en volgt u de borden "centrum"

Parkeren

In de directe omgeving van het Escher museum in het Paleis is parkeren beperkt mogelijk. Het gebruik van parkeergarages: 't Plein en Malieveld wordt aangeraden.
© 2014 - 2019 Infoq, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Escher in het Paleis

Reageer op het artikel "Escher Museum: Escher in het Paleis in Den Haag"

Infoteur: Infoq
Laatste update: 17-06-2014
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Bezienswaardigheden
Schrijf mee!