InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Hollywood, California

Hollywood, California

Hollywood. Iedereen kent het. Dé plaats in de Verenigde Staten, waar een heleboel televisiesterren wonen, en waar massa's films worden opgenomen.

About

Hollywood is een buurt in Los Angeles, Californië. Dit ligt in de Verenigde Staten. Californië is de staat die het meest zuid westen ligt. Andere namen voor Hollywood zijn Tinseltown of Startruck town. Het wordt soms ook wel de entertainment capital of the world genoemd. Het is een district in Los Angeles, maar het heeft niet zijn eigen bestuur. Die hadden ze wel, dit werd de Hollywood chamber of Commerce genoemd, maar deze werd alleen gebruikt voor ceremoniële gelegenheden. De leider van deze kamer, stierf in 1980, en niemand heeft hem ooit opgevolgd.

De reden dat iedereen Hollywood kent, is dat er veel sterren wonen, en er veel films worden opgenomen. Ook wordt er in films vaak naar verwezen. Er wonen 210.777 mensen. Dit zijn niet alleen sterren of kinderen van sterren, ook gewone mensen wonen hier. Er staan ook scholen, een publieke bibliotheek, hotels, theaters, winkelcentra.

Wanneer mensen het hebben over Hollywood, bedoelen ze meestal de bekendste en populairste plek voor films, en opnames. Dat is ook niet zo gek, en staan een heleboel grote film studio's. Zoals Disney, Universal, Warner Bros en Fox.

Voordat Hollywood zo populair werd, stonden de grote film studio's in New York. In 1911 werd de eerste film studio in Hollywood gebouwd, door David Horsley. Hierna volgde meer filmmakers, omdat het de perfecte plaats was om te filmen. Het weer was goed, en de dagen waren lang. Er was veel zonlicht, en dat was belangrijk. Omdat er toen nog geen kunstlicht bestond, moest al het licht dat ze konden gebruiken van de zon af komen. Daardoor was Hollywood zo'n ideale plek.

Bezienswaardigheden

Walk of Fame

Er is een straat in Hollywood, genaamd de walk of fame. Op de stenen van deze straat, staan meer dan 2000 grote, gekleurde stenen, waar de namen van bekende sterren op staan.

Hollywood Bowl

Een modern amfitheater in Hollywood. Deze wordt gebruikt voor concerten. Het is een grote bal, vandaar de naam.

Hollywood Sign

In the Hollywood Hills, op de berg Lee, in the Santa Monica Hills, staan de letters van Hollywood. Iedere letter is 14 meter hoog. Alle letters bij elkaar hebben een lengte van 110 meter.

Er zijn natuurlijk ook een heleboel evenementen, zoals film festivals, luxe feesten, en natuurlijk de award uitreikingen. De bekendste daarvan zijn de Academy Awards.
Deze worden later de Oscars genoemd. De uitreiking van de Oscars begon in 2002, en sindsdien worden de besten beloond met een Oscar. Vanaf 2004 wordt deze uitreiking gehouden in het Kodak theater. Ieder jaar zijn er 30 mensen die beloond worden, in de hoofd categorieën: Acteurs, Schrijvers, Producenten, Technici en Directie.

Hollywood is niet zomaar een buurt, zoals je wel zult begrijpen. Er wonen ook een heleboel sterren, zoals Leonardo di’caprio, Jennifer Anniston, Nicholas Cage, Tom Jones en Nicole Kidman.
© 2011 - 2019 Missmaris, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bezienswaardigheden in Los AngelesBezienswaardigheden in Los AngelesLos Angeles is een echte wereldstad. Het is qua inwonersaantal de tweede stad van de Verenigde Staten. Er zijn ontzetten…
Hollywood Walk of FameHollywood Walk of FameAls je Los Angeles aandoet kan je er eigenlijk niet omheen. De ‘walk of fame’ met de ingegraveerde namen van Hollywood’s…
Vliegtickets voor Los AngelesVliegtickets voor Los AngelesWil jij naar Los Angeles reizen? Dan heb je een vliegticket nodig. Er zijn allerlei mogelijkheden voor vliegtickets naar…
San Francisco, Los AngelesSan Francisco en Los Angeles zijn allebei gevestigd in California. Het zijn erg belangrijke steden en hebben hun eigen b…
The City of Angels, maak kennis met Los AngelesAls we het hebben over Los Angeles denken we natuurlijk al snel aan de gigantische filmindustrie die opgebouwd is rond h…
Bronnen en referenties
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Hollywood
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Hollywood

Reageer op het artikel "Hollywood, California"

Infoteur: Missmaris
Gepubliceerd: 01-08-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!