InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Avontuurlijke (familie)groepsreizen met Sawadee Reizen

Avontuurlijke (familie)groepsreizen met Sawadee Reizen

Sawadee Reizen biedt avontuurlijke groepsreizen aan op locaties over de hele wereld. Als je een groepsreis van Sawadee Reizen hebt geboekt dan reis je in kleine groepen en heb je veel vrijheid op de dagen dat er niet wordt gereisd. Ook kun je groepsreizen met kinderen boeken bij Sawadee Reizen. Deze groepsreizen duren tussen de 8 en 12 dagen en zijn speciaal voor avontuurlijke families.

Wie is Sawadee Reizen?

Sawadee Reizen bestaat al ruim 27 jaar. Het onderscheid met andere reisorganisaties die avontuurlijke groepsreizen organiseren bestaat onder andere uit de kleine groepen van maximaal 18 personen. Je kunt op die manier van reizen veel beter contact krijgen met de locals. Ook is er meer ruimte om aandacht aan bepaalde onderdelen te besteden. Omdat de groepen niet heel groot zijn wordt er gebruik gemaakt van kleinschalige accommodaties op speciale locaties. Dus geen hotels of andersoortige massa toeristische accommodaties.

De medewerkers van Sawadee Reizen houden allen van reizen. Eenderde van alle medewerkers wisselt regelmatig het werk op kantoor af met reisbegeleiding. Zo blijft de kennis van de locaties waar naartoe kan worden gereisd optimaal behouden.

Groepsreis versus vrijheid

Vaak is er tijdens dergelijke groepsreizen weinig vrijheid voor individuen om je dagen zelf in te delen. Meestal wordt je informeel gedwongen om aan alle activiteiten mee te doen en kun je niet zelf kiezen om bijvoorbeeld even een dag iets anders te doen. Dit is bij de groepsreizen van Sawadee Reizen niet zo. Sawadee Reizen regelt alle tickets, overnachtingen en het vervoer. De dagen dat je niet hoeft te reizen zijn vrij in te vullen. De reisbegeleiders die mee gaan met de groepsreis kunnen je ter plekke voorzien van allerlei tips om interessante locaties, zoals restaurantjes of bezienswaardigheden, te bezoeken.

Sawadee en duurzaamheid

Sawadee Reizen werkt samen met meerdere organisaties die zich hard maken voor een betere natuur. Dit zijn organisaties zoals Rainforest Alliance en de Stichting Apenheul. Duurzaam toerisme uit zich bij Sawadee Reizen in het bezoeken van projecten die gericht zijn op natuurbescherming. Ook worden er soms projecten bezocht waarbij de lokale bevolking financieel wordt gesteund. Tijdens een groepsreis wordt minimaal één project bezocht.

Naar welke bestemmingen met Sawadee Reizen?

Sawadee Reizen onderscheidt zich van andere reisorganisaties door het aanbieden van avontuurlijke groepsreizen naar onbekende bestemmingen. Voorbeelden van deze bestemmingen zijn onder andere Kameroen, Togo, West Papua en Algerije. In de wat bekendere landen zijn groepsreizen ook mogelijk. Het uitgangspunt bij een dergelijke groepsreis is dat er buiten de gebaande paden wordt gereisd om het land echt te kunnen ervaren.

In het land van bestemming wordt zoveel mogelijk geprobeerd de natuur en cultuur te laten zien. De manier van reizen helpt daarbij. Zo wordt er gereisd per fiets, kameel of andersoortige vervoersmiddelen. Ook wandelen behoort tot de mogelijkheden.

Doordat bij het boeken aan je wordt gevraagd aan welke activiteiten je wilt deelnemen kun je voor een groot deel zelf bepalen hoe avontuurlijk je reis wordt.

Enkele andere bestemmingen van Sawadee Reizen zijn:
  • Noordpool
  • Zuidpool
  • Mount Everest
  • Mongolië
  • Finland
  • Roemenië
  • Peru

Avontuurlijke groepsreizen met kinderen

Sawadee Reizen biedt ook groepsreizen met kinderen aan. Deze Familieavontuur reizen zijn speciaal voor actieve en avontuurlijke families. De groepsreizen met kinderen duren tussen de 8 en 12 dagen. De groep is internationaal en wordt begeleid door een Engels sprekende reisbegeleider.
Gerelateerde artikelen
Alleen op vakantieAlleen op vakantie gaan, dat is een vorm van vakantie vieren die veel mensen afschrikt. Je bent misschien single en bent…
Op vakantie, waar naar toe, vliegen of met de auto?Op vakantie, waar naar toe, vliegen of met de auto?Gaat u dit jaar op vakantie maar weet u nog niet waar naartoe? Wat zijn de populairste vakantielanden op dit moment? En…
Bronnen en referenties
  • www.sawadee.nl

Reageer op het artikel "Avontuurlijke (familie)groepsreizen met Sawadee Reizen"

Infoteur: Jozzie
Gepubliceerd: 09-03-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!