InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > Fox Town: Outlet shoppen bij de Italiaanse designers

Fox Town: Outlet shoppen bij de Italiaanse designers

Fox Town: Outlet shoppen bij de Italiaanse designers Milaan is de mode stad en is een waar winkel paradijs. Als je zelf ook wat wilt aanschaffen van Armani, Gucci of bekende Italiaanse designers, dan loop je tegen stevige prijzen aan. Maar voor de slimme shoppers zijn er ook de outlets. Hier verkopen de grote namen hun producten tegen soms een fractie van de prijs omdat er ruimte moet worden gemaakt voor nieuwe producten. Vooral Fox Town is een bezoek meer dan waard. Mocht je een trip naar Milaan maken, kun je dit mooi combineren met een bezoek aan één van de outlet centras. De grootste en bekendste ligt ten noorden van Milaan. Op nog geen uurtje rijden, net voorbij het Como meer en net over de Zwitserse grens, ligt het plaatsje Medrisio. Medrisio herbergt het overdekte Fox Town outlet center.

Outlet shoppen

Het shoppen in outlet centers is inmiddels een bewezen en nieuwe manier van winkelen dat zijn oorsprong in de Verenigde Staten heeft. In Fox Town, vind je veel van de bekende internationale bedrijven die producten tegen fabrieksprijzen aanbieden. Nog beter wordt het tijdens korting periodes waarbij er nog eens 30% tot 70% van de prijs afgaat, waardoor er maar een fractie van de prijs overblijft. Maar waarom doen bedrijven dit? Het is een commerciële manier om de overtollige voorraden kwijt te raken van het afgelopen en vaak nog lopende seizoen. Een beetje slimme shopper doet dus hier zijn inkopen. Je vindt hier dezelfde kwaliteit, service en ook nog eens al de designers bij elkaar in één groot winkel centrum.

Fox Town

Fox Town outlet is anders dan bijvoorbeeld de outlet van Metzingen, thuishaven van Hugo Boss. Metzingen kent Zeer grote winkels van één keten. Dus kom je specifiek voor Hugo boss, dan is het interessanter om een bezoek aan Metzingen te brengen. Voordeel van Fox Town is dat het aantal winkels veel groter is. Je vindt er meer dan 160 winkels met meer dan 250 Italiaanse en Internationale topmerken waaronder Gucci, Prada, Versace, Salvatore Ferragamo, Valentino, Bally, Dolce & Gabbana, Missoni, Ralph Lauren, Diesel, Esprit, Adidas, Nike, Replay, Superga, Samsonite, Fratelli Rossetti, Brums, La Perla, Lagostina, Fendi, Jilsander, Tod's, Hogan, Polo Ralph Lauren, Baci&Abbracci, Dior, Iceberg, en nog veel meer. De Centra heeft ook zeven eetgelegenheden voor een hapje tussendoor en een beauty center voor wat ontspanning.

Euro’s of Franken

Let op Zwitserland is geen onderdeel van de Europese unie en werkt dus nog met de Zwitserse Frank. Veel winkels accepteren wel de euro maar betalen terug in Zwitserse Franken of betalen alleen euro’s terug in papier geld. Het makkelijkste is het, om te pinnen. Je krijgt dan wel een keuze tussen betalen in euro’s of Zwitserse Franken. Over het algemeen is het voordeliger om te pinnen in Zwitserse Franken omdat dat voordeliger kan uitvallen door een gunstigere omrekening van je bank.

Tips

  • Maak er een dagtrip van, de dag is namelijk zo voorbij en er is veel te zien.
  • Vermijd het weekend. In de file voor een parkeerplek is geen leuke bezigheid.
  • Bezoek de outlet tijdens extra kortingsdagen voor de laagste prijzen.

Informatie

Fox Town is zeven dagen per week geopend van 11.00 tot 19:00. De Centra heeft ook zeven eetgelegenheden voor een hapje tussendoor. Feestdagen gesloten.

Adres:
Fox Town
Via A. Maspoli 18
CH-6850 Mendrisio
Switzerland
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Fox Town: Outlet shoppen bij de Italiaanse designers"

Infoteur: Emen
Laatste update: 17-08-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Schrijf mee!