InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > Metzingen, de grootste outlet city van Europa

Metzingen, de grootste outlet city van Europa

Het principe van een outlet city is niet onbekend, in Lelystad is er Bataviastad en in Roosendaal de Rosada. Maar deze winkel dorpen staan in geen vergelijking met het grote geweld dat je 30km ten zuiden van Stuttgart vindt. Een stad met grote merken als Hugo Boss, Bally, Escada, Burrbery, Marc O'Polo, Joop, Puma, Timberland, Adidas, Ralph Lauren en ga zo maar door. Niet alleen zijn het grote merken, maar ook de winkels zijn groot, maar dan ook echt groot. De prijzen van de artikelen zijn veel lager, dan van dezelfde artikelen, die in de Nederlandse schappen te vinden zijn. Iets wat bij andere outletcentra nog wel eens tegenvalt.

Metzingen

Metzingen ligt niet direct op een korte afstand. Als je een bezoek aan Metzingen wil brengen kan je het daarom beter combineren met minimaal een overnachting. Dit is de moeite waard want Metzingen ligt niet ver verwijdert van de Zwabische Alpen, het midden gebergte van Duitsland waarbij veel natuurschoon te vinden is.

De outlet city ligt in het centrum van Metzingen, wat ook veel andere dingen te bieden heeft. Er zijn historische bouwwerken te vinden zoals het oude stadhuis en de gotische St. Martinís Kerk. In het nabijgelegen Bad Urach, zijn de ruïnes van het Hohenurach kasteel te bezichtigen. In Bad Urach vindt je ook een waterval, die zeker een bezienswaardigheid is voor de natuurliefhebbers. De 37 meter lange waterval stroomt naar beneden en komt pas onder de beschutting van het weelderige groen vandaan, als je hem dicht nadert. Maar uiteindelijk is de reden voor een bezoek aan Metzingen natuurlijk het shoppen!

De winkels

Er zijn meer dan 50 outletwinkels in Metzingen, die allemaal op loopafstand van elkaar liggen. Naast het feit dat de winkels erg groot zijn, zijn ze ook op een unieke manier ontworpen. Het zijn allemaal architecturale hoogstandjes. Omdat Metzingen vrij ver van Nederland verwijderd ligt, is het beter om meteen goed in te kopen. Het is de moeite waard want de kortingen kunnen behoorlijk oplopen. Standaard is dat tussen de 20 en 70% procent, maar in kortingsperiodes kan dit echter nog hoger oplopen. Hugo Boss heeft in Metzingen zijn hoofdkantoor dus zal het zal niet tot verbazing wekken, dat het ook Hugo Boss was, dat als eerste een Mega Outlet bouwde. Het gebouw van Hugo Boss is ook het grootste dat hier te vinden is en je doet je boodschappen hier ook met een winkelwagen.

Evenementen

Tijdens speciale evenement dagen, zijn er extra kortingen en diverse activiteiten. Op deze dagen zijn er langere openingstijden. Tijdens SHOPPING XXL, kan je 2 uur extra boodschappen doen op alle overbruggingsdagen. De openingstijden zijn dan van 9 tot 9. Ook zij er de extra koopnachten waarbij je kunt winkelen tot middernacht. Bij de extra koopzondagen zijn de winkels van 13.00 tot 18.00 geopend.

Tips en informatie

Je kan vrijwel overal in Metzingen parkeren en op veel plaatsen ook gratis. Parkeren in één van de garages van de winkels is ook mogelijk, hier betaal je wel een geringe bijdrage. Een bezoek in het weekend is niet aan te raden, de drukte zal het optimaal shoppen belemmeren. Midweeks is het rustiger en is het een stuk prettiger om de megawinkels op te zoeken.

Bij Esprit en Hugo Boss zijn echt de bodemprijzen te vinden, het kan daar oplopen tot kortingen van 90%.

Voor wie geen oppas voor de kinderen heeft, is er in Metzingen ook een Kids Camp met professionele begeleiders.

Openingstijden:

maandag t/m vrijdag van 10.00h tot en met 20.00h en zaterdag van 9.00h tot en met 20.00h.

Adres:

Metzingen designer outlet
Reutlinger Str.
D-72555 Metzingen (Duitsland)
© 2011 - 2017 Emen, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Fox Town: Outlet shoppen bij de Italiaanse designersFox Town: Outlet shoppen bij de Italiaanse designersMilaan is de mode stad en is een waar winkel paradijs. Als je zelf ook wat wilt aanschaffen van Armani, Gucci of bekende…
Outlet shoppen; wat is het en waar doe je het?Outlet shoppen; wat is het en waar doe je het?De term komt vaak voorbij in glossies en magazines, maar wat is het nou precies? En vooral, waar kan het? Het blijkt een…
Designer outlet en outlet shoppenDesigner outlet en outlet shoppenDesigner outlet is dure en exclusieve merk kleding kopen tegen veel goedkopere prijzen, in grote en stijlvolle shoppingc…
Hugo Boss merkanalyseHugo Boss merkanalyseHugo Boss, een chic merk voor de middenklasse dat al sinds 1923 bestaat. Hugo Boss verkoopt vooral kleren voor de zakeli…
Batavia Stad Fashion Outlet: adres, openingstijden, parkerenBatavia Stad Fashion Outlet: adres, openingstijden, parkerenBatavia Stad Fashion Outlet in Lelystad is de oudste kledingoutlet in Nederland. Met de verkoop van meer dan 250 merken…
Bronnen en referenties
  • http://www.outletcity-metzingen.com/

Reageer op het artikel "Metzingen, de grootste outlet city van Europa"

Reactie

Faat, 15-12-2016 14:59 #1
Is dat kids camp veilig en kun je tussendoor kijken hoe het daar gaat?

Infoteur: Emen
Laatste update: 01-09-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Reacties: 1
Schrijf mee!