InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Vakantie bieden, Bied en Boek

Vakantie bieden, Bied en Boek

Vakantie bieden, Bied en Boek Op een vakantie bieden wordt steeds populairder. Er bestaan verschillende websites waarop je op een vakantie kunt bieden. Zo ook op de website van Bied en Boek. De tijd tussen het uitbrengen van het hoogste bod en het vertrekken naar de bestemming is vaak erg kort. Dit maakt het bieden op vakanties spannend omdat je niet precies vooraf weet wat de bestemming zal worden. Hoe het bieden op vakanties gaat bij Bied en Boek kun je in dit artikel lezen.

Bieden op vakanties

De meeste mensen boeken hun vakantie ruim van te voren. Je weet dan zeker dat je op een bepaalde plek terecht kunt. Bij het bieden op vakanties werkt dit anders. Het bieden op een vakantie kun je niet een jaar vooraf doen. De tijd die tussen het bieden en het daadwerkelijk weggaan naar je bestemming is vele malen korter. Bieden op vakanties is dus meer geschikt voor mensen waarvoor het niet persé uitmaakt wat de bestemming zal worden. Dit maakt het tegelijk ook wel spannend. Je kunt ineens een onverwachte bestemming tegenkomen.

Avontuurlijk op vakantie

Doordat je niet precies van te voren weet wat de uitkomst van de veiling zal worden, blijft het spannend tot aan de laatste minuut. Krijg jij de tickets, of toch iemand anders. Zo kun je ineens op een cruise gaan naar IJsland, of onverwachts in het bezit van kaartjes voor de Efteling komen. Alles is mogelijk bij het bieden op vakanties. Bij de website van Bied en Boek kun je onder andere op de volgende onderwerpen bieden:
  • hotels
  • bungalows
  • tenten
  • kamperen
  • arrangementen
  • dagjes uit
  • attracties

Hoe werkt het bieden bij Bied en Boek?

Als je wilt gaan bieden op vakanties of dagjes uit, dan moet je jezelf eerst registreren. Het registreren is gratis bij Bied en Boek. Je vult enkele gegevens, waarna je een email krijgt met een linkje waarop je klikt voor de bevestiging van je account.

Als je het account hebt bevestigd, dan kun je daarna inloggen met de gebruikersnaam en het wachtwoord die je zelf hebt gekozen. Het bieden op vakanties kan nu beginnen. Je kiest een veiling uit en kunt erop bieden. Het hoogste bod is steeds zichtbaar bij de veiling. Als jouw bod op de sluitingstijd van de veiling nog steeds de hoogste is, dan is de vakantie van jou!

Iemand anders biedt hoger

Als je eenmaal op een veiling hebt geboden dan krijg je daarvan een bevestiging via de email. Zo kun je goed in de gaten houden waarop je ook al weer hebt geboden. Bij Bied en Boek krijg je ook een email als iemand anders over jouw bedrag heen biedt. Je kunt dan beslissen of jij daar weer overheen wilt bieden. Ook dit is handig want als je persé een bepaalde veiling wilt hebben dan kun je op deze manier in de gaten houden of jij nog steeds de hoogste bieder bent. Je hoeft dan niet steeds naar de website van Bied en Boek te surfen om dat in de gaten te houden.

Extra kosten bij veiling

Bied en Boek verdient uiteraard ook geld met deze manier van veilen. Bij een groot deel van de veilingen worden veilingkosten doorberekend. Dit is bij praktisch alle internetveilingen het geval. De veilingkosten bij Bied en Boek liggen ergens tussen de tien en twintig euro. Dus als je het hoogste bod op een bepaalde veiling hebt dan dien je rekening te houden met de veilingkosten. Deze moet je nog optellen bij het bod dat je hebt uitgebracht. Het bedrag dat je uiteindelijk betaalt aan Bied en Boek is dus het bod plus de veilingkosten.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.biedenboek.nl

Reageer op het artikel "Vakantie bieden, Bied en Boek"

Infoteur: Jozzie
Gepubliceerd: 01-08-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!