InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Toerisme in Madagaskar

Toerisme in Madagaskar

Toerisme in Madagaskar Madagaskar is een land in Afrika dat ideaal is om een keer te bezoeken. Er is mooie natuur en je vindt er veel verschillende diersoorten. Vooral voor mensen die graag eens wat bijzondere diersoorten willen zien, is dit lad zeer geschikt. Wat heeft Madagaskar te bieden voor toeristen en waar moet je rekening mee houden als je het land bezoekt?

Algemeen over Madagaskar

Madagaskar is een land in Afrika. Het staat bekend om de grote verscheidenheid aan diersoorten. Het is een eiland en het is het op vier na grootste eiland van de wereld. Het is ongeveer 2000 jaar geleden ontdekt. De mensen zijn er voornamelijk christelijk, maar je komt er ook Volksgelovigen tegen. De officiële munt is de Ariary Malagasy.

Steden in Madagaskar

Antananarivo is de hoofdstad van Madagaskar en gebouwd op twaalf heuvels. De stad wordt verbonden met brede trappen en heeft hierdoor een hele bijzondere en unieke uitstraling. Antsirabe is een stad met veel thermen. Daarom was de stad in het verleden voor de Franse kolonisten erg belangrijk. Zij kwamen er namelijk vooral om heerlijk te ontspannen. In de stad kun je tegenwoordig erg veel historie vinden, zoals oude gebouwen en interessante musea. Île Sainte Marie is een echte tropisch plaatsje. Geniet van een cocktail en de palmbomen. Niets moet, maar alles mag.

Natuur in Madagaskar

De natuur van Madagaskar is opmerkelijk te noemen. Er is veel diversiteit en er leven diersoorten die je in andere landen niet snel tegenkomt. Parc National díIsalo wordt door velen gezien als het mooiste natuurpark van het land. De rotsformaties hebben aparte vormen en zijn van zandsteen. Je hebt er de kans om leuke reptielen en insecten tegen te komen. Een ander natuurgebied is Parc National Ranomafana. Hier leven vooral veel lemuren en de kans dat je er eentje tegen zal komen is zeker aanwezig. Ook kun je er schitterende watervallen bekijken. Lac Tritiva is een helderblauw kratermeer. De omgeving is er prachtig. Helaas mag er niet gezwommen worden in het meer, dus een verkoeling moet je ergens anders zoeken.

Reisdocumenten

Wil je naar Madagaskar? Dan heb je een Nederlands paspoort nodig dat nog minstens zes maanden geldig is na terugkomst in eigen land. Je bent ook verplicht om een visum aan te vragen als je op reis gaat naar Madagaskar. Een visum kost rond de vijftig euro per persoon. Veel reisorganisaties kunnen een visum voor je regelen. Ze brengen de kosten dan extra in rekening en hebben je paspoort nodig voor de gegevens.

Gezondheid

Vaccinaties tegen Hepatitis A en DTP worden aangeraden bij een bezoek aan Madagaskar. Het is echter niet verplicht. Raadpleeg wel altijd de GGD of je huisarts voor vertrekt. Zij zijn namelijk op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Let er ook op dat in veel gebieden in Madagaskar de malariamug zit. Malariapillen zijn dus absoluut aan te raden. Neem ook zeker een goed anti-muggenmiddel mee en eventueel een klamboe voor de nachten. Een goede medishe kit kan ook verstandig zijn, zodat je niet voor vreemde verrassingen komt te staan en kleine verwondingen zelf te behandelen.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Shilmar, Pixabay
  • Wikipedia
  • Djoser.nl
  • Koningaap.nl

Reageer op het artikel "Toerisme in Madagaskar"

Reactie

Karin, 26-10-2014 23:35 #1
Het visum voor Madagascar, voor 30 dagen, is gratis te verkrijgen bij aankomst op de luchthaven. Paspoort dient bij vertrek nog 6 maanden geldig te zijn.

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 04-08-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Reacties: 1
Schrijf mee!