InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Hurghada - Egypte

Hurghada - Egypte

Hurghada is een toeristische badplaats direct gelegen aan de Rode Zee. Doordat de temperatuur ook in de winter bijzonder aangenaam is, is Hurghada een fantastische bestemming om het hele jaar door te genieten van een heerlijke strandvakantie!

Wijken in Hurghada

De twee belangrijkste wijken in Hurghada zijn Sakkala en Dahar. Sakkala is het moderne en gezellige centrum van Hurghada. Hier vind je bijvoorbeeld ‘the New Marina’, de nieuw aangelegde haven. In dit deel van Hurghada vindt je vele restaurants, winkels en barretjes.
Het oude centrum van Hurghada is Dahar. De winkels richten zich hier voornamelijk op de lokale bevolking. Ook de grootste souk van Hurghada bevindt zich hier.

Excursies

Duiken en snorkelen

De belangrijkste reden voor veel toeristen om naar Hurghada te komen is om te snorkelen of te duiken. Voor de kust zijn enkele prachtige riffen te vinden, waar men kan genieten van een pracht en praal aan honderden felgekleurde vissen .

Cairo excursie

Het is mogelijk om vanuit Hurghada een één-, of tweedaagse excursie naar Cairo te boeken. In alle vroegte vertrek je met de bus richting Cairo. Deze busreis duurt ongeveer 6 uur. Afhankelijk van de geboekte excursie worden de volgende bezienswaardigheden bezocht:

  • Verschillende piramides
  • De Grote Sfinx
  • Het Egyptisch Museum
  • De Mohammed Ali Moskee
  • De Citadel

Bij een tweedaagse excursie is een overnachting in Cairo inbegrepen.

Jeep safari

Op avontuurlijke wijze verken je met deze excursie zowel de woestijn als ook de levenswijze van de lokale bevolking. Verder ga je onder andere op een kameel rijden, krijg je de kans om te zandzeilen, en eindigt de dag met een echte Arabische show.

Luxor

In één dag breng je een bezoek aan de oude stad Luxor. Op het programma staat onder andere een bezoek aan de Karnak Tempel, de Vallei der Koningen en de kolossen van Memnon.

Winkelen

In Hurghada kun je prima shoppen voor leuke spulletjes, kleding en souvenirs. Vergeet niet om altijd af te dingen! Van de meeste prijzen kun je ongeveer 75% afkrijgen. Hier niet zo goed in? In Sakkala zijn een aantal winkels met ‘fixed-prices’. In deze winkels staan de prijzen vast en hoef je dus niet af te dingen. De prijzen in deze winkels zijn van een prima niveau.
Uiteraard is ook een bezoek aan een souk niet te missen. In Dahar is de grootste souk te vinden, maar ook andere plaatsen kun je souks vinden.

Eten in Hurghada

Egypte staat vooral bekend om zijn shoarma. Verder is de Egyptische keuken niet bijzonder hoogstaand. De meeste toeristen eten in hun hotel of resort, maar in Hurghada zijn ook genoeg lokale restaurants te vinden, voornamelijk in het centrum.

Praktische tips & informatie

  • Het is belangrijk om je te laten vaccineren wanneer je naar Hurghada afreist. Vooral de DTP vaccinatie en Hepatitis A worden sterk aangeraden.
  • Een visum is verplicht aan te schaffen bij aankomst op het vliegveld van Hurghada. Er zijn vele balies waar dit mogelijk is, voornamelijk van de verschillende reisorganisaties. Zij rekenen vaak meer dan de 15 Amerikaanse Dollars die het visum echt kost.
  • Een paspoort is verplicht voor Egypte, en deze dient nog minimaal zes maanden na terugkomst in Nederland geldig te zijn.
  • De officiële munteenheid in Egypte is de Egyptische Pond, maar in Hurghada worden ook Euro's en Amerikaanse Dollars geaccepteerd
© 2011 - 2019 Tessaz, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Goedkoop vliegen naar Hurghada vanuit Nederland en BelgiëGoedkoop vliegen naar Hurghada vanuit Nederland en BelgiëHurghada aan de Rode zee is een van de meest populaire vakantiebestemmingen geworden bij Nederlanders en Belgen. Deze zo…
Egypte: overzicht toeristische badplaatsen aan de Rode ZeeEgypte: overzicht toeristische badplaatsen aan de Rode ZeeEgypte staat vooral bekend voor haar antieke schatten zoals de piramiden of de tempel van Luxor, maar ook voor haar imme…
Hotelvakanties vinden in omgeving Hurghada, Rode ZeeHotelvakanties vinden in omgeving Hurghada, Rode ZeeHurghada is een van de mooiste badplaatsen aan de Rode Zee. Deze toeristische trekpleister is een van de populairste bes…
Klimaat Egypte door het jaar heenKlimaat Egypte door het jaar heenVeel mensen bezoeken Egypte om van de zon, de zee en het strand te bezoeken. Ook de oude schatten van Egypte zoals de pi…
Goedkoop vliegen naar Egypte met Koral Blue AirlinesGoedkoop vliegen naar Egypte met Koral Blue AirlinesOp vakantie naar Egypte en op zoek naar een goedkoop vliegticket? Dan ben je bij Koral Blue Airlines aan het juiste adre…

Reageer op het artikel "Hurghada - Egypte"

Infoteur: Tessaz
Gepubliceerd: 01-12-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!