InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Huwelijksreis: Mooiste en meest romantische bestemmingen

Huwelijksreis: Mooiste en meest romantische bestemmingen

In de bruiloft zelf gaat natuurlijk veel tijd, energie en geld zitten. Maar de huwelijksreis na de mooiste dag van je leven is misschien wel net zo belangrijk als bijzonder moment voor jullie samen. Maar waar ga je naar toe? Wat zijn de meest romantische bestemmingen voor huwelijksreizen? Hoe maak je er de vakantie van je leven van? En wat zijn de kosten eigenlijk voor een huwelijksreis vol van romantiek? Wat zijn de mooiste budget en luxe huwelijksreis bestemmingen?

Wat zijn de meest romantische bestemmingen voor huwelijksreizen?

Wanneer je in de zomer trouwt, is het Griekse Cycladen eiland Santorini een echte aanrader. Ondanks de korte vliegafstand stap je direct een omgeving binnen, die lijkt op de wit met blauwe ansichtkaarten van Griekenland. Pittoreske witte dorpjes tegen een azuurblauwe zee en een oude schitterende vulkaan maken deze bestemming tot een echte huwelijksreis locatie. In het dorpje Oia kun je ook nog eens de mooiste zonsondergang ter wereld bewonderen.

Een andere romantische en meer avontuurlijke bestemming voor een huwelijksreis is Afrika, waar je samen op safari kunt gaan en bovendien heerlijk culinair kunt genieten in een hele andere wereld. In Zuid-Afrika lokt de tafelberg in Kaapstad en kun je je helemaal onderdompelen in de sfeer van een ander continent.

Wat zijn de meest luxe bestemmingen voor een huwelijksreis?

Turtle Island, dat deel uitmaakt van de Fiji eilanden, is een exclusieve bestemming voor een huwelijksreis en vormde het fimdecor voor de film The Blue Lagoon. Lagunes, oerwoud, helderblauwe zee en prachtige witte stranden geven jullie het idee dat je samen tijdens jullie speciale vakantie gestrand bent op een onbewoond eiland.

Ook de Caraïben en de Seychellen zijn populaire luxe bestemmingen voor huwelijksreizen, waar je echt ver op reis gaat naar een bounty strand en een luxe all inclusive hotel met heerlijk eten en bijbehorende cocktails. Dubai en Abu Dhabi zijn sterk in opkomst als huwelijksreis bestemming vanwege de luxe en toch vaak betaalbare hotels midden in de woestijn.

Wat zijn leuke ideeën voor een budget huwelijksreis?

Wanneer je niet zo veel geld te besteden hebt, is Italië een aanrader. Venetië, Rome en Florence behoeven bijna geen toelichting, want deze steden vormen de perfecte entourage voor een huwelijksreis, waar de tijd lijkt te hebben stilgestaan. Samen in de gondel in Venetië met een zingende gondelier is onvergetelijk en echt speciaal.

Ook het eiland Sicilië is heel bijzonder en brengt je in de sferen van Italiaanse gemoedelijkheid, temperament en een vleugje maffia.

Ook in eigen land kun je een mooie huwelijksreis plannen, waar met name De Veluwe en Zuid-Limburg een prachtige en rustige omgeving bieden voor een vakantie waar de natuur centraal staat. Ook de Wadden Eilanden zijn populair voor een huwelijksvakantie vanwege de uitgestrekte stranden, waar jullie heerlijk samen kunnen uitwaaien.

Wat zijn de kosten voor een huwelijksreis op Bali, de Malediven of in eigen land in Nederland?

In eigen land kun je in een mooi hotel al gemakkelijk een week samen weg voor minder dan 1000 EUR. Ook Europese bestemmingen als Griekenland, Italië of de Canarische Eilanden zijn betaalbaar, doordat je relatief niet zo ver hoeft te vliegen om er te geraken. Toch kun je ook voordelig naar de Caraïben, Seychellen, Malediven of Bali en hetzelfde geldt voor Abu Dhabi en Dubai. Hoewel je voor deze bestemmingen verder moet vliegen zijn er op Internet veel aanbiedingen te vinden voor all inclusive huwelijksreizen tegen een relatief lage prijs.
Gerelateerde artikelen
Bruiloft organiseren: De huwelijksreis uitzoeken en boekenBruiloft organiseren: De huwelijksreis uitzoeken en boekenVerreweg de meeste bruidsparen plannen ook een persoonlijke huwelijksreis. Deze reis wordt in de meeste gevallen aanslui…
Zuidoost-Azië, de ideale bestemming voor een huwelijksreisZuidoost-Azië, de ideale bestemming voor een huwelijksreisWie op huwelijksreis wil gaan denkt vaak onmiddelliijk aan bestemmingen aan de Middelandse zee of op de Caraïben. Er zij…
Goedkope bruiloft vierenGoedkope bruiloft vierenEen bruiloft kost vaak veel geld. U kunt het natuurlijk zo duur maken als u zelf wilt. Het is een dag die u normaal gesp…
Hoeveel kost een bruiloft?Hoeveel kost een bruiloft?Als je gaat trouwen, komt hier een heleboel bij kijken. Niet alleen de jurk, de ringen en de taart, maar nog véél meer.…

Reageer op het artikel "Huwelijksreis: Mooiste en meest romantische bestemmingen"

Infoteur: Sterretje999
Laatste update: 31-01-2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!