InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > Stadswandeling door Londen

Stadswandeling door Londen

Stadswandeling door Londen Wanneer je Londen bezoekt, wil je wel graag alle bezienswaardigheden aandoen. Zoveel mogelijk zien en zoveel mogelijk doen in een korte tijd. Hieronder vind je een stadswandeling door Londen, waarbij je langs een groot deel van de Londense bezienswaardigheden wandelt. Het is aan jou om te beslissen welke bezienswaardigheid en welke musea je aandoet en welke je voorbij loopt.

Stadswandeling Londen

De wandeling start op de zuidoever van de Thames in de Belvedere Road. Hier vind je tussen Waterloo Bridge en Westminster Bridge een aantal belangrijke toeristische trekpleisters.

Londen Eye
De eerste trekpleister zie je al van verre liggen. Dat is Londen Eye, Het wereldberoemde reuzenrad van 135 meter hoog. Een rit in dit reuzenrad duurt maar liefst een half uur en vanuit de lucht kan je hier de wereldstad overzien en bewonderen.

Londen Dungeon

In dezelfde straat vind je tegenover Londen Eye de Londen Dungeon. Hier maak je een reis terug in de tijd naar donker Londen. De tijd van ziekten, martelingen, de doodstraf en Jack de Ripper. Met een bootje ga je naar de kerkers van dit griezelmuseum en begint de reis naar deze donkere tijden.

Sea Life Londen

Naast de Londen Dungeon vind je Londens grootste aquaria vol met haaien, zeepaardjes, vissen en zeeschildpadden. Londen Sea Life heeft drie verdiepingen en bestaat uit veertien verschillende thema's.

Londen Westminster
Net voorbij Sea Life gaat een trap omhoog naar de Westminster Bridge. Vanaf de brug heb je een mooi uitzicht op de Big Ben, aan de andere kant van de Thames. De Big Ben is de klokkentoren van het Palace of Westminster, waar het Britse parlement zetelt. Het gebouw staat op de Werelderfgoedlijst van UNESCO.

Het plein voor de Big Ben wordt Parliament Square genoemd. Op dit plein zijn vele beelden te vinden, o.a. van Mandela en Churchill. Aan dit plein is ook de Westminster Abbey te vinden. De kerk waar alle kroningen van het Britse vorstenhuis plaatsvinden, is van binnen te bezichtigen.

Buckingham Palace
Via de Great George Street loop je naar Birdcage Walk, langs het St. James Park. Al snel zie je aan de rechterkant het goudkleurige beeld van het Queen Victoria Memorial, voor Buckingham Palace. Van januari tot september vindt iedere morgen om 11:30 uur de afwisseling van de wacht plaats voor het paleis. Dit is een 45 minuten durende ceremonie die dagelijks veel bezoekers trekt. In de maanden augustus en september is het mogelijk om een deel van het paleis te bezoeken.

Harrods

Net voorbij Buckingham Palace ga je naar links over de Constitution Hill, langs de tuinmuur van het paleis. Je gaat door de triomfboog van de hertog van Wellington. Deze boog herinnert aan de zijn overwinning op Napoleon bij de Slag van Waterloo. Je steekt het drukke verkeersplein aan Hyde Park Corner over en vervolgt de route door de Knightsbridge. Net voorbij het metrostation gaan de Knightbridge over in de Brompton Road. Vanaf dit punt zie je het indrukwekkende pand van het warenhuis Harrods al liggen. Dit luxueuze warenhuis is niet alleen bekend vanwege de portiers, maar ook vanwege de Afternoon Tea. De Afternoon Tea wordt bij ons meestal High Tea genoemd.

Musea

Vervolg de Brompton Road, richting de Thurloe Place. De straat gaat over in de Cromwell Road. Hier vind je bij elkaar drie musea. Als eerste het Victoria & Albert museum, daarnaast het National History Museum en tegen dit museum aan vind je het Science Museum. Vrijwel alle musea in Londen zijn gratis te bezoeken.

Victoria & Albert museum

Het Victoria & Albert Museum is 's werelds grootste museum voor kunst en design. Je vind er onder andere Indiase kunstwerken, Engels borduurwerk, ivoren panelen en Renaissance sculpturen.

National History Museum

Dit museum heeft een dinosauriër tentoonstelling die beslist de moeite waard is. Verder heeft het museum twee ingangen. Wie slim is neemt de zij ingang. Het museum is erg populair en er staan lange rijen, vooral voor de hoofdingang.

Science Museum

Het Science museum is het wetenschappelijk museum van Londen. Je vindt er informatie over de menselijke intelligentie en genealogie. Je kan er veel proefjes doen en vindt er onder andere de eerste straalmotor en de oudste stoomlocomotief.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Een stedentrip naar LondenLonden is de grootste stad van Europa, er is daarom genoeg te beleven en te zien voor een stedentrip.
Wat te doen in Londen?Wat te doen in Londen?Wat te doen in Londen? Londen trekt elk jaar weer erg veel toeristen aan. De stad biedt dan ook ontzettend veel beziensw…
Het culturele LondenLonden, een wereldstad waar zoveel valt te beleven. Je kunt er shoppen, je kunt Buckingham Palace of The Big Ben bezoeke…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Nadeem, Pixabay

Reageer op het artikel "Stadswandeling door Londen"

Infoteur: Katinka900
Laatste update: 27-11-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Special: Vakantie Engeland
Schrijf mee!