InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Egyptische kustplaatsen aan de Rode Zee

Egyptische kustplaatsen aan de Rode Zee

Egyptische kustplaatsen aan de Rode Zee Egypte is een land waar je heen kunt gaan voor cultuur, maar ook voor totale ontspanning. De temperatuur is het hele jaar heerlijk en de kustplaatsen in Egypte aan de Rode Zee zijn absoluut de moeite waard voor een ontspannende vakantie. Welke kustplaatsen moet je zeker bezoeken als je naar Egypte gaat?

Egypte

Egypte is een land vol prachtige bezienswaardigheden. De piramides zijn wereldberoemd, evenals hoofdstad Caïro en de oude steden Memphis en Luxor. Het is dan ook niet verwonderlijk dat er veel toeristen naar Egypte komen. Ook erg geliefd zijn de Egyptische kustplaatsen die aan de Rode Zee liggen. Deze kustplaatsen bieden rust en ontspanning, maar ook voor genoeg leuke activiteiten.

Activiteiten bij de Rode Zee

De kustplaatsen bij de Rode Zee hebben genoeg activiteiten te bieden. Op het water kun je enorm veel doen, zoals kitesurfen, golfsurfen, waterskiën, wakeboarden, zeilen of gewoon rustig zwemmen. De onderwaterwereld van de Rode Zee is ook adembenemend en staat bekend als één van de mooiste duik- en snorkellocaties ter wereld. Het is dan ook een echte aanrader om te gaan snorkelen of duiken als je in Egypte aan de Rode Zee zit. Je kunt ook een trip maken in een glazen boot, waar je dus door de bodem van de boot kunt kijken.

Op het strand kun je in vrijwel iedere kustplaats leuke activiteiten doen. Denk aan beachvolleybal of een mooie strandwandeling. Rond de Rode Zee heb je het Rode Zee Gebergte en ook hier kun je terecht voor mooie wandelingen. In sommige kustplaatsen kun je een potje golf spelen of volledig ontspannen met Yoga.

Kustplaatsen bij de Rode Zee

Dahab

Dahab is één van de bekendste kustplaatsen van Egypte. Dahab betekent in het Arabisch ‘Goud’ en deze naam heeft de plaats te danken aan de kleur van de stranden. Er is een ontspannen sfeer en je hebt er verschillende duikscholen en snorkellocaties. Vooral voor de duikers is Dahab erg interessant en er komen dan ook steeds meer duikers richting Dahab. Van massatoerisme is echter geen sprake. Dahab moet door de meeste toeristen nog worden ontdekt. Wel zijn er veel locals. Dahab is behalve een goede duiklocatie ook een prima plek waar je yogalessen kunt nemen.

El Gouna

El Gouna is een badplaats met allerlei kanalen en bruggen en wordt daarom ook wel het Venetië van Egypte genoemd. Je hebt er de mogelijkheid om te snorkelen en duiken, maar als je dit liever niet doet kun je ook naar het aquarium om daar allerlei tropische vissen te bekijken. El Gouna heeft ook een openluchtdisco, dat in de vorm van een amfitheater is gebouwd.

Quseir

Qusier is een badplaats die een eeuwenoude geschiedenis heeft. Pelgrims kwamen hier al om uit te rusten tijdens hun tocht naar Mekka. Het centrum van de stad heeft een oude uitstraling, waar je ook wat Middeleeuwse gebouwen kunt vinden. Er zijn tevens veel moskeeën die je kunt bezoeken. Queseir wordt tegenwoordig vaak gebruikt als tussenstation voor zeilers, die even een paar dagen rust willen hebben. Er zijn snorkelexcursies mogelijk.

Safaga

Safaga is een klein plaatsje waar de massatoerisme nog niet is gekomen. Het is er juist erg rustig. Vooral voor duikers en snorkelaars is er hier genoeg te beleven. Er is een groot koraalrif en je hebt de kans om schildpadden, dolfijnen en hamerhaaien te zien. Het stadje zelf heeft enkele marktkraampjes, maar niet echt uitgaansgelegenheden. Het is dus de perfecte bestemming voor iedereen die het pure Egypte wilt meemaken.

Sharm El Sheikh

Sharm El Shekh is gelegen op het schiereiland Sinaï en is een plek waar veel toeristen komen. Er is veel luxe te vinden en er zijn dan ook talloze 5 sterren hotels. Er zijn ook veel uitgaansgelegenheden, zoals discotheken, cafés en bioscopen. Natuurlijk zijn er ook genoeg culturele dingen te bekijken, zoals moskeeën en een klooster. Er zijn ook genoeg duikspots te vinden, zodat liefhebbers van de onderwaterwereld zich zeker zullen vermaken.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Egypte: overzicht toeristische badplaatsen aan de Rode ZeeEgypte: overzicht toeristische badplaatsen aan de Rode ZeeEgypte staat vooral bekend voor haar antieke schatten zoals de piramiden of de tempel van Luxor, maar ook voor haar imme…
Hotelvakanties vinden in omgeving Hurghada, Rode ZeeHotelvakanties vinden in omgeving Hurghada, Rode ZeeHurghada is een van de mooiste badplaatsen aan de Rode Zee. Deze toeristische trekpleister is een van de populairste bes…
Egypte, een combinatie van zon, cultuur en geschiedenisEgypte, een combinatie van zon, cultuur en geschiedenisEgypte is een bijzonder land dat bekend staat om de grote historie. De meeste mensen volgen de religie van de Islam en e…
Hurghada: duik- en snorkelparadijs in de Rode ZeeHurghada is één van de meest bezochte badplaatsen in Egypte. De stad ligt aan de Rode Zee en heeft alle faciliteiten voo…
El Gouna, een leuk dorpje in EgypteEl Gouna is een kleine stad gelegen in Egypte, ten noorden van Hurghada. Het is vrij nieuw en een unieke bestemming. Je…
Bronnen en referenties
  • Marco Polo Egypte ISBN 978-90-475-0489-4
  • Egypte.nl
  • Djoser.nl

Reageer op het artikel "Egyptische kustplaatsen aan de Rode Zee"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 17-09-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!