InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Toerisme in Nieuw-Zeeland

Toerisme in Nieuw-Zeeland

Toerisme in Nieuw-Zeeland Nieuw-Zeeland, bekend van de vogel die kiwi wordt genoemd, Lord of The Rings en natuurlijk de prachtige natuur. Een vakantie naar dit land is absoluut de moeite waard. Maar wat kun je zoal doen in Nieuw-Zeeland en waar moet je als toerist rekening mee houden? Hoe zit het bijvoorbeeld met de reisdocumenten en de gezondheid?

Algemeen over Nieuw-Zeeland

Nieuw-Zeeland ligt helemaal aan de andere kant van de wereld en is misschien daarom wel zo populair bij de toeristen. Men komt er voornamelijk voor rondreizen, soms in combinatie met Australië en landen in Azië. Nieuw Zeeland bestaat uit twee grote eilanden en enkele kleinere. De meeste mensen in het land zijn christelijk en er zijn dan ook veel kerkjes te bezoeken. Mensen betalen met de Nieuw-Zeelandse dollar.

Steden in Nieuw-Zeeland

Wellington is de hoofdstad van Nieuw-Zeeland. Het is gelegen tussen enkele heuvels en je hebt er dan ook veel uitzichtpunten voor schitterende panorama’s. De stad Auckland is de grootste stad van het land en er komen veel mensen vanwege de internationale luchthaven. Het is dus een prima punt om een mooie rondreis te beginnen en vanuit daar verder te reizen. In het stadje Greymouth vind je veel historie, dankzij de mijnen, bierbrouwers en visserijen. Het is een leuke plaats om kennis te maken met de levensstijl in Nieuw-Zeeland.

Natuur in Nieuw-Zeeland

Nieuw-Zeeland staat natuurlijk vooral bekend om de prachtige natuur. De films van Lord of The Rings zijn er bijvoorbeeld opgenomen vanwege de omgeving. Je kunt een rondreis maken waarbij je de locaties uit de films bezoekt. In totaal zijn er dertien nationale parken in het land. Er zijn allerlei bergen, watervallen, bossen en meren in het land. Heel bijzonder zijn bijvoorbeeld de Hukawatervallen. Deze watervallen moet je zeker gezien hebben tijdens een bezoek aan Nieuw-Zeeland. Je kunt ook naar het oudste nationale park van het land gaan: Tongariro. Hier vind je actieve vulkanen en talloze vogelsoorten. Je zult hier werkelijk je ogen uitkijken.

Reisdocumenten

Voor een reis naar Nieuw-Zeeland heb je geen visum nodig wanneer je korter dan drie maanden blijft. Wel heb je natuurlijk een geldig Nederlands paspoort nodig. Dit paspoort moet nog minstens zes maanden geldig zijn na terugkomst in eigen land. Een vliegreis naar Nieuw-Zeeland is nooit rechtstreeks, controleer daarom altijd hoe het zit met het visum in het land waar je een overstap maakt. Een overstap kan onder anderen worden gemaakt in Kuala Lumpur of Hong Kong. Beide steden zijn ook zeker geschikt voor een mooie stedentrip.

Gezondheid

De gezondheid in Nieuw-Zeeland is prima voor elkaar. Je hebt geen vaccinaties nodig. Ook kun je het kraanwater drinken zonder er ziek van te worden. Wat wel belangrijk is dat je een goede reisverzekering hebt. Kies er eentje die ook medische kosten dekt. Ziekenhuizen en artsen in Nieuw-Zeeland vragen namelijk contant geld tijdens een consult. Deze kosten kun je met een goede verzekering weer terugkrijgen. Het kan ook geen kwaad sowieso een medische kit mee te nemen. Zeker wanneer je veel zelf wilt rijden, is de kans aanwezig dat je niet altijd in de buurt van een arts of ziekenhuis bent.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Cowins, Pixabay

Reageer op het artikel "Toerisme in Nieuw-Zeeland"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 04-08-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!